Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی خادمی گفت: همسایگی با خوزستان و شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان لزوم مراقبت ها را افزایش می دهد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛خادمی  در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا،اظهارکرد: طبق مدل های ارزیابی، استان لرستان تا کنون عملکرد موفقی در زمینه مقابله با کرونا داشته است که باید کمک کنیم این روند ادامه پیدا کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی وجود ویروس جهش یافته انگلیسی در استان قطعی است و تاکنون ۲نفر کرونای مثبت در این رابطه مشاهده شده که ضرورت دارد مراقبت ها را افزایش دهیم .

خادمی  تصریح کرد: پرریسک ترین استان در همسایگی خوزستان، به لحاظ تحلیلی لرستان است که باید سختگیری های لازم در برقراری ارتباط ها انجام شود .

استاندار لرستان بیان کرد: فرمانداری ها، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط، مبادی ورودی استان خوزستان را به خصوص در رابطه با ورود خودروهای غیر بومی و کوچ پیاده عشایر با دقت کنترل کنند .

خادمی خاطرنشان کرد: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، فقط در مناطق نارنجی و قرمز کشور ممنوعیت سفر به خصوص در ایام نوروز برقرار خواهد بود اما در لرستان نیز به دلیل پیشگیری از افزایش شیوع کرونا هیچ گونه خدماتی به مسافران ارائه نخواهد شد .

اوگفت: از مردم می خواهیم مراسم چهارشنبه سوری و سنت پنجشنبه آخر سال را با توجه به ممنوعیت ها در آرامستان های استان برگزار نکنند تا از این طریق به هم‌استانی ها آسیبی وارد نشود .

خادمی  ضمن تقدیر از زحمات اعضای ستاد مقابله با کرونا و کادر درمان استان، یادآورشد:  با توجه به مشاهده شدن علائم وجود ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در استان، از مردم می خواهیم بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ویژه داشته باشند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خادمی کرونا در ایران کرونا در لرستان مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان عاری از بیماری مالاریا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، همایون امیری با اشاره به ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا گفت: سازمان جهانی بهداشت با نامگذاری روزی به نام روز جهانی مالاریا، بر مبارزه جمعی و آگاهانه با هدف جهانی عاری از مالاریا، تاکید می‌کند. شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۴، «پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا به ویژه در مناطق محروم» تعیین شده است.

وی افزود: مالاریا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی شناخته شده در جهان است و هنوز در بسیاری از کشور‌ها از مشکلات مهم بهداشتی است. انگل این بیماری توسط نیش پشه‌های آنوفل آلوده، از فرد بیمار به فرد سالم منتقل و موجب بروز بیماری می‌شود. پشه آنوفل بومی ایران است.

امیری با بیان اینکه در تمام مناطق کشور، گونه‌های مختلف این پشه وجود دارد، ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بیشترین موارد مالاریا بومی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین علائم بیماری شامل تب، لرز، تهوع و استفراغ، خستگی و رنگ پریدگی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت این بیماری، بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران برنامه حذف مالاریا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی می‌گوید: در خوزستان با انجام اقداماتی مانند بیماریابی فعال، اجرای نظام مراقبت سندرمیک و اجرای مراقبت حشره‌شناسی، در ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از «انتقال محلی» بیماری مالاریا مشاهده نشده و همه بیماران شناسایی‌شده، در خارج از خوزستان آلوده شده‌اند و این روند موجب شده است خوزستان به هدف حذف مالاریا دست یابد.

همایون امیری افزود: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود و پرسنل بهداشت علاوه بر اینکه در طول ماه در مناطق مختلف کار شناسایی این بیماری را از طریق نمونه‌گیری از افراد مشکوک و بررسی آب‌های راکد رصد می‌کنند، در صورت شناسایی یک فرد مبتلا، اخذ نمونه از اطرافیان وی و همچنین درمان و پیگیری مبتلایان را نیز بر عهده دارند.

به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان؛ همه مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آمادگی ارائه خدمات بیماریابی و درمان مالاریا را دارند.  

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا