Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه شاد یک محیط کاملا امن است که هیچ کس بدون هویت نمی‌تواند وارد آن شود، گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون فایل آموزشی در این سامانه مبادله شده است.

محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: این سامانه مهم‌ترین کارکردش انسجام بخشی به ۱۵ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از شیوع کرونا آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفت، خاطرنشان کرد: آموزش امر خطیری است که یک هفته هم نمی توان آن را تعطیل کرد بنابراین ما به فکر ایجاد سامانه‌ای بودیم که بتوانیم آموزش‌های مان را در بستر آن ادامه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وقفه در جریان آموزش به راحتی قابل جبران نیست و ما با پدیده ترک تحصیل مواجه می شدیم، اظهار کرد: بلافاصله با هم‌فکری همکاران سامانه شاد را ایجاد کردیم که در این سامانه تمام دروس همه مقاطع آموزشی را به وسیله بهترین معلمان تولید کرده و در دسترسی دانش آموزان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد سامانه شاد، کار مهمی در جهت همسانی آموزش انجام دادیم، گف: این سامانه مجال خوبی برای آموزش معکوس ایجاد کرد به طوری که بسیاری از محرومیت ها را می توان از این طریق به صورت جهشی حل کرد چرا که در این سامانه همه مدیران، معلمان و دانش‌آموزان با همدیگر مرتبط شدند و به نوعی تبادل دانش و اندیشه نیز در این بستر انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون روزانه بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده بر روی شاد انجام می‌شود، گفت: در این مدت ۲۶ میلیارد پیام و ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون فایل آموزشی در این سامانه مبادله شده است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد معلمان اولین بار بود که با فضای مجازی آشنا می شدند .

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با ایجاد سامانه شاد پیوند خوبی با خانواده ها برقرار کردیم، اظهار کرد: در دوره ابتدایی بسیاری از مادران به دستیار معلم تبدیل شدند.

وی در مورد بازگشایی مدارس نیز گفت: همه تلاش ما بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان در کلاس است چرا که در این بستر یادگیری به نحو احسن انجام می شود و هر وقت نگرانی ما برطرف شد و ستاد ملی کرونا اجازه بازگشایی داد مایل به بازگشایی مدارس هستیم.

حاجی میرزایی پیشرفت و تعالی را جزو دغدغه‌های همه جوامع دانست و گفت: ما در جهت حکمرانی شایسته شاخص های متعددی داریم و حکمرانی شایسته فراتر از درک حسی و تجلیات و جلوه‌های آشکار است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت و یادگیری عرصه بسیار خطیری است، خاطرنشان کرد: در شوراهای آموزش و پرورش باید پایه‌های تعلیم و تربیت جوامع شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: ما نگاهمان به شورای آموزش و پرورش فراتر از همکاری و بلکه هم راستایی است بنابراین باید مأموریت‌های مان در یک پیوستگی قرار بگیرد و شورا هویت این کار را دارد.

حاج میرزایی با بیان اینکه در آموزش و پرورش ۱۲۰ شاخص برای کیفیت و رشد داریم، خاطرنشان کرد: وضعیت آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان‌ها در برخی شاخص‌ها پایین‌تر از متوسط کشوری و در برخی شاخص‌ها بالاتر از متوسط کشوری است بنابراین معاونان آموزش و پرورش این استان باید برای تقویت شاخص هایی که در آنها پایین‌تر از متوسط کشوری هستند، هدف گذاری کنند

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی پایین تر از متوسط کشوری است، گفت: طبق هدف گذاری وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مهارت آموزی دانش آموزان، باید ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه به فنی و حرفه ای و هنرستان ها بروند که لازم است استان آذربایجان‌شرقی در این رابطه بیشتر تلاش کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: معلمان استان آذربایجان شرقی از نظر سنی پیرتر و از نظر سطح تحصیلات نیز پایین‌تر از متوسط کشوری هستند.

وی با اشاره به عدالت آموزشی گفت: در عدالت آموزشی هدف گذاری برای به متوسط رساندن مناطق کم برخوردار است که ما در این زمینه تلاش می‌کنیم معلمان نمونه در مدارس کم برخوردار حضور یایند و فضاهای آموزشی نیز در این مناطق گسترده شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003FSY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش پایین تر از متوسط کشوری آذربایجان شرقی دانش آموزان سامانه شاد شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی