Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید قاسم سعیدی؛ در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: مدیریت نظارت بر امور موسسات پزشکی و پیراپزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در راستای صیانت از حقوق مردم و مراجعان به مراکز تشخیص و درمانی سرپایی اعم از مطب، درمانگاه و موسسات پزشکی بخش خصوصی، دولتی و غیر دولتی؛ با انجام پایش‌های نظارتی مستمر فعالیت خود را به صورت جدی دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بازدیدها به منظور بررسی تخلفات صنفی، رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی انجام می شود، بر برخورد قانونی و جدی با مراکز متخلفی که اقدام به ارائه خدمات غیر ایمن و خارج از چارچوب قوانین و مقررات وزارت متبوع می کنند، تاکید کرد.

وی افزود: مدیریت نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان هرگونه تخلف تبلیغاتی، تعرفه‌ای، ارائه خدمات تهاجمی غیرمجاز در مطب‌ها و دفاتر کار پیراپزشکان که در بازدیدهای نظارتی و یا گزارشات مردمی محرز شده را مورد بررسی قرار می دهد.

مدیر ادارات نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم درباره ی مراکز متخلف، اقدام قانونی همچون لغو تاییدیه نظارتی، معرفی به نظام پزشکی، کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات و تعطیلی مرکز انجام می شود.

سعیدی؛ یادآور شد: در سال جاری بیش از۳۳ مطب، دفتر کار و یا موسسه پزشکی متخلف به مراجع ذیصلاح رسیدگی به طرح تخلفات معرفی شدند.

وی از آمادگی واحد متبوعه اش جهت دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا شماره تلفن‌های ۵۳۳۸۴۰۰۴ الی ۷، داخلی ۲۱۴۰ و ۲۱۲۴ خبر داد و از شهروندان فهیم منطقه خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه ی درمان مراتب را گزارش دهند.

48

کد خبر 1493789

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا گفت: برگزاری این کنگره می‌تواند نقش معرفی طب ایرانی به نظام سلامت را داشته باشد و جایگاه آن را ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره ایجاد فضا برای تبادل نظر میان متخصصان این رشته است، ادامه داد: این کنگره که قرار است از نهم تا یازدهم خرداد ماه برگزار شود می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد تبادل یافته‌های علمی میان متخصصان، اساتید و صاحب نظران این رشته باشد و حضور کارشناسان این رشته در این کنگره می‌تواند بار علمی آن را بالا ببرد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، بر این باور است که طب ایرانی ظرفیت بالایی برای حوزه بهداشت و درمان دارد و می‌تواند در حوزه پیشگیری و درمان بسیار چاره ساز باشد و برگزاری این کنگره می‌تواند اثرات مثبتی در شناساندن این طب به مردم و جامعه بهداشت و درمان کشور داشته باشد.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که طب ایرانی ظرفیت‌های بالایی در حوزه پژوهش و تولید علم دارد و با حمایت‌های بیشتر، قطعاً شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

حسینی یکتا بر این باور است که توسعه آموزش و پژوهش طب ایرانی در پیکره سیستم آموزشی کشور در کنار پرورش نیروهای متعهد و علاقه مند موجب می‌شود که امکان سو استفاده از این مکتب، کاهش یافته و نیروهای انسانی لازم نیز برای انجام تحقیقات اساسی در این مسیر پرورش یابند.

وی به محورهای اصلی این کنگره اشاره کرده و توضیح داد: پزشکی مبتنی بر سبک زندگی، طب پیشگیری و فرد محور، غذا، تغذیه، غذاداروها و آشپزی طبی، فرآورده‌های سنتی، گیاهی و طبیعی، ماساژ و تکنیک‌های دستی، هوش مصنوعی و توسعه طب ایرانی، پزشکی سامانه‌ها و پزشکی یکپارچه از مواردی است که در این کنگره مطرح می‌شود.

حسینی یکتا گفت: حضور در این کنگره امتیاز بازآموزی دارد علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کنگره می‌توانند به وب سایت itmcongress.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6099122 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی