Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عصر دوشنبه 18 اسفندماه در وبینار بزرگداشت حسین شیخ الاسلام که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و جبهه عمل اسلامی لبنان برگزار شد، در سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری یادبود برای یکی از حامیان دیرپای مقاومت یعنی حسین شیخ الاسلام، گفت: از قدرشناسی شما تشکر می کنم که برای کسی که تمام عمر خود را در فکر مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه بود، یک دیپلمات انقلابی و فردی بود که همواره برای تعالی مسلمین و آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها تلاش کرد، مراسم یادبودی برگزار کردید و یاد او را گرامی می دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در ادامه با بیان اینکه این برنامه بستگی و همبستگی میان کشورهای مختلف حوزه مقاومت را تقویت می کند، خاطرنشان کرد: حسین شیخ الاسلام از دوران دانشجویی و جوانی به انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده جهانی و یک نهضت در تمامی جهان اسلام نگاه می کرد و برای همبستگی همه ملت های مسلمان تلاش می کرد.
 
ظریف ادامه داد: او چه در زمانی که دانشجو بود و چه در زمانی که به ایران آمد و معاون سیاسی وزارت امور خارجه شد، چه در زمانی که معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و متمرکز بر خاورمیانه بود، چه در زمانی که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه انجام وظیفه کرد، چه در زمان قائم مقامی وزارت امور خارجه و یا عضویت مجلس شورای اسلامی و یا به عنوان مسئول روابط بین الملل مجلس شورای اسلامی و در هر منصبی که قرار داشت، تمام تلاش خود را برای همبستگی مسلمانان به کار می برد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: آخرین مسئولیت شیخ الاسلام دبیرکل اجلاس حمایت از مقاومت مردم فلسطین بود؛ او با فلسطین، قدس و لبنان همواره مأنوس بود و در راه تلاش برای آزادی قدس شریف و پیوند و همبستگی تمامی جهان اسلام هیچگاه از تلاش باز نایستاد.
 
ظریف در پایان ضایعه درگذشت زودهنگام شیخ الاسلام را به همه دوستانش در لبنان و سوریه و فلسطین، تمامی جهان اسلام و تمامی محور مقاومت تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: کرونا او را زود از ما گرفت ولی ما به رضای خداوند راضی هستیم و برای او از خداوند متعال علو درجات مسئلت می کنیم. او نمونه خوبی برای ما بود.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: چه در زمانی شیخ الاسلام امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه اهل سنت بستک با اشاره به ساماندهی مدارس دینی اهل سنت گفت: مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده که قابل تقدیر است.

سید سلمان حسینی با ذکر این نکته که ۶ مدرسه دینی منتخب در استان داریم که هماهنگی خوبی با نظام عالی آموزشی دارند، تاکید کرد: استان هرمزگان اولین استانی است که ۳۳ مدرک ضابطه‌مند و رسمی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت حضور دارند که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا تغییرات مثبتی شکل گیرد.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت بستک که امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع حجت‌الاسلام باوقار و معارفه حجت‌الاسلام باصره مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حاج آقا باوقار از سال ۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز اسلامی استان هرمزگان قرار گرفتند و برای پیش‌برد برنامه‌ها به نفع جامعه بسیار تلاش کردند و اقداماتی ماندگار در حوزه اهل سنت انجام شد.

وی، با اشاره به همکاری علمای اهل سنت برای برگزاری برنامه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توزیع منابع در مرکز اسلامی شاهد رضایتمندی و عدالت هستیم و تمام تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام باوقار بیش از سه سال به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در گذشته با عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد.

حدود ۴۰ درصد از استان هرمزگان را جامعه اهل سنت تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد