Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@11:57:07 GMT

بیانیه حزب الله درباره سفر پاپ به عراق

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۷۳۳۰

بیانیه حزب الله درباره سفر پاپ به عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای نسبت به نتایج مثبت سفر اخیر پاپ فرانسیس به عراق برای این کشور ابراز امیدواری کرد.

در این بیانیه آمده است: حزب الله از سفر پاپ فرانسیس به کشور برادر عراق و نتایج مثبت این سفر، به ویژه دیدار وی با آیت الله العظمی سید علی سیستانی تمجید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب الله همچنین بر حمایت کامل خود از مواضع آیت الله سیستانی که بر لزوم کاهش درد و رنج، بی عدالتی، ظلم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، جنگ ها، اعمال خشونت، محاصره و آوارگی که بسیاری در کشورهای مختلف، به ویژه مردم فلسطین، در سرزمین های اشغالی از آن رنج می برند، تاکید کرده است.

این بیانیه می افزاید: حزب الله معتقد است که عراق طی دو دهه اخیر با درد و رنج‌های فراوان و جنگ‌های متعدد از سوی اشغالگران آمریکایی و گروه های تروریستی مواجه بوده است. ما امیدواریم سفر پاپ فرانسیس به این کشور دروازه‌ای برای بازگشت عراق به ایفای نقش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

حزب الله همچنین نسبت به اینکه این سفر سرآغازی برای تقویت وحدت ملی و تحقق حاکمیت و ثبات عراق باشد، تاکید کرد.

در این بیانیه ضمن تمجید از نقش مهم مرجعیت دینی در ایجاد جبهه علیه اشغالگران، بر مواضع آیت الله سید علی سیستانی مبنی بر لزوم برچیده شدن ظلم و ستم از ملت‌های منطقه تاکید شده است.

گفتنی است که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، روز جمعه وارد عراق شد و با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مردمی عراق دیدار و گفتگو کرد.

وی روز شنبه هم با آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در نجف اشرف دیدار کرد.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه با رئیس، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و همچنین رئیس حزب دموکرات کردستان هم دیدار و گفتگو و صبح روز دوشنبه عراق را ترک کرد.

کد خبر 5165265

منبع: مهر

کلیدواژه: پاپ فرانسیس عراق حزب الله لبنان عراق ایالات متحده امریکا عربستان سعودی ایران رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه روسیه برجام جو بایدن ویروس کرونا لبنان افغانستان جنگ 2015 یمن پاپ فرانسیس حزب الله آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

این جنبش در بیانیه خود افزود: آنچه برادران ما در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح دلاور یمن در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می‌دهند، ادامه و ترجمه عملی مواضع تاریخی ملت اصیل یمن برای یاری رسانی به ملت فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقامت این ملت در برابر رژیم جنایتکار است.

این بیانیه می‌افزاید: به برادرانمان در جنبش انصار الله، نیروهای مسلح و ملت عزیز یمن با تمامی اقشار و طیف‌های آن که همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین و حق آن در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت بودند، با افتخار درود می‌فرستیم.

جنبش حماس در بیانیه خود تأکید کرد: ملت‌های اسلامی و عربی را به یکپارچه‌سازی تلاش‌های خود در زمینه محاصره دشمن صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق ملی آن به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فرامی‌خوانیم.

کد خبر 6095988

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو