Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-07@16:20:27 GMT

۶ پیشنهاد برای بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۶۴۸۳

۶ پیشنهاد برای بانک مرکزی

امتداد - عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با برشمردن برخی اولویت‌ها و ارائه پیشنهاداتی به بانک مرکزی، گفت: رصد حملات سوداگرانه سازماندهی شده در بازار ارز، یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی باید باشد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمد واعظ برزانی در گفت و گو با ایبِنا تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت ها باید رصد حملات سوداگرانه سازمان دهی شده با منشا اوفک در بازار ارز باشد؛ یعنی نسبت به چنین حملات احتملالی بانک مرکزی، پایش و برنامه واکنش و سرکوب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: موضوع بعدی اجرای بخش های همچنان اجرا نشده نظام جامع آمار مالی شهروندان باید باشد به طوری که در پرتو آن امیدواریم قانون مبارزه با پولشویی نیز به طور کامل اجرا شود.  

دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان چهارمین اولویت بانک مرکزی در کوتاه مدت را اقدامات فوری برای اصلاح ساختار مالی و ترازنامه ای بانک های تجاری دانست و گفت: به این معنی که سهم دارایی های ثابت در ساختار ترازنامه بانک های تجاری و همچنین ساختار دارایی های این بانک ها به حد معقول و مبتنی بر اقتصاد ایران تقلیل یابد. این کار، هم مستلزم نظارت مستقیم بر مدیریت دارایی های بانک تجاری و هم مستلزم چنین نظارتی بر شرکت های وابسته به بانک های تجاری است.  

به گفته واعظ برزانی، از سوی دیگر نظارت بر حساب اضافه برداشت که به طور اجتناب ناپذیری باعث تداوم حیات ملی بانک های اساسا زیان ده می شود نیز باید سامان یابد.  

او در پایان درباره اولویت های و ماموریت های مهم بانک مرکزی تاکید کرد: ششمین توصیه که مهم ترین مقوله نیز محسوب می شود، اجرای روح قانون عملیات بانکی بدون ربا است که در اصل، واقعی کردن عملیات بانکی است و برای این کار به سرعت نیازمند تحول در قانون بانکداری هستیم.  

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میراحمدی افزود: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی ارز مسافرتی برای زائران اربعین به صورت دینار مانند سال گذشته پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: نماینده بانک مرکزی نیز برای تأمین ارز موافقت خود را اعلام کرد و قطعاً میزان ارز زائرین اربعین حداقل برابر با میزان سال گذشته خواهد بود و اگر لازم باشد افزایش پیدا می‌کند.

احمدی گفت: موافقت اولیه برای تأمین ارز موکب‌ها با بانک مرکزی صورت گرفته و در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود.

کد خبر 6098195

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • سرگیجه با آمار تورم