Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:13:56 GMT

مسابقه دعای 44 صحیفه سجادیه برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۴۳۶۶

مسابقه دعای 44 صحیفه سجادیه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام مرتضی وافی ظهر امروز در نشست خبری بنیاد صحیفه سجادیه که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت صحیفه سجادیه اظهار کرد: این مجموعه سرشار از ادعیه ای است که می تواند موجب آلام و آرامش روح انسان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی موسسه و بنیاد صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: این موسسه به دنبال نشر و ترویج صحیفه سجادیه به صورت بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات این مجموعه را می توان برگزاری پنجمین همایش اساتید و پژوهشگران صحیفه سجادیه با مشارکت مسجد مقدس جمکران دانست.

وی در ادامه به برگزاری اولین کنگره علمی، فرهنگی هنری زین العباد (ع) اشاره و تصریح کرد: این کنگره اهدفی مانند آشنا کردن مردم با اهمیت موضوع امامت و ولایت، بررسی نقش امام در جریان امامت و مهم‌تر از آن تسری سیره  ایشان در سبک زندگی امروزی و  ترویج آثار ایشان به خصوص رساله الحقوق و صحیفه سجادیه را دنبال می کند.

وافی با اشاره به جایگاه امام شناسی در تفکر شیعی و اسلام ناب، بر شناخت شخصیت امام زین العابدین(ع) و آثار ایشان تأکید کرد و گفت:  حرکتی به صورت نظام مند جهت بهره مندی از برکات علمی و معنوی امام سجاد (ع) شروع شده است.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با تأکید بر اینکه دعا و ترویج آن در جهان امروز، در هویت بخشی به انسان، جلب آرامش قلبی همچنین آگاهی بخشی به معنای یک جریان تعلیماتی نقش بسیار مهمی دارد، تصریح کرد: خلأ و کم کاری جدی در این بخش وجود دارد که باید جبران شود.

وی افزود: طبق بررسی های ما محتواهای خام و ارزشمند بسیاری همچون کتب، پایان نامه های دانشگاهی و مقالات بسیاری در این زمینه وجود دارد؛ اما به جهت اینکه در قالب های مناسب و تأثیرگذار به خصوص قالب های هنری عامه پسند کار نشده ضرورت شروع یک جریان برای پر کردن این خلأ موضوعی اجتناب ناپذیر بود و با درک این ضرورت در محرم 1442 برگزاری اولین «کنگره هنری رسانه ای زین العباد» در سطح ملی کلید خورد.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در ادامه به سلسله نشست های پژوهشی با عنوان صحیفه پژوهی اشاره و تصریح کرد: این نشست ها با هدف ترویج ادعیه صحیفه سجادیه در عرصه ملی و بین المللی برگزار می شود.

وی از اجرای مسابقه با محوریت دعای 44 صحیفه سجادیه در فضای مجازی به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت www.ssif1.ir در این مسابقه شرکت کنند.

وافی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران جهت برگزاری دوره های آموزشی طلاب خواهر سراسرکشور خبر داد و گفت: دوره های آموزشی یاوران،مربیان،مروجان و خادمان صحیفه سجادیه براساس این تفاهم نامه برگزار می شود.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه مهمترین اقدام این بنیاد را در جهت ترویج صحیفه سجادیه در جامعه را کار در سرای محله های قم دانست و گفت: مسابقه ای با موضوع دعای 25 صحیفه سجادیه با گروه مخاطب خانواده به صورت مجازی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار می شود.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه از اجرای پویش «نهضت صحیفه خوانی پویش من صحیفه می خوانم و من صحیفه را دوست دارم» خبر داد و گفت: ملاقات با مراجع عظام در آستانه میلاد امام زین العابدین (ع) در راستای انس با صحیفه سجادیه انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از همکاری و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه خبر داد و گفت: به مدت دو سال استان یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب شده است.

انتهای پیام/78005

منبع: فارس

کلیدواژه: صحیفه سجادیه ماه مبارک رمضان قم انسان صحیفه سجادیه برگزار می شود خبر داد و گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075932 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان