Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است خبر داد.

این شبکه دقایقی بعد گزارش داد صدای انفجار ناشی از تمرین نظامی نیروهای آمریکایی بوده است. 

پیش از این، چهارشنبه گذشته هم بخش آمریکایی پایگاه «عین‌الاسد»، واقع در استان الانبار عراق هدف ۱۰ راکت قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه میزبان ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی است که هنوز در عراق باقی مانده‌اند.

در حمله قبلی به پایگاه عین‌الاسد هیچ نظامی آمریکایی زخمی نشد، اما یک پیمانکار غیرنظامی هنگام پناه گرفتن حین حملات دچار حمله قلبی شد و فوت کرد.

حمله راکتی هفته گذشته به پایگاه عین‌الاسد بعد از حمله هوایی آمریکا یک هفته قبل‌تر آمریکا به شرق سوریه انجام می‌شد. ارتش آمریکا در آن حمله مواضع نیروهای مقاومت را هدف گرفت.

حمله ارتش آمریکا خود در واکنش به حمله راکتی دیگری در عراق بود که به کشته شدن یک پیمانکار و زخمی شدن چند فرد آمریکایی از جمله یک نظامی این کشور منجر شده بود.

حمله هوایی در سوریه اولین اقدام نظامی دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بود و با انتقاد قانونگذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مواجه شد. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که هدف این حمله ارسال این پیام بود که آمریکا از نیروهایش در منطقه محافظت خواهد کرد.

پایگاه‌های عین الاسد در غرب استان الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند.

مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد حمله به عین الاسد گروه های مقاومت در عراق پایگاه عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان

به گزارش «تابناک»، داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان