Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از انتشار اطلاعاتی درباره وجود دست‌های پشت پرده خارجی برای ضربه زدن به پول ملی و امکانات مالی دولت لبنان ، میشل عون رییس جمهوری این کشور از دستگاههای امنیتی کشورش خواست این برنامه ها را برای مردم فاش کنند.

به گزارش برنا به نقل از شبکه تلویزیونی لبنان ۲۴،  میشل عون امروز (دوشنبه ) در جلسه اقتصادی، مالی، امنیتی و قضایی لبنان که با حضور حسن دیاب رئیس دولت پیشبرد امور لبنان و تعدادی از وزرا، فرماندهان امنیتی، دادستان عمومی و رئیس بانک مرکزی و تعدادی از مسئولان پولی و ارزی لبنان در کاخ بعبدا برگزار شد،  تاکید کرد که وضعیت جدید به وجود آمده در بخش‌های مالی و امنیتی باید سریعاً حل شود زیرا شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت دلار همزمان با شایعاتی که هدف آن ضربه زدن به پول ملی و از بین بردن ثبات و آرامش است، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: این اتفاقات مستلزم اتخاذ تدابیر سریع و قاطع برای تحت پیگرد قراردادن افرادی است که با افزایش قیمت‌ها به روشی غیرمنطقی زندگی و معاش مردم لبنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و این رویه‌ها، ماهیت مالی، قضایی و امنیتی دارند. 

رئیس جمهوری لبنان نسبت به جدی بودن آنچه اتفاق می‌افتد به دلیل پیامدهای آن بر امنیت اجتماعی و تهدید امنیت ملی هشدار داد. 

وی از ادارات و مقامات مربوطه خواست تخلفاتی را که اتفاق می‌افتد به ویژه گرانفروشی، احتکار و محروم کردن دسترسی مردم به مواد غذایی را از بین ببرند و با تاکید بر اینکه ادامه این هرج و مرج که به معیشت مردم آسیب می‌زند، جایز نیست از دستگاه‌های امنیتی و ادارات ذیصلاح خواست وظایف خود در این زمینه را انجام دهند. 

رئیس جمهور لبنان با اشاره به اوضاع امنیتی کشور گفت: شهروندان حق ندارند با بستن جاده‌ها و حمله به شهروندانی که برای رسیدن به محل کار خود تردد می‌کنند به ویژه پس از هفته‌ها ممنوعیت که برای مقابله عمومی با کرونا در نظر گرفته شده بود،  عقاید خود را ابراز کنند.  

وی افزود: بستن راه‌ها غیرقابل قبول است و نهادهای امنیتی و نظامی باید کاملاً وظایف خود را انجام دهند و بدون تردید قوانین را اجرا کنند به ویژه اینکه این موضوع فراتر از بیان عقیده است و به یک اقدام سازمان یافته خرابکارانه با هدف حمله به امنیت و ثبات کشور انجام می‌شود.  

عون به لبنانی‌ها در مورد شعارهای برنامه ریزی شده که با هدف تضعیف وحدت ملی و دامن زدن به اختلافات و تضعیف دولت و ارزش‌ها مطرح می‌شود، هشدار داد.  

وی با تاکید بر اینکه بدون توجه به فشارها به برنامه اصلاحات خود ادامه می‌دهد، افزود: من آمده‌ام تا تغییری را که لبنانی‌ها به دنبال آن هستند ایجاد کنم و عقب نشینی نخواهم کرد. 

در پایان این جلسه، چند تصمیم در رابطه با وضعیت جدید کشور اتخاذ شد که درخواست از نهادهای امنیتی و نظامی برای جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها توام با در نظر گرفتن حفظ امنیت شهروندان و تظاهر کنندگان و حفظ اموال عمومی و خصوصی از مهمترین این تصمیم‌ها بود.  

دور تازه اعتراض‌ها در بیروت و دیگر شهرها پس از افزایش قیمت ارز در لبنان به نرخ بی‌سابقه هر دلار ۱۰ هزار لیره آغاز شده است. 

به دنبال فراخوان برگزاری تظاهرات گسترده موسوم به «دوشنبه خشم» در لبنان، منابع خبری صبح امروز از آغاز تجمع مردم در خیابان‌های اصلی شهرهای این کشور خبر دادند. 

بر اساس گزارش رسانه‌های منطقه، در نخستین ساعات صبح دوشنبه معترضان به ویژه در «عکار» واقع در شمال لبنان تجمع کرده‌اند و در جنوب نیز بزرگراه «صیدا» به بیروت را بسته‌اند. 

در همین مورد نیز ستاد کنترل ترافیک لبنان خیابان‌های بسیاری در غرب و جنوب از جمله منطقه «بقاع» و «جبیل» و «مسیره الدوره» به طرف «نهر الموت» در نزدیکی بیروت را بسته اعلام کرد. 

همزمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی لبنان از مردم خواستند  به کسانی که موعد تزریق واکسن کرونای آن‌ها فرارسیده اجازه تردد بدهند و هشدار دادند که هرگونه تأخیر در این موضوع خطرناک خواهد بود. 

همچنین شرکت‌های توزیع اکسیژن هم از معترضان خواستار آن شدند که در تردد خودروهای آن‌ها اخلال ایجاد نکنند. 

بیروت و طرابلس در چند شب گذشته شاهد تظاهرات و تجمع  گسترده بود و دیروز اعلام شد که ۷ نفر در درگیری‌ها مجروح شده‌اند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد