Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس ایتالیا روز دوشنبه یک فرد جاعل را در ارتباط با حملات تروریستی سال ۲۰۱۵ در پاریس بازداشت کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، پلیس شهر «باری» واقع در جنوب ایتالیا اعلام کرد، این فرد مشکوک به عضویت در گروه داعش بوده، به محیط‌های افراط‌گرایانه نزدیکی داشته و مستقیماً از عاملان حملات پاریس حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روزنامه محلی ایتالیا در همین ارتباط نوشته، این فرد دارای اصالت الجزایری بوده و «دسترسی به مدارک شناسایی جعلی» را برای عاملان حملات پاریس تضمین کرده بود.

این روزنامه افزود، فرد بازداشت شده و دو برادرش، مظنون به فعالیت در هسته داعش در کشورهای فرانسه و بلژیک هستند. همچنین گفته شده این فرد با مغز متفکر حملات پاریس و یکی از مبلغین داعش در بروکسل که جوانان را به جنگ در سوریه ترغیب می‌کرد، ارتباط داشته است.

به گفته پلیس شهر باری، این فرد الجزایری، پیش از این نیز به‌خاطر نگه‌داری مدارک جعلی، دو سال را در حبس گذرانده است.

پیش از این نیز «صلاح عبدالسلام» مظنون به دست داشتن در حملات پاریس به عنوان عامل تروریستی در زمینه حمله‌ای در بلژیک گناهکار شناخته شد.

در حملات سال ۲۰۱۵ پاریس که شامل بمب‌گذاری و تیراندازی کور بود، حدود ۱۳۰ نفر کشته و حدود ۳۵۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ایتالیا پاریس داعش بازداشت مظنون حملات پاریس حملات پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس اعلام پلیس متروپولیتان لندن، در پی وقوع حمله با سلاح سرد (قمه) و زخمی شدن چند تن، یک نفر بازداشت شد.

به گفته پلیس، مظنون ۳۶ سال دارد و به اتهام حمله به افراد عادی و دو افسر پلیس بازداشت شده است.

معاون کمیسر پلیس لندن دراین‌باره گفت: قطعاً افرادی که هدف حمله قرار گرفتند، به شدت وحشت‌زده شدند. می‌دانم که در پی این حادثه، جامعه شوکه و مضطرب شده است اما معتقدیم که خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

همچنین پلیس لندن مدعی شد که به نظر نمی‌رسد این حمله تروریستی باشد و علاوه بر این، به‌دنبال مظنونین دیگر نخواهد بود.

کد خبر 6093149

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه