Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@00:25:37 GMT

سفر به کاخ بزرگ تایلند (گزارش تصویری)

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۶۸۶۶

سفر به کاخ بزرگ تایلند (گزارش تصویری)

عصرایران- کاخ بزرگ یا گرند پالاس نام یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری بانکوک(تایلند) است که شامل مجموعه ای از ساختمان های سلطنتی می شود. این مکان از قرن هجدهم محل اقامت رسمی پادشاهان تایلند بوده و هم اکنون نیز برای مقاصد تشریفاتی رسمی از آن استفاده می شود.

سابقه احداث کاخ به 1782 میلادی باز می گردد و طی دوران مختلف توسعه بیشتری یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه سلطنتی در زمینی به مساحت 218400 مترمربع بنا شده است.

گرند پالاس روی نقشه بخش های اصلی

این قصر سه قسمت اصلی دارد که شامل دفاتر سلطنتی، ساختمان های عمومی و معبد بودای طلایی می شود. معبد بودای زرین یکی از پرمخاطب ترین مقاصد مقدس و گردشگری در تایلند است که از یشم سبز و طلا در توسعه آن استفاده فراوانی شده است.

بخش هایی از کاخ مانند "تالار سلطنتی" ترکیبی از سبک معماری اروپایی و با هنر کاشی کاری سنتی تایلند را همراه خود دارد و دکوراسیون داخلی آن نیز از دوران رنسانس اروپا الهام گرفته شده است. این ساختمان کاربرد دولتی دارد و ویژه برگزاری مراسم است. بازدیدکنندگان نمی توانند به این قسمت وارد شوند.

یک قانون مهم

قانون پوشش مناسب، کاملا سختگیرانه‌ اعمال می‌شود زیرا کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین از مکان های مقدس تایلند محسوب می شود؛ به همین دلیل بازدیدکنندگان باید پوشش مناسبی داشته باشند تا اجازه ورود به آن را داشته باشند.

شرایط پوشش مناسب شامل مردان و زنان می شود و تفاوتی ندارد. مردان باید شلوار بلند به همراه لباس آستین دار بپوشند. حتی اگر از صندل استفاده می کنند هم باید حتما جوراب داشته باشند.

لباس زنان نیز نباید شامل مواردی باشد که قسمتی از بدن مانند شانه در آن مشخص باشد. اگر لباس بازدیدکننده برای ورود نامناسب باشد در نزدیکی در ورودی به لباس مناسب به گردشگر امانت داده می شود.

بیشتر بخوانید:

*گزارش تصویری از کاخ باکینگهام (+عکس) *عجایب هفتگانه‌ای که نابود شدند (+عکس) *قدیمی‌ترین کتاب‌های موجود جهان (+عکس) *کشف بزرگترین سازه باستانی تمدن «مایا» (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/0039Bh

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل

تیم ملی فوتسال کشورمان در جدول ادواری مسابقات فوتسال جام ملتهای آسیا در آستانه 300 امتیازی شدن و رکورد 1000 گل زده قرار گرفته و در دوره بعد می تواند به هر 2 رکورد دست پیدا کند.

به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتسال ایران در همه زمینه ها نسبت به 3 تیم دیگر برتر آسیا در این رشته موقعیتی فوق العاده دارد.

چهار تیم ایران، ژاپن، ازبکستان و تایلند به عنوان تیمهای برتر آسیا در هر 17 دوره مسابقات جام ملتهای آسیا حضور داشته اند.

ایران 105 بار در مسابقات به میدان رفته است؛ بیشتر از ژاپن با 101 بازی، ازبکستان با 91 و تایلند با 87 بازی. ایران 98 بار برنده شده است؛ ژاپن 74 بار، ازبکستان 60 بار و تایلند 58 بار در این مسابقات برنده شده اند. ایران تنها 3 بار مساوی کرده است و ژاپن 7 بار، ازبکستان 8 بار و تایلند 7 بار در این مسابقات مساوی کرده اند. ایران 4 بار باخته است در حالی که ژاپن 20 بار، ازبکستان 23 بار و تایلند 22 بار بازنده شده اند. ایران 963 گل زده است و ژاپن 477 بار، ازبکستان 379 بار و تایلند 476 بار موفق به گشودن دروازه رقبای خود شده اند. ایران تنها 150 بار گل خورده است در حالی که ژاپن 195 بار، ازبکستان 226 بار و تایلند 242 بار دروازه خود را بازشده دیده اند. ایران 298 امتیاز گرفته است و ژاپن با 229، ازبکستان با 188 و تایلند با 181 امتیاز در رده های بعدی قرار گرفته اند.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • تیم هاکی روی یک جوانان ایران پنجم شد
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها | عکس