Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@07:11:42 GMT

کشیک قضایی در ایام تعطیلات در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۶۱۱۹

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از وجود کشیک قضایی در ایام تعطیلات خبر داد و گفت: دستگاه قضایی در هر زمانی چه تعطیل و چه غیر تعطیل آمادگی دارد گزارش کشیک جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و مردم را از تعرض کنندگان به منابع ملی دریافت کند. علی اکبر گروسی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال اظهار داشت: سفر رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان‌غربی، تحرک جدید و انرژی مضاعفی در جهت کار و تلاش ایجاد کرده و موجب شد همه مدیران چه در بخش قضایی و چه غیر قضایی در جلسات متعددی که با اقشار مختلف و کارکنان و خانواده شهدا داشتند نشان دهند که عزم نظام برای خدمت رسانی به مردم یک مبحث جدی است و در این مورد قوه قضائیه به عنوان یک نهاد نظارتی کاملاً پیگیر بوده و خط قرمزی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صیانت از عرصه‌های ملی را باید جدی گرفت و در بحث مطالبه حقوق عامه این امر مورد مطالبه است و این نعمتها باید برای آیندگان حفظ شود و  آذربایجان‌غربی نیز که یک استان دارای خزانه محصولات کشاورزی است و مورد توجه خاصی بوده و به این دلیل باید از تغییر کاربری اراضی و منابع ملی و هدر رفتن آبهای زیر زمینی جلوگیری شود تا کشاورزی در این استان با همان رونق باقی بماند تا هم کشاورزان از دسترنج خود بهره ببرند و هم ارز آوری خوبی برای کشور فراهم شود.

رئیس شورای حفاظت از حقوق بیت المال افزود: در سال‌های تحریم‌های ظالمانه، بسیاری از وابستگی‌ها با کشاورزی می‌تواند مرتفع شود به همین دلیل تغییر کاربری اراضی باید تحت ضابطه و قانون باشد چراکه اگر بنا باشد هر کس در ملک خود هر نوع ساخت و سازی انجام دهد یقیناً صنعت کشاورزی استان به مخاطره خواهد افتاد.

وی افزود: دستگاه قضایی در مبارزه با کاربری اراضی، با آلونک‌ها و کلبه‌های کوچک مزارع که قانون هم آن را تایید می‌کند مشکلی ندارد، بلکه برخورد با تغییر کاربری هایی که تبدیل به ویلا سازی و کاخ سازی در مزارع شده و چهره کشاورزی استان را از بین می برد اولویت اول دستگاه قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: پیشگیری در امر مبارزه با فساد در زمینه منابع طبیعی و غارت منابع ملی بسیار مهم است و یک وظیفه همگانی است و باید همه مسئولان به ویژه دهیاران و شوراهای روستا، ائمه جمعه و جماعت روستاها و شهرها احساس مسئولیت کنند و هر جایی تعرضی به منابع ملی و طبیعی مشاهده کردند به مسئولان انتظامی و قضایی گزارش کنند.

گروسی از وجود کشیک قضایی در ایام تعطیلات خبر داد و گفت: دستگاه قضایی در هر لحظه و هر زمانی چه تعطیل و چه غیر تعطیل آمادگی دارد گزارش کشیک جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و مردم را از تعرض کنندگان به منابع ملی و بیت المال دریافت و با متخلفین برخورد کنند.

تسنیم/

برچسب ها: کشیک قضایی ، دادگستری ، گروسی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NO9

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کشیک قضایی دادگستری گروسی آذربایجان غربی دستگاه قضایی کشیک قضایی منابع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی در استان با نوار تیپ است که علاوه بر صرفه جویی نزدیک به ۵۰ درصدی در مصرف آب موجب بهبود فرآیند آبرسانی زمینهای کشاورزی و افزایش تولید هم می‌شود

علی دیانتی افزود: نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اظهارکرد: در این روش آبیاری، آب به منطقه ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علفهای هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این روش است.

دیانتی، با اشاره به ضرورت استفاده از این روش آبیاری گفت: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگذاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی افزود: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا ، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره برداران برای استفاده از نوار تیپ در تمامی کشت های بهاره هستیم.

سالانه ۱۵ هزار تن سبزی و صیفی در محیط‌های گلخانه ای استان تولید و در آب مصرفی صرفه جویی چشمگیری در این محیط ها می شود.

دیگر خبرها

  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی