Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از خط ۲ متروی کرج که با مشارکت شرکت سابیر و ابسته به سازمان تامین اجتماعی در دست ساخت است ، افزود: با اجرای طرح غربالگری

این تعداد نوزاد و کودک که دارای نوعی مشکل جسمی بودند از  نابینایی ، کم بینایی و ناشنوایی آنان جلوگیری به عمل آمد.

وی تاکید کرد که اگر این مشکلات جسمی این نوزادان و کودکان به موقع تشخیص داده نمی شد در آینده  نیزبه فهرست جامعه معلولان کشور اضافه می شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت : غربالگری ژنتیکی یکی از مهمترین اقدامات سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت ها است که از افزایش جمعیت معلولان کشور جلوگیری می کند.

 وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی ۲ هزارو۴۹۲ مرکز مثبت زندگی در کشور، گفت : با گشایش این مراکز خدمات رسانی به جامعه مددجویی تحت پوشش سازمان بهزیستی  ارتقا یافته است.

 شریعتمداری افزود: یکی از بهترین کارهای دولت تدبیر و امید ساماندهی خدمت رسانی به جامعه مددجویان بهزیستی است .

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۱.۵ میلیون نفر مددجو و معلول که اعضای خانواده های آنان بیش از ۶ میلیون نفر است، از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی بیان داشت : برای ساماندهی خدمات رسانی به این قشر مراکز مثبت زندگی راه اندازی شده تا بتوان به بهترین شکل ممکن به آنان خدمات ارائه کرد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  گفت : فعالیت  و خدمات رسانی در بهزیستی خانواده محور و پیشگیرانه بوده که  با تاسیس ۲ هزارو۴۹۲مرکز مثبت زندگی ، خدمات را  به شهرها ومحلات برده ایم و این کار انجام شده است .

شریعتمداری بیان داشت: از چهار ماه پیش همه اپلیکیشن ها و نرم افزارهای  لازم در اختیار مراکز مثبت زندگی و جامعه هدف آنها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در واقع در فازمقدماتی تمام مشکلات این مراکز رفع شده و هر کدام با ۴۵۰ مخاطب خود ارتباط خانه به مرکز برقرار می کنند.

شریعتمداری گفت :  برای اولین بار است که این کار در کشور  صورت می گیرد و جامعه هدف بهزیستی می توانند به راحتی نیازهای خود را مطرح کنند.

وی بیان داشت : وزارت تعاون ، رفاه و امور اجتماعی در بخش های مختلف طرح های رفاهی و عمرانی  مربوط به خود را رصد می کند و دراین زمینه تمام معاونان این وزارتخانه برای رسیدگی به امور رفاهی مناطق محروم و کم برخوردار کشور ماموریت پیدا کرده اند.

شریعتمداری افزود: از معاونان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواسته شد تا هر کدام مسوولیت یکی از استان های کمتر برخوردار کشور را بر عهده بگیرند و سفرهایی به این استان ها صورت می گیرد .

وی ادامه داد :  پس از بررسی نیازهای مناطق کم برخوردار،  تصمیماتی صورت می گیرد تا چرخ حرکت فعالیت خدمت رسانی دولت در حوزه فعالیت های رفاهی،  خدماتی امدادی،  بیمه ای و یا فعالیت های اقتصادی وابسته به آن سرعت مضاعف پیداکند.

وی بیان داشت : تلاش ها براین است تا در بعضی از زمینه ها ریل گذاری صورت بگیردوقدم هایی برای آیندگان برداشته شود.

عضو هیات دولت در خصوص طرح های اقتصادی و اجتماعی گفت : امروزه طرح هایی در حوزه حمل و نقل در تهران و بیشتر کلانشهرهای کشور در حال انجام توسعه است .

وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم که متروی کرج به عنوان یک پروژه بزرگ به سرانجام برسد تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

شریعتمداری بیان داشت: متروی کرج تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی فعالیت های شرکت پشتیبانی شستا  وابسته به سازمان تامین اجتماعی را در حوزه های عمرانی و اقتصادی را ستودنی دانست.

شریعتمداری گفت : شرکت سابیر و ابسته به شستا نیز در حوزه عمرانی فعالیت چشمگیری دارد از جمله فعالیت های ساخت سد چم شیر استان کهگیلویه و بور احمد است.

وی اظهار داشت: شرکت سابیر باتوجه به فعالیت های فنی و مهندسی که در اختیار دارد یک شرکتی دانش بنیان است و می تواند خدمات موثر تری در صورت حمایت های مالی انجام دهد و امیدواریم بیشتر از این که تا کنون نامش در عرصه سازندگی کشور بوده بدرخشد.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر عملیات احداث آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده  که به علت مشکلات مالی و تحریم افتتاح آن با تاخیر مواجه شد.

این خط ریلی با مشارکت شهرداری کرج ، استانداری البرز و شرکت سابیر و ابسته به شستا در حال ساخت است .

قرار است فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر خرداد ماه سال آینده بهره برداری شود.

برچسب‌ها سلامت روان محمد شریعتمداری طرح غربالگری تنبلی چشم استان البرز شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت روان محمد شریعتمداری طرح غربالگری تنبلی چشم سلامت روان محمد شریعتمداری طرح غربالگری تنبلی چشم استان البرز شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اخبار کنکور شرکت سابیر مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!

دریافت 18 MB کد خبر 847154 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم نوزاد هلال احمر خفگی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • لحظه دلهره‌آور و حساس نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر (فیلم)
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!