Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@12:25:31 GMT

واکنش فرمانده ارتش لبنان به اعتراضات اخیر

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۴۷۴۲

واکنش فرمانده ارتش لبنان به اعتراضات اخیر

فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد: ما از آزادی بیان طبق قانون اساسی حمایت می کنیم اما مخالف تعدی به اموال دولتی و خصوصی هستیم و اجازه تعدی به ثبات و صلح داخلی نخواهیم داد.

به گزارش مشرق،‌ به نقل از النشره، عماد جوزف عون فرمانده ارتش لبنان گفت: کل لبنان به سبب اوضاع اقتصادی در رنج است و همانطور که ملت گرسنه هستند نظامیان نیز رنج می کشند و گرسنگی می کشند، مسئولان منتظر چه هستند؟

وی تاکید کرد: آنچه درباره فرار از ارتش به سبب اوضاع اقتصادی گفته شده، درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ارتش لبنان بیان کرد: هر سال بودجه ارتش کمتر می شود که این تاثیر منفی بر روحیه نظامیان می گذارد.

وی افزود: ما خونمان را به پای کشور ریخته ایم و نباید حقوق ما مورد گزند واقع شود. ما از آزادی بیان طبق قانون اساسی حمایت می کنیم اما مخالف تعدی به اموال دولتی و خصوصی هستیم و اجازه تعدی به ثبات و صلح داخلی نخواهیم داد.

این در حالی است که میشل عون رئیس جمهور لبنان هم گفت: آزادی بیان حق شهروندان است اما بستن راهها تعدی به حقوق مردم است. هدف بستن راهها برهم زدن ثبات کشور است و نیروهای امنیتی باید به طور کامل به وظایف خود عمل کنند و قوانین را به اجرا درآورند.

در نخستین ساعات صبح دوشنبه معترضان به ویژه در «عکار» واقع در شمال لبنان تجمع کرده اند و در جنوب نیز بزرگراه «صیدا» به بیروت را بسته اند. در همین مورد نیز ستاد کنترل ترافیک لبنان خیابان های بسیاری در غرب و جنوب از جمله منطقه «بقاع» و «جبیل» و «مسیره الدوره» به طرف «نهر الموت» در نزدیکی بیروت را بسته اعلام کرد.

همزمان بیمارستان ها و مراکز درمانی لبنان از مردم خواستند  به کسانی که موعد تزریق واکسن کرونای آنها فرارسیده اجازه تردد بدهند و هشدار دادند که هرگونه تأخیر در این موضوع خطرناک خواهد بود.

همچنین شرکت های توزیع اکسیژن هم از معترضان خواستار آن شدند که در تردد خودروهای آنها اخلال ایجاد نکنند.

بیروت و طرابلس در چند شب گذشته شاهد تظاهرات و تجمع  گسترده بود و دیروز اعلام شد که ۷ نفر در درگیری ها مجروح شده اند. دور تازه اعتراض ها در بیروت و دیگر شهرها پس از افزایش قیمت ارز در لبنان به نرخ بی سابقه هر دلار ۱۰ هزار لیره لبنان  آغاز شده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جوزف عون ارتش لبنان میشل عون فرمانده ارتش لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب‌الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • واکنش تماشایی و خیره‌کننده یک دروازه‌بان در لیگ لبنان (فیلم)
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • واکنش تماشایی دروازه بان در لیگ لبنان / فیلم
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • عکس| واکنش توییتری پویانفر به اعتراضات دانشگاهیان آمریکا علیه اسرائیل
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی