Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، علیرضا زالی در جلسه هفتگی مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: در همه استان های کشور رد پای این ویروس جهش یافته و خطرناک کرونا وجود دارد؛ لذا اگر از این ویروس مراقبت نکنیم مبتلایان این ویروس در کشور افزایش چشمگیری خواهند داشت. سرعت سرایت، انتقال و مرگ و میر این ویروس بسیار بالا است و در مراکز پرازدحام و بسته سرایت پذیری این ویروس خیلی بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به جز استان خوزستان مابقی استان های کشور موج سوم کرونا را پشت سر گذاشتند هرچند میزان مبتلایان به کرونا در اسفندماه کمی کاهش داشته، اما سفر رفتن مردم می تواند این آمار را در هفته های دوم و سوم فروردین ماه افزایش دهد. شهر تهران در ایام نوروز بیشترین مسافر را برای سایر استان های کشور دارد که این بالاترین خطر است و افراد با سفر به استان های دیگر ویروس را پس از تعطیلات به تهران منتقل می کنند و این یک تهدید بزرگ برای کلانشهر تهران است.

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا کلانشهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه هر چقدر به روزهای پایانی اسفند نزدیک می شویم نظم پذیری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تهران کاهش پیدا می کند، افزود: باید مراقب این شلوغی و ازدحام در مراکز تجاری و خرید پایتخت باشیم. در این شرایط فعلی کودکان بیشتر در معرض خطر پذیری قرار دارند و گزارشات اسفندماه نشان می دهد که میزان مبتلایان، بستری ها و حتی مرگ و میر در سنین ۳۰ تا ۶۰ سال کاهشی بوده است.

زالی تاکید کرد: بهترین و موثرترین راه مبارزه با ویروس جهش یافته کرونا سفر نرفتن و همچنین حضور نیافتن در اماکن پرازدحام و فضای بسته است که از مردم می خواهم امسال نیز از سفر خودداری کنند. در نیمه اسفندماه میزان مبتلایان و بستری ها در بیمارستان های دولتی تهران کاهشی بوده که باید از شرایط نسبتا پایدار مراقبت کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا خوزستان ویروس سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان