Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری کشور، جریان سازی هنر انقلابی و حزب‌اللهی را سرلوحه برنامه‌های حوزه هنری کشور عنوان کرد.

محمدمهدی دادمان به همراه معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و شیبانی مدیرعامل انتشارات سوره مهر با حضور در استان کردستان ضمن بازدید از مجموعه  پردیس سینمایی بهمن سنندج و مجموعه اداری حوزه هنری با رئیس و کارکنان حوزه هنری استان کردستان دیدار و اظهار کرد: توجه به مسائل زیست‌بوم و سپهر مسائل استانی باید موردتوجه تمامی مراکز استانی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادمان در این خصوص توجه کردستان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: جشنواره دف نوای رحمت یکی از برنامه‌های بسیار خوبی است که بر اساس این توجه در کردستان شکل‌گرفته که لازم است در یک برنامه‌ریزی منسجم و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آن برای برگزاری شایسته آن کار شود.

وی مسئله کولبری در کردستان را به‌عنوان یک مسئله ملی مورد توجه قرارداد و گفت: سؤال این است ما در حوزه هنری برای این مسئله چه‌کاری را انجام داده‌ایم که باید برای این سؤال جواب مناسبی را داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری کشور تصریح کرد: از دیگر مسائل مهمی که باید موردتوجه حوزه هنری استان کردستان قرار گیرد موضوع همزیستی برادرانه و مهربانانه اهل سنت و تشیع در استان است که می‌تواند در بخش تولید آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی و حزب‌اللهی موردتوجه قرار گیرد.

وی انقلاب اسلامی را منادی وحدت مسلمین عنوان کرد و ادامه داد: نمونه بارز این پیام انقلاب همزیستی مسالمت‌آمیز و مثال‌زدنی مسلمانان تشیع و تسنن استان کردستان است که با تکیه‌بر آن‌کاره‌ای بسیار بزرگی توسط حوزه هنری می‌تواند در کردستان رقم بخورد.

رئیس حوزه هنری کشور تصریح کرد: وقت آن رسیده است که حوزه هنری بر اساس زیست‌بوم‌های استانی و برجسته کردن مسائل و فرصت‌های هر استان درزمینهٔ تولید آثار هنری تأثیرگذار و ماندگار گام بردارد.

وی تأکید کرد: حوزه هنری یک پایگاه حزب‌اللهی است و انتظار ما از استان‌ها این است که درزمینهٔ جریان سازی هنر انقلابی و حزب‌اللهی حرکت کرده و این جنبه مهم رسالتی حوزه هنری را تقویت کنند.

دادمان افزود: باید بستر رشد هنر انقلاب به‌صورت شفاف و روشن به شبکه هنرمندان استان‌ها اضافه شود و به معنای واقعی کلمه هنرمند انقلابی و حزب‌اللهی در حوزه‌های هنری تربیت گردد.

وی شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان جوان با شاخصه‌های انقلابی و حزب‌اللهی را دستور کار حوزه هنری در دوره جدید فعالیتی خود عنوان کرد و گفت: با جوشش درونی هنرمند اثر هنری شاخص و متعهدانه همسو با رسالت انقلاب خلق می‌شود که باید برای جبران کاستی‌های آن با تلاش و همت جهادی گام برداریم.

دادمان توجه به مسائل اداری و رفع مشکلات همکاران در بخش‌های مختلف را به‌عنوان یکی از موضوعاتی که موردتوجه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی حوزه هنری قرارگرفته است عنوان کرد و گفت: رفع مشکل ساختمان اداری مجموعه‌های استانی را نیز در قالب یک آیین‌نامه اجرایی به‌زودی به مراکز استانی ابلاغ می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج را یک مجموعه بسیار پویا با امکانات بسیار خوب عنوان کرد و گفت: لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن فروشگاه و نمایندگی انتشارات سوره مهر دریکی از واحدهای این مجموعه برقرار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حوزه هنري استانی فرهنگی و هنری انقلابی و حزب اللهی حوزه هنری کشور رئیس حوزه هنری استان کردستان هنر انقلاب قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟

ایسنا/یزد حوزه هنری استان یزد به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی را در استان برگزار کرد.

نام گذاری روز بیستم فروردین ماه به نام «روز هنر انقلاب اسلامی» پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در سال ۱۳۷۲ و به پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و به دستور مقام معظم رهبری، اتفاق افتاد.

این مناسبت در واقع فرصتی است برای معرفی و گسترش هنر انقلاب اسلامی که هنرمندان کشورمان طی چند دهه گذشته با برداشتی ماهرانه از مبانی هنر کهن ایرانی ـ اسلامی و منطبق با شرایط و امکانات روز، آنها را خلق و توسعه داده‎اند.

با توجه به تقارن هفته هنر انقلاب اسلامی با تعطیلات رسمی و ایام عید فطر در برخی از استان‌ها برنامه‌های هفته هنر با تاخیر برگزار شد که استان یزد هم از این جریان مستثنی نبود ولی در عین حال برنامه‎های متنوع از برگزاری چهل و چهارمین محفل طنز «قند شکن» با حضور مسئولان، شاعران، طنزپردازان و عموم مردم که با شعرخوانی طنزپردازان استان و کشور از جمله «محمد حسین مهدویان»، «امین شفیعی» و «احمد رفیعی وردنجانی» تا مراسم افتتاحیه دومین جشنواره طنز عدلیه(دادخند) که با حضور دادستان یزد و معرفی حجت‌الاسلام «مهدی پرنیان» به عنوان دبیر  این رویداد  هنری ادبی، به بهانهی این مناسبت در یزد برگزار شد.

البته برنامه‌های دیگری مانند اکران و تحلیل فیلم «تک تیرانداز» در مدرسه فیلم حوزه هنری یزد با حضور هنرمندان، توزیع بلیط  فیلم‌های آسمان غرب و آپارتچی با موضوع دفاع مقدس بین هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، تجدید میثاق جمعی از هنرمندان استان و کارکنان حوزه هنری یزد با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب ویژه برنامه «آسمانی‌ترین رفیق» همراه با غبارروبی قبور مطهر شهدا که همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حمله تروریستی راسک در گلزار شهدای خلدبرین یزد به همراه شعرخوانی، بیان خاطره و سخنرانی سردار فتوحی از یادگاران دوران دفاع مقدس درباره شهدا و عملیات وعده صادق برگزار شد را نیز می‌توان در این باره نام برد.

برگزاری نشست نقد کتاب «به من نگو فرمانده» اثر بانوی نویسنده یزدی «نجمه السادات موسوی بیوکی» با حضور استاد «محمد قاسمی پور» پژوهشگر و نویسنده کشوری و جمعی از نویسندگان استان در حوزه هنری، همچنین برگزاری کارگاه آموزشی »مصاحبه در تاریخ شفاهی و خاطره نگاری» با حضور استاد «محمد قاسمی پور» و جمعی از نویسندگان استان، رونمایی از کتاب «رازی بین من و تو» اثر «محمد رضا امیر خانی» نویسنده یزدی به همراه  اجرای نمایشنامه خوانی این اثر  با حضور هنرمندان استان در سالن استاد فرج نژاد حوزه هنری یزد، نیز از دیگر برنامه‎های شاخص حوزه هنری استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی بود که البته کمتر از سوی رسانه‎ها به آن پرداخته شد.

بازدید هنرجویان هنرستان فنی و حرفه‎ای سما از حوزه هنری استان یزد و آشنایی آنها با ساختار، برنامه ها  و چشم اندازهای حوزه هنری، تماشای تولیدات باشگاه فیلم و تبیین سند تحول حوزه هنری استان نیز از دیگر برنامه‎ها در این هفته بود.

البته بهتر بود مسئولان مربوطه در همان زمان، اطلاع رسانی گسترده‌تری در خصوص تأخیر در برگزاری برنامه‌های این هفته انجام می‌دادند تا انعکاس مطلوبی از این برنامه‌ها را در رسانه‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود