Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@15:58:15 GMT

لغو اتهامات فساد رئیس جمهور پیشین برزیل

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۷۴۵۲

لغو اتهامات فساد رئیس جمهور پیشین برزیل

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک قاضی دیوان عالی برزیل روز دوشنبه همه محکومیت‌های لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق این کشور را در خصوص فساد لغو کرد و به طور بالقوه او را برای رویارویی با ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور کنونی این کشور در انتخابات سال ۲۰۲۲ واجد شرایط دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، ادسون فاشین، قاضی دیوان عالی برزیل این تصمیم جنجالی را اتخاذ و استدلال کرد دادگاه کوریتیبا در جنوب برزیل که لولا را در چهار محاکمه محکوم کرده بود، برای قضاوت در این پرونده‌ها ”صلاحیت ندارد“.

اکنون به این اتهامات در یک دادگاه فدرال برازیلیا، پایتخت برزیل رسیدگی خواهد شد. تا زمان این محاکمات رئیس جمهور چپگرای سابق (۲۰۰۳-۲۰۱۰) حقوق سیاسی خود را دوباره به دست آورده است.

در صفحه حزب کارگران برزیل در شبکه توییتر که لولا در سال ۱۹۸۰ آن را تاسیس کرده است، پیام ”لولا بی‌گناه است“ مشاهده می‌شود. داسیلوای ۷۵ ساله پیش از این که بر اساس تصمیم دیوان عالی آزاد شود، از آوریل ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۱۹ یک سال و نیم حبس کشیده بود.

وی در زمانی که در زندان به سر می‌برد، در انتخابات اکتبر سال ۲۰۱۸ در نظرسنجی‌ها بالاترین محبوبیت را داشت. دو سال و نیم بعد در یک نظرسنجی داسیلوا به عنوان تنها کسی معرفی شده است که می‌تواند ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور کنونی را در انتخابات سال ۲۰۲۲ شکست دهد به طوری که ۵۰ درصد پرسش شوندگان اعلام کرده اند آماده هستند به او رای دهند. این در حالی است که ۴۴ درصد برای رای دادن به رئیس جمهور کنونی اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لولا داسیلوا فساد مالی ژائیر بولسونارو رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی

رئیس جمهور که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، پس از شرکت در آیین افتتاح ابرپروژه برق‌آبی «اومااویا» واقع در استان بادوله این کشور به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران که با همراهی رئیس جمهور سریلانکا انجام شد، در کاخ ریاست جمهوری این کشور به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوشآمد گویی فرمانده گارد تشریفات، روسای جمهور اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در حین این مراسم به احترام هیئت ایرانی 21 گلوله توپ شلیک شد.روسای جمهور پس از مراسم استقبال دیدار دوجانبه خواهند داشت و پس از آن به اتفاق یکدیگر نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک را برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی