Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علما ،گفت: مساجد از دیرباز محل تجمع مردم بوده و برای جذب جوانان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد و رونق مساجد مسئولان باسد هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امروز (۱۸ اسفند) آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در سومین نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد که بمناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجددر دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، گفت: جذب به جوانان به مساجد از  فلسفه تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: مسجد به عنوان اصلی ترین پایگاه اسلامی نقش مهمی در تربیت، آموزش و ایجاد نزدیکی بین اعضای خود که مسلمانان هستند، دارد. مساجد آنگاه خواهند توانست نقش تاریخی خود را در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی ایفا کنند که بتوانند مخاطبان خود، به خصوص نسل نوجوان و جوان را جذب و حفظ نمایند.

 

آیت الله علما افزود: اگرچه جذب جوانان به مساجد اسباب و ابزاری می خواهد، اما امام جماعت و هیئت امنای مساجد می توانند در جذب جوانان به مساجد نقش بسزایی داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: توجه کردن به جوانان و سرمایه گذاری برای آنها نیز از امور مهمی است که مسئولان و گردانندگان مسجد باید به آن عنایت داشته باشند زیرا با دست خالی نمی توان کار کرد و برای اداره بهتر مساجد به اعتبارات نیاز است.

 

وی بابیان اینکه مساجد گره گشای مشکلات است اظهار کرد:در سالهای قبل از انقلاب خیلی استقبالی خوبی برای حضور مردم در مساجد نبود و تنها برخی مساجد در ساعات اقامه نماز شلوغ بودند، اما بعداز پیروزی انقلاب  حضور مردم بخصوص جوانان در مساجد پررنگ تر شد و بسیاری از کارها و مشکلات در مساجد حل و فصل می شد.


درادامه بهرام فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  گفت: مساجد دارای ظزفیت و پتانسیل های خوبی است که باید برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری از آنها استفاده کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر کانون مساجد استان در رتبه ۲۱ کشوری قرار دارد وامیدواریم با افزایش کانون ها بتوانیم رتبه را ارتقا دهیم و به جایگاهی که در شان کانون های مساجد استان است برسیم.

 

فاضلی زاد اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کانون های مساجد در محرومترین و دورترین نقطه استان با کمترین هزینه و حتی دست خالی در حال فعالیت هستند امیدوارم بتوانیم با حمایت مسئولان و نماینده ولی فقیه دراستان گره این مشکل که نبود اعتبار است گشاده شود و فعالیت ها با جدیت بیشتری صورت گیرد.

 

در این نشست حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه  افزود: خواستار تخصیص اعتباربرای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان هستیم  زیرا بسیار از کانون ها با دست خالی در حال فعالیت هستند  و اینجا همت مسئولان استان را می طلبد که دست کانون های مساجد را بگیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۶۷ کانون با جمعیتی قریب به ۳۱ هزار نفر در سطح استان با حضور جوانان و نوجوان با شور و اشتیاق در حال فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: در راستای طرح ایران قوی کانون های استان با عزمی راسخ و با پشتکار در یک رقابت سالم شرکت کردند و فعالیت های خودرا مطزح کردند.و در بسیاری از کانون های با ایجاد چندین رواق باعث جذب جوانان به مساجد شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه  در پایان گفت: هرساله بمناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مراسم باشکوهی در سطح کانون ها برگزار می شد که امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه ها لغو یا محدود شده و در بسیاری از کانون ها برنامه های تدارک دیده در فضای مجازی برگزار میشود.

 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه جذب جوانان به مسجد ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون ها تامین اعتبارات کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماینده ولی فقیه جوانان به مساجد کانون های مساجد فرهنگی و هنری جذب جوانان مساجد استان کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: کارگران در همه عرصه‌ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

وی روز کارگر را به کارگران که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: کارفرمایان محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

کد خبر 6089167

دیگر خبرها

  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران