Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:53:24 GMT

خلیل‌زاد با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۵۶۹۳

خلیل‌زاد با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی، زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز دوشنبه با ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان در راولپندی دیدار کرد.

در بیانیه صادره از سوی ستاد مشترک ارتش پاکستان در این خصوص آمده است که در این دیدار درباره مسائل دو جانبه و امنیت منطقه‌ای از جمله روند صلح افغانستان صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال قمر جاوید باجوا رئیس ستاد ارتش پاکستان در این دیدار مجدداً تأکید کرد که «حمایت پاکستان از روند صلح در افغانستان نشانه حسن نیت اسلام آباد در این خصوص است».

در دیدار امروز که در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی انجام شد، ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در افغانستان نیز حضور داشت.

هیات آمریکایی در این دیدار «از ادامه تلاش‌های پاکستان برای صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرده است».

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد؛ حال آنکه تاکنون راه به جایی نبرده و خشونت‌ها نیز به واسطه عدم تمایل نیروهای بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۰، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، ۸ هزار و ۸۲۰ نفر بود که در مقایسه با ۲۰۱۹، کاهشی ۱۵ درصدی را تجربه کرد. اما نکته نگران کننده، تغییر روند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ است که با آغاز مذاکرات بین الافغانی مصادف شده است.

در حالی که از دوشنبه هفته جاری، بار دیگر، مذاکره میان طالبان و کابل بعد از چند هفته بلاتکلیفی از سر گرفته شد؛ سازمان ملل طرفین را به آتش بس فراخواند؛ اقدامی که طالبان نظر مساعدی نسبت به پذیرش آن ندارد.

توافقنامه آمریکا و طالبان نیز در دهم اسفند سال گذشته به امضا رسید. بر اساس این سند که در دوحه امضا شد، طالبان باید حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف کند، سطح خشونت‌ها را به شدت کاهش دهد و گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد.

آمریکا نیز در مقابل به اساس این سند تعهد داده بود که به تدریج از شمار نیروهایش در افغانستان بکاهد و تا می ۲۰۲۱ آنها را کاملاً خارج کند؛ تعهدی که تلاش‌های اخیر واشنگتن نشان می‌دهد مانند دیگر وعده‌های این کشور نقض خواهد شد.

کد خبر 5165164

منبع: مهر

کلیدواژه: زلمای خلیل زاد قمر جاوید باجوا اسکات میلر مذاکرات صلح افغانستان افغانستان ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی ایران رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه سوریه برجام جو بایدن ویروس کرونا جنگ 2015 یمن افغانستان لبنان ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، وی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهند آورد.

این در حالی است که هالیوی امروز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به توده صهیونیست‌ها، به شکست از مقاومت فلسطین در طوفان الاقصی اعتراف کرد.

استعفا‌ها و نامه‌های عذرخواهی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که کابینه جنگ این رژیم، امروز بعدازظهر برای بررسی آخرین تحولات مربوط به آتش‌بس تشکیل جلسه می‌دهد.

پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم