Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته مراسم اختتامیه صنعت چاپ با تقدیر از پیشکسوتان، بانوی فعال چاپ، کارآفرینِ نوآور، صادرکننده برتر و برگزیدگان بخش رقابت‎های چاپ و بسته‌بندی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدعباس صالحی  در آیین پایانی بیستمین جشنواره ملی چاپ بیان کرد: صنعت چاپ که می‌توان از آن به ابر صنعت چاپ یاد کرد در ایجاد انقلاب‌های بزرگ جهانی از جمله انقلاب فرهنگی رنسانس، انقلاب علمی، انقلاب سیاسی اجتماعی قرن‌های ۱۸ تا آخر ۲۰ میلادی مانند انقلاب‌های فرانسه، امریکا، روسیه، چین، انقلاب علمی برای ایجاد مدارس و دانشگاه‌ها، انقلاب مخابراتی و الکترونیک و انقلاب دیجیتال و فناوری نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: صنعت چاپ را در وجه دیگری هم می‌توان مورد توجه قرار داد. این صنعت چند وجهی و چند ضلعی است و همین ویژگی اجزا و اضلاع آن را در بخش‌های مختلف زندگی جاری و ساری می‌کند ویک طرف پدیده فرافرهنگی است و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، کتاب، رسانه، علم، پژوهش، تبلیغات و... مؤثر است. این صنعت از طرف دیگر پدیده فراهنر است و در حوزه‌های طراحی، گرافیک، عکس، صنایع هنری مانند سینما و... تأثیر دارد. او نقش افرادی را که در صنعت چاپ کار می‌کنند مهم برشمرد و به شرایط این روزها اشاره کرد: شرایط تحریم در سال‌های اخیر بویژه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ فضای صنعت چاپ در کشور را دچار مشکلاتی در حوزه‌های مبادلات مالی، صادرات، واردات و... کرد و هم شرایط کرونایی بویژه در ماه‌های نخستین مزید  بر علت در این مشکلات شد. مجموعه این مشکلات صنعت چاپ را آزار داده و می‌دهد. البته شرایط سخت منبع مالی دولت مانع از این بوده و هست که آنچنان که باید در رفع خسارت‌های این حوزه برآید اما تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت. صالحی تأکید کرد: در کنار خبرهای تلخ روزنه‌هایی از امید هم هست که می‌تواند برای آینده راه مورد توجه قرار بگیرد. در تراز واردات و صادرات کالاهای چاپی در سال ۹۸ واردات چاپی حدود ۱۰۰ میلیون کیلو و صادرات حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار کیلو است. در سال ۹۹ در ۹ ماهه ابتدایی بر اساس آمار اداره کل چاپ، واردات ۳۸ میلیون کیلو و صادرات ۱۳ هزار و ۴۸۰ تن یعنی ۱۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است. او ادامه داد: سال ۱۴۰۰  به عنوان سال پایان قرن را می‌توان برای صنعت چاپ با راهبردهای جدی و اساسی توسط فعالان، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و... و با حمایت‌های حاکمیتی مورد توجه قرار داد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ نفر از کارکنان مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

او افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع جهش تولید و توجه به کارگران داشته اند و از کارگردان عرصه تولید به عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند.

سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوید: رهبری انقلاب همواره از تولید داخل حمایت کرده اند و حضور تعدادی از کارگران مجموعه فولاد اکسین در دیدار با ایشان، یقیناً روحیه آنها را برای پیشبرد هرچه بهتر منویات رهبری در تحقق شعار سال بالا ببرد.

آقای خراسانی یادآرو شد: عملکرد موفق فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال که منجر به ثبت رکوردهای خوبی در حوزه تولید و صادرات شده بود، باعث شد تعدادی از کارگران و متخصصان این شرکت به دیدار با رهبر انقلاب دعوت شوند که نشان از برجسته بودن موفقیت های اکسین در حوزه فولاد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد