Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@23:08:35 GMT

تغییرفرایند صدور چک چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۷۱۹۸

تغییرفرایند صدور چک چگونه است؟

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک در بانک مرکزی اعلام کرد: در قانون جدید چک، فرایند صدور چک و نیز شرایط دریافت دسته چک تغییر کرده است. ناطقان:  آمنه نادعلی زاده گفت: رنگ این چک‌ها صورتی و بنفش رنگ است و عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است.» بر روی آن درج شده است.




وی افزود: برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آن‌ها، فرد نباید چک برگشتی و احکام قضائی مانند ورشکستگی و بدهی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشته باشد.

به گفته نادعلی، شرایط صدور چک نیز تغییر کرده است. به این معنا که مشتری دسته چکی را که از بانک دریافت می‌کند، برای صدور، ضمن تکمیل فیزیک چک، باید اطلاعات مربوط به «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» را نیز در سامانه صیاد ثبت کند.

وی بیان کرد: از طرفی گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد ثبت شده، با اطلاعات مندرج در برگه چک مقایسه و در صورتی که مشکلی نداشت، مراتب تأیید خود را اعلام کند.

 سخنگوی اجرایی قانون جدید چک افزود: چک‌های جدید نباید در وجه حامل صادر شوند،و نام گیرنده باید در متن چک درج و کدملی او نیز در سامانه صیاد ثبت شود؛ ضمن اینکه در انتقال چک نیز، گیرنده چک برای انتقال آن به نفر دیگر، باید به سامانه صیاد مراجعه و کدملی گیرنده جدید را در این سامانه ثبت کند.

وی خاطرنشان کرد: گیرنده جدید نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کند و از صحت کدملی خود که در این سامانه درج شده، اطمینان حاصل و سپس چک را تأیید و دریافت کند.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: چک ، ناطقان ، فرایند ، قانون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چک ناطقان فرایند قانون سامانه صیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول

احلام البشیر به اتهام"اقدام به قتل عمد"، "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" ۶ نفر به ۱۷۹۴ سال زندان محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دادستانی استانبول حکم "احلام البشیر" که در سال 2022 با بمبگذاری در میدان تقسیم استانبول باعث کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن 99 نفر دیگر شد را صادر کرد.

بر اساس این حکم، البشیر به اتهام "تخریب اتحاد و یکپارچگی حکومت" و "قتل عمد" 6 نفر به 7 بار حبس ابد محکوم شد.

وی همچنین به اتهام "اقدام به قتل عمد"،"پیدا کردن بدون اجازه مواد خطرناک" در مجموع به 1794 سال زندان و 22 هزار لیره جزای نقدی محکوم شد.

یکشنبه بیست‌ودوم آبان ماه برابر با سیزدهم نوامبر 2022_ انفجاری منطقه تقسیم واقع در مرکز شهر استانبول ترکیه را لرزاند که به کشته و زخمی شدن شماری منجر شد.

رجب طیب اردوغان این انفجار را «حمله‌ای شرورانه» خواند و آن را محکوم کرد. وی شمار کشته شدگان را دست کم 6 نفر و شمار زخمی‌ها را 53 نفر اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد که شواهد نشان می‌دهد که این انفجار تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • «محمدرضا باباحسینی »به عنوان شهردار نسیم‌شهر منصوب شد
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار