Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در عرصه مدرسه‌سازی و جلب مشارکت خیران است، اظهار داشت: با وجود کارهای خوبی که در این عرصه انجام شده، اما هنوز هم شاهد عدم تعادل در برخورداری از امکانات آموزشی در سطح استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: طرح آجر به آجر، یک کار فرهنگی و ارزشمند برای جلب مشارکت عموم مردم در امر مدرسه‌سازی است و در کنار چنین اقداماتی باید بحث عدالت آموزشی و توجه بیشتر به مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش، گفت: تاکنون به دلایل مختلف، آن‌چنان که باید به جایگاه قشر فرهنگی در کشور ما توجه نشده و باید دست به دست هم دهیم تا جایگاه معلمان در کشور ارتقا یابد.

پورمحمدی همچنین از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دوران کرونا قدردانی کرد و گفت: راه‌اندازی شبکه شاد یک کار بزرگ و الگوسازی خوبی برای آموزش مجازی بود و این شبکه در دوران بعد از کرونا نیز می‌تواند نقش مهمی در توسعه آموزش داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه در یک سال گذشته جریان آموزش به صورت پویا، مستمر و باکیفیت در استان اجرا شده است، افزود: شبکه شاد به عنوان دستاوردی بزرگ و ماندگار، مسیر آموزش مستمر مدرسه‌ای را برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

جعفر پاشایی افزود: در راستای جلوگیری از شکاف آموزشی و احتمال افت دسترسی دانش‌آموزان به امکانات آموزشی، طرح ابتکاری یاریگران آموزش با حمایت استاندار در استان اجرا شد و در کنار آن طرح سنجش‌گران برای ارزیابی میزان دسترسی کمی و کیفی معلمان و دانش‌آموزان به امکانات آموزشی در سطح استان و منطقه به اجرا درآمد.

در حاشیه این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی رایگان برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز و نواحی پنج‌گانه آموزش و پرورش این شهر به امضای شهردار تبریز، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و مدیرعامل انجمن حکمت رسید.
 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مناطق محروم آذربایجان شرقی عدالت استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی برنامه شاد کودکان بی سرپرست طرح رتبه بندی معلمان شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است