Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@11:07:27 GMT

کتاب وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۴۱۸۵

کتاب وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد از شهدای گیلانی دارای وصیت‌نامه هستند، از رونمایی جلد دوم کتاب «وصیت نامه کامل شهدا» خبر داد و گفت: یکصد وصیت‌نامه شهدا به ترتیب حروف الفبا و به صورت کامل همراه با تصویر و متن ویرایش شده در هر جلد از این کتاب وجود دارد و در مجموع ۲۳ جلد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،عبدالله پاکاری در جلسه مشترک شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و بررسی تفاهم نامه‌های واگذاری زمین‌های مسکونی به ایثارگران گیلان و اشتغال که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت مقام شهدا در ۲۲ اسفند، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های فرهنگی با محوریت ایثار اجتماعی را برای بزرگداشت ایام پایانی سال پیش‌بینی کردیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار گیلان جهت تولید نماهنگ شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور، افزود: این نماهنگ هم اکنون در حال فیلم‌برداری است و جنبه ملی دارد.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از شهدای گیلانی دارای وصیت‌نامه هستند، از رونمایی جلد دوم کتاب «وصیت نامه کامل شهدا» خبر داد و اضافه کرد: یکصد وصیت‌نامه شهدا به ترتیب حروف الفبا و به صورت کامل همراه با تصویر و متن ویرایش شده در هر جلد از این کتاب وجود دارد و در مجموع ۲۳ جلد خواهد بود.
پاکاری در ادامه به روند اجرای دو تفاهم نامه ملی مسکن و اشتغال ایثارگران که با حضور مهندس اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد پرداخت و گفت: در این راستا واگذاری زمین‌های مسکونی به ۱۵۰۰ نفر از ایثارگران استان گیلان تا پایان دولت انجام می‌شود، که در حال حاضر ۱۰۴ قطعه زمین قطعی شده و برای ۳۶۱ نفر واگذاری داشتیم.
وی از مشخص شدن بیش از ۸۰۰ مورد زمین دیگر خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه قدس گیلان مناسب سازی اراضی حاشیه مسکن مهر رشت در حوزه زیرساخت جهت واگذاری به ایثارگران صورت می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد گیلان، با بیان اینکه واگذاری زمین مطابق دستور استاندار و با همکاری راه و شهرسازی استان به ۲۴ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد واجد شرایط استان انجام شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۵۰۰ مورد واگذاری زمین برای مسکن ایثارگران محقق می‌شود. همچنین برای ۲۱۰ نفر فرصت شغلی در قالب تفاهم‌نامه ایجاد کردیم.
پاکاری از ایجاد ۸۰۰ مورد اشتغال برای جامعه هدف بنیاد طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از محل تفاهم‌نامه اشتغال ایثارگران، تا پایان سال برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهیم کرد.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه از دفتر دوم وصیت‌نامه کامل شهدای استان گیلان شامل اسناد و آثار شهدا و ایثارگران استان گیلان رونمایی شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ایثارگران استان گیلان وصیت نامه کامل شهدا واگذاری زمین تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و لزوم پاسداشت این مسیر انسان ساز، بر لزوم توجه جدی همه مسئولان، مدیران و نمایندگان به تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران تاکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مجلس آتی پیگیری حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان در سطح ملی خواهد بود.

همتی تصریح کرد: قطعاً از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برای افزایش خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا حمایت خواهیم کرد.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با تقدیر از نگاه منتخب مردم ایلام در مجلس نسبت به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، افزود: برای پیشبرد اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند همکاری و همراهی نمایندگان مجلس هستیم.

وی تصریح کرد: تکریم و حل مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جزو اولویت‌های اصلی بنیاد در سال جاری خواهد بود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تکالیف قانونی خود در قبال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید اهتمام ویژه داشته باشند.

رحیمی عنوان کرد: با توجه به جمعیت ۱۰۲ هزار نفری ایثارگران در استان ایلام، همکاری همه دستگاه‌ها با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای افزایش خدمات رسانی ضروری است.

کد خبر 6088653

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی