Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین بر لزوم تقویت تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان تاکید کرد. 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ سردار حمیدرضا تقی‌زاده، مدیرعامل بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین از رویداد نمایشگاهی «تا ثریا» با محوریت پشتیبانی و تجاری‌سازی ظرفیت‌های فناورانه و مبتکرانه بسیجیان با تمرکز بر حل مسائل جهش تولید که در مرکز رویداد شهید فخری‌زاده سفارت سابق آمریکا در حال برگزاری است، بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سردار حمیدرضا تقی‌زاده در حاشیه این رویداد گفت: در حال حاضر حرکت و شتاب خوبی در حوزه علم و فناوری و حل مسائل کشور شکل گرفته است و تلاش بنیاد تعاون بسیج بر این است که مسائل کشور را حل کند.

 

وی افزود: در زمینه ایده و طرح‌های علمی، فعالیت‌های بسیاری شده است اما در حوزه تجاری‌سازی مشکل داریم و در این زمینه می‌خواهیم تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را تقویت کنیم.

 

مدیرعامل بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: برخی از تیم‌های نمایشگاه تا ثریا به دنبال توسعه بازار خود بوده و از فرآیند تولید محصول به ثروت در حال حرکت هستند و برخی نیز به دنبال حامیان سرمایه گذار هستند.

 

تقی زاده با بیان اینکه رویداد تا ثریا کمک می کند تا با حمایت از فناوران آنها کسب و کار خود را در داخل کشور راه بیندازند، افزود: برخی از فناوران شرکت کننده در این رویداد صادرکنندگات خوبی هستند.

 

یادآور می‌شود شعار رویداد تا ثریا، از قلب سفارت سابق آمریکا تا ثریا است. این رویداد نمایش کارآمدی انقلاب اسلامی در حل فناورانه و خلاقانه مسائل کشور در مقابل افول آمریکاست. 

همچنین پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «زنجیره از ایده و فکر سپس علم و سپس فناوری و سپس تولید و سپس بازار را ما باید تکمیل بکنیم، این زنجیره کار علمی تا تولید و بازار بایستی دنبال بشود» و نیز با توجه به ماموریت شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج جهت پشتیبانی تجاری از هسته‌های مبتکر و فناور مسئله‌محور و کمک به نقش‌‌آفرینی تخصصی آن‌ها، این مجموعه به‌عنوان بازوی تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در تعامل با اقشار دانشور بسیج اعم از بسیج علمی و بسیج دانشجویی، رویداد نمایشگاهی تا ثریا را با محوریت پشتیبانی و تجاری‌سازی ظرفیت‌های فناورانه و مبتکرانه بسیجیان، با تمرکز بر حل مسائل جهش تولید برگزار کرد. 

از اهداف این رویداد می‌توان به الگوسازی هسته‌های برتر خودکشش حل مسئله، پشتیبانی از هسته‌های فناور و مبتکر بسیجی با قید منزلت‌زایی و اقتدارآفرینی و رویکرد کمک به تکمیل چرخه تبدیل علم به فناوری و تجاری‌سازی مبتنی بر حل مسائل اصلی کشور، پشتیبانی از ایجاد سامانه‌ها و فناوری‌های با قابلیت حکمرانی نرم از طریق اتصال به شبکه حامیان و ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش از طریق ایجاد بسترهای تعاملی بین صاحبان مسئله و مجموعه فناور توانمند در پاسخگویی به مسئله اشاره کرد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار تقی زاده بسیج دانشجویی شرکت های دانش بنیان بنیاد تعاون بسیج بنیاد تعاون تجاری سازی دانش بنیان تقی زاده حل مسائل تا ثریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور گفت: دو زنجیره ارزش اصلی کشمش و سفال همدان، تقویت کننده حجم مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند. - اخبار استانها -

جلیل دارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم همدان،در حاشیه برگزاری اکسپو 2024 و در بازدید از غرفه این استان، اظهار‌ داشت: در استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعال کردن 6 زنجیره فرعی و دو زنجیره اصلی کشمش و سفال وجود دارد که به دلیل کیفیت و اقبالی که در بازار جهانی دارند تقویت کننده مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند.

وی افرود: خوشبختانه بر اساس گزارشات استان همدان رشد کالاهایی از این استان که در طبقه‌بندی زنجیره ارزش قرار دارند رو‌به بالا است که امیدواریم با سیاست‌گذاری وزارت کشور در سال جدید و شعار سال که مزین به جهش تولید و مشارکت مردم است شاهد حضور مردم در افزایش تولیدات و صادرات بیشتر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور، تاکید کرد: به طور قطع برکات خوبی از جهت اشتغال، تولید و درآمدزایی از مسیر مبادلات تجاری متمرکز بر محصولات دارای زنجیره ارزش این استان که شامل کشمش، سفال، چرم، گیاهان دارویی، مبل‌و‌منبت، سنگ‌های قیمتی و پوشاک است برای این استان رقم می‌خورد.

 

.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر