Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:01:45 GMT

تصویب نهایی بودجه 3062 میلیارد تومانی شهرداری قم

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۶۸۳۴

تصویب نهایی بودجه 3062 میلیارد تومانی شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی دوشنبه شب در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به این که لایحه بودجه شهری، بستر و مسیر یک سال مدیریت شهری را مهیا و مشخص می کند بیان کرد: بودجه سالانه شهرداری ها، نمایی از منابع و مصارف و یا درآمدها و هزینه های یک ساله مدیریت شهری  است که مواردی مانند اقلام ساختمانی، ارزش افزوده، کمک های دولتی، فروش اموال و اوراق مشارکت در بحث درآمد ها و دو بخش جاری و عمرانی نیز در بخش هزینه ها مورد توجه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان بودجه جاری شهرداری در سال 1400 شامل نگهداری فضای شهری، حقوق و دستمزد و همچنین جمع آوری پسماند را حدود  878 میلیارد تومان دانست و گفت: بودجه بخش عمرانی هم بالغ بر 1920 میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از آن هم برای بازپرداخت بدهی ها در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین نسبت بودجه جاری به بودجه  عمرانی سال آینده را 29 به 71 درصد اعلام کرد و یادآور شد: لایحه تقدیمی بودجه سال 1400 کلانشهر قم توسط شهرداری به شورای شهر، 3 هزار و 431 میلیارد تومان بود که پس از برگزاری جلسات متعدد در شورای اسلامی شهر، این بودجه با مبلغ 3 هزار و 62 میلیارد تومان بسته شد که 7 درصد نسبت به اصلاحیه بودجه سال 1399 افزایش داشته است.

جلالی در ادامه به برخی پروژه های شاخص شهری اشاره و بیان کرد: مترو قم، تقاطع های شهری مانند پروژه مدافعین سلامت و یا شهدای روحانیت و میدان نماز در کنار احداث ساختمان اصلی آتش نشانی و ساختمان شورای اسلامی شهر از جمله مهم ترین این پروژه هاست.

وی به اهمیت توسعه بست شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین منطقه جمکران توجه داد و اضافه کرد: توجه ویژه به ساکنین سکونتگاه های غیرمجاز در شهر از برنامه های جدی سال آینده خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بودجه سال آینده، حدود 200 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز، حدود 100 میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و حدود 360 میلیارد تومان نیز برای تملکات در نظر گرفته شده است، ضمن آن که همه تلاش اعضای شورای شهر این بود که این بودجه واقع بینانه و دست یافتنی باشد و با تأکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام نهایی شود.

وی سپس به لزوم نگرش اصلاح فرآیندها، افزایش بهره وری و کاهش هزینه در شرایط فعلی کشور پرداخت و گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی هم برای ما مهم خواهد بود، به ویژه آن که این مسئله باید با حذف بوروکراسی های زائد رونق بگیرد.

جلالی برون سپاری بخشی از فعالیت ها، الکترونیکی کردن خدمات، ارتقاء سرانه فضای سبز و ساماندهی ورودی شهر، توجه به احیای بافت فرسوده با حفظ هویت تاریخ و تکمیل پروژه های بازیافت پسماند را از دیگر برنامه های شورای شهر در سال آینده دانست و گفت: خوشبختانه انضباط مالی خوبی در شهرداری کلانشهر قم حُکمفرماست و امید است که این امر با تلاش بیشتر همه دست اندرکاران مدیریت شهری، افزایش کارآمدی و امیدبخشی به جامعه را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم بودجه سال 1400 شورای اسلامی شهر میلیارد تومان بودجه سال سال آینده شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با انتقاد از ترسیم زمان‌بندی نامشخص برای اتمام پروژه شهربازی این شهر گفت: بی‌برنامگی شهرداری در این پروژه سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.

محمدرضا عجم، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: کم‌کاری‌ها و معطلی‌ها در انجام تعهدات سبب شده تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردی تعدیل در پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی برنامگی رخ داده است.

وی ادامه داد: مردم چقدر این بی برنامگی‌ها را تحمل کنند تا الان در چند نوبت وعده اتمام و بهره برداری از این پروزه را به شهروندان داده اند که هیچ‌یک رنگ واقعیت به خود نگرفت.

عجم به بخشی از خلف وعده‌های مدیران شهرداری اشاره کرد و گفت: از چند ماه قبل وعده راه‌اندازی اتوبوس دو طبقه گردشگری را داده اند؛ ابتدا قرار بود در ۲۲ بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم؛ سپس به عید نوروز موکول شد، ولی هنوز این اتوبوس تحویل نشده است.

عجم گفت: از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد و خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.

عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف سازی و دیواره سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.


عجم گفت: هر چند با همت کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر توفیقاتی حاصل شده است، اما نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشم‌های خورد.


وی گفت: در اواخر سال گذشته لایحه‌ای با عنوان واگذاری اتوبوس‌های شهرداری به بخش‌خصوصی به صحن پارلمان شهری ارائه شد که با تلاش اعضای شورا این فرآیند متوقف شد.


وی ادامه داد: در صورت واگذاری اتوبوس‌های شهرداری به بخش خصوصی شهرداری گرگان چند صد میلیارد تومان متضرر می‌شد که با درایت نمایندگان مردم در شورای شهر گرگان جلوی این خسارت بزرگ گرفته شد.

عجم به ضرورت ترسیم منابع پایدار در آمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد‌های شهرداری از محل صدور پروانه و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ تامین می‌شود که باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.

دیگر خبرها

  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است