Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند بر ضرورت توجه مدیران کانون های مساجد برای تربیت نیروی جوان مومن، کارآمد و انقلابی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا از منطقه آزاد اروند ،«حمید بحرینی»، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت کانون ها را بهترین و به صرفه ترین مدل فرهنگی دانست ،اظهار کرد: 28 سال پیش شورای انقلاب فرهنگی در راستای فرمان رهبر جهان اسلام طی مصوبه ای ماموریت تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرد تا این کانون ها در جهت ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، تربیت جوان کارآمد انقلابی و اجرای برنامه های فرهنگی هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی فعالیت کنند و مثمرثمر واقع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از برکات و برگ زرین نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی خواند و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت ها و‌ پتانسیل های بی نظیر و فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر هستند که می توانند با به کار گیری و تربیت نیروهای جوان، مومن و انقلابی در همه عرصه های مختلف حتی در عرصه ملی و بین المللی نقش آفرینی و اثرگذاری کنند.


وی با بیان فعالیت های بی نظیر کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند تصریح کرد: خوشبختانه در منطقه آزاد اروند تاکنون کانون ها فعالیت چشمگیری را ارائه داده اند و روز به روز با همبستگی و انسجام بیشتری به این فعالیت ها ادامه می دهند، به طوری که برخی از کانون ها در مباحثی همچون تولید محتوای فرهنگی، گروه سرود و تواشیح، نمایش و فیلم، ورزشی، مباحث دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی، برگزاری کلاس ها و‌ دوره های مختلف، اردو، تئاتر، راه اندازی ایستگاه های سلامت صلواتی، کمک های مومنانه و ... پیشگام بوده و تاثیرات بسیار خوبی را به جامعه بخشیده اند.


بحرینی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند خواستار توجه جدی و عزم راسخ برای تربیت نیروهای جوان، مومن و انقلابی شد و اضافه کرد: همه مدیران دستگاه های دولتی و خصوصی به ویژه مدیران کانون ها باید در راستای کادرسازی و تربیت نیروهای جوان، مومن، انقلابی و کارآمد در تراز نظام مقدس اسلامی تلاش مضاعف کنند.


وی ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در مساجد را رسالت خطیر متولیان این امر دانست و یاد آور شد: اینکه مسجد از صد اسلام تا کنون مبدا همه امورات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره بوده است باید فعالیت کانون های مساجد بر مبنای خودجوش و مردمی و به صورت فرهنگ در جامعه نهادینه شود.


مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم جذب جوانان و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و ادامه داد: در راستای تحقق این هدف می بایستی کارکردهای مهم کانون ها در پوشش اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری و اجتماعی برای مردم تبیین شوند.


وی خاطر نشان کرد: مساجد سنگرهای اسلام و پایگاه های فعالیت های اسلامی، انقلابی و جهادی از پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده اند که تاکنون نیز این پایگاه حذف شده است، لذا بایستی جایگاه مسجد و نقش آن در بقای انقلاب تقویت شود. نباید فقط از مسجد برای اقامه نمازهای یومیه استفاده کرد، آنچه که باید در مساجد نهادینه کرد استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود کانون های فرهنگی هنری برای جذب، ترغیت و تشویق جوانان و نوجوانان به سمت و سوی مسجد است.

 
بحرینی بر ضرورت حمایت های مادی و معنوی از کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: می بایستی با برنامه ریزی و حمایت های مستمر مادی و‌ معنوی از سوی همه مدیران و مسئولان دستگاه ها، ارگان ها، نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی در راستای تحقق اهداف کانون ها گام برداشت.


وی ایجاد سامانه بچه های مسجد برای کانون های فرهنگی را ایده ای ناب و بسیار مناسب خواند و اذعان کرد: این سامانه توانسته با ایجاد رقابت در میان کانون ها آنها را در مسیر تولیدات برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ضمن صرفه جویی در وقت و هزبنه ترغیب کند و بستری را فراهم کرده تا آنها بتوانند فعالیت های خود را به دید و نظر ارزیابان دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون های فرهنکی هنری مساجد کشور قرار دهند.


مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند به وجود شاخص های متنوع فرهنگی هنری در سامانه بچه های مسجدی نیز اشاره کرد و یاد آور شد: این شاخص ها تحت عناوینی همچون شبستان و رواق ابتکاری بسیار نو و مناسبی برای برگزاری با کیفیت و مطلوب برنامه های کانون ها به شمار می رود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کانون مساجد منطقه آزاد اروند مدیر توسعه بحرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود