Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اقتصاد استان تهران بر پایه بخش خدمات استوار است و بیشتر درآمدهای مردم این استان از ارائه خدمات و یا فعالیت‌های صنفی است و بر همین اساس، شوک کرونا در یک سال گذشته خسارات فراوانی بر اقتصاد مردم این استان وارد کرده است.

اکنون و در روزهای پایانی سال خسارت‌های کرونا بر معیشت مردم و جیب آن‌ها بیش از پیش نمایان شده است و این جیب خالی با گرانی‌های لجام گسیخته کالاها و خدمات نیز منطبق شده و شاهد سخت‌تر شدن وضعیت معیشتی مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای اسفند حراج را شروع کردیم اما بازار همچنان خراب است

یکی از مغازه داران پیشوایی در جنوب تهران در خصوص شرایط فعلی بازار در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که «شرایط بازار را خوب می‌دانید؟» اظهار کرد: خیر، شرایط فروش در شب عید، خوب که نیست، بلکه نگران کننده نیز است، البته در بازار و حتی مغازه‌ها ازدحام مردم دیده می‌شود، که بی توجه به کرونا به بازار می آیند، بلکه بتوانند، مایحتاج مورد نیاز خود را بخرند، اما این ازدحام کاذب است، چرا که خریدی در کار نیست.

این فرد که خود را جنیدی معرفی کرد و به عرضه پوشاک مشغول بود، میزان فروش را از نظر تعداد تکه‌های اجناس فروشی یک پنجم سال ۹۶ و ۹۷ دانست و گفت: امسال با عید سال گذشته که مردم در اوج وحشت از کرونا بودند، فرقی نکرده است، مشتری می‌آید، قیمت می‌کند اما نمی خرد، شاید در روز دو یا سه تکه بفروشیم، در حالی که سال ۹۶ و ۹۷ در چنین ایامی حداقل ۱۵ تکه می‌فروختیم.

وی گفت: از ابتدای اسفند حراج را شروع کرده‌ایم، اما بازار همچنان خراب است، این خرابی در حالی است، که طی سال نیز فروش مناسبی نداشتیم.

پولمان کفاف خورد و خوراک شب عید را بدهد، پوشاک پیشکش

اظهارات این عرضه کننده پوشاک در حالی است، که یک بازنشسته ۷۵ ساله ورامینی بیش از این سختی معیشت در آستانه سال نو را نشان می‌دهد، وی که با خبرنگار مهر گفتگو می‌کرد، با بیان اینکه حتی یک لباس و کفش نو نیز برای خود و همسرم خریداری نکردم، افزود: دریافتی ما به خرید پوشاک و کفش و… نمی‌رسد، امروز این کالاها جزو کالاهای لوکس به حساب می‌آید، دریافتی ما در این ماه حدود هفت میلیون بوده است، که باید تا آخر فروردین با آن سر کنیم.

وی گفت: در حالی که مرغ را باید کیلویی ۲۹ هزار تومان بخریم، یک قوطی روغن ۱۵۰ هزار تومان، گوشت گوساله ۱۷۰ هزار تومان و گوشت گوسفند ۱۶۵ هزار تومان، شکر کیلویی ۱۲ هزار تومان و برنج ۲۷ هزار تومان و کرایه خانه ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان است، آیا پولی برای خرید کفش و لباس می‌ماند؟

این فرد بازنشسته افزود: شما حساب کن که در این شرایط باید عیدی به نوه‌ها و فرزندان بدهیم، پسته کیلویی ۲۵۰ هزار تومان، بادام ۲۲۰ هزار تومان و تخمه ۹۰ هزار تومان هم بخریم، شیرینی هم هنوز نخریدم، قیمت‌های شیرینی هم سر به فلک کشیده است، در این شرایط بهتر می‌توانیم، اصحاب کهف را درک کنیم، البته آن‌ها سال‌های فراوانی در خواب بودند ولی ما هر شب که می‌خوابیم، صبح فردا قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

مشتری‌ها تنها اجناس را برانداز و قیمت می‌کنند و می‌روند

کاسب دیگری که در ملارد، در غربی‌ترین شهرستان استان تهران فعالیت دارد، به خبرنگار مهر گفت: مشتری‌ها تک به تک می آیند، اجناس را برانداز و قیمت می‌کنند و می‌روند، ما یک سالی است، کاسبی خوبی نداشتیم، این هم از بازار شب عیدمان، تازه هر روز نیز تهدید به تعطیلی می‌کنند، از کرونا نمیریم، ممکن است، از بی پولی و گرسنگی بمیریم، واقعاً این وضعیت نابسامان در نهایت کار دستمان می‌دهد.

محمد سمیعی افزود: این فشارها کمر کاسب‌ها را خم کرده است، از سوی دیگر اجاره‌ها افزایش عجیب و غریبی داشته است و مالک روی اجاره همین مغازه من یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کشیده است.

این درد دل‌های اصناف و مردم از سویی و گرانی‌ها و صف‌های عریض و طویل خرید مرغ و روغن و… از سوی دیگر سبب شده که نوروز امسال بر لب کمتر کسی لبخند مشاهده شود، همه نگرانند، که چه می‌شود، چه بخرند، چه نخرند و اصولاً چطور اندک مانده پول خود را مدیریت کنند، تا به قول خودشان دستشان جلوی کسی دراز نشود.

تکرار وعده‌های قیمتی؛ کمبود کالاهای اساسی نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اما در گفتگو با خبرنگار مهر از توزیع میوه شب عید از هفته آینده در سطح این استان خبر داد و افزود: این میوه‌ها ۱۰ الی ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه خواهند شد.

حشمت الله عسگری که این روزها تیتر رسانه‌ها مملو از وعده‌هایش برای کنترل قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و… است، همچنان تاکید کرد: هیچ کمبودی در خصوص کالاهای اساسی در استان تهران نداریم و ذخایر به میزان کافی وجود دارد و جای نگرانی نیست و قیمت کالاهای اساسی هیچ گونه افزایشی در این مدت ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که «با توجه به ذخایر کافی چرا صف‌های خرید مرغ و روغن همچنان وجود دارد؟» گفت: نیمی از روغن تولیدی کشور در استان تهران تولید می‌شود، اما با توجه به نیاز به این کالا در استان‌های دیگر مقداری از روغن تولیدی استان را به دیگر مناطق کشور می‌فرستیم، اما با سرعت پیگیر فراهم آوردن شرایط تسریع مواد مورد نیاز تولید روغن از گمرکات هستیم.

این قول‌ها در حالی داده می‌شود، که وعده‌های بی عمل و تکراری عرضه مرغ با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان توانسته به اندازه کافی جو بی اعتمادی در میان مردم به وعده‌های مسئولین ایجاد کند.

در هر صورت، کمترین انتظار از مسئولین این است، که در شرایط اقتصادی فعلی از ایجاد نابسامانی در بازار و وارد آمدن فشار اقتصادی بیشتر بر مردم جلوگیری کنند، که این مهم نیز با مدیریت شعاری میسر نمی‌شود و باید با برنامه ریزی دقیق و در میدان عمل به آن دست یافت.

کد خبر 5164321

منبع: مهر

کلیدواژه: گرانی بازار شب عید تورم ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر اردبیل گرگان شهرستان کرج عکس استانها انتخابات 1400 شیراز اراک کاشت نهال و درخت کالاهای اساسی هزار تومان خبرنگار مهر استان تهران شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول

هر بسته ۳۰ عددی تخم مرغ دو زرده در بازار ۵۹۹ هزار تومان قیمت دارد.

به گزارش مشرق، قیمت تخم مرغ در بازار روز برای تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته تخم مرغ ۲۰ عددی ۹۵ هزار تومان است.

قیمت تخم مرغ بسته بندی شده در بسته ۳۰ عددی ۱۱۴ هزار تومان است برای خرید بسته ۱۸۰ عددی هم باید ۶۴۰ هزار تومان پرداخت کنید. بر این اساس خرید بسته های بزرگ تر تخم مرغ به صرفه تر خواهد بود.

قیمت هر شانه تخم مرغ ۶ عددی هم امروز ۱۰۵ هزار تومان اعلام شده است.

عده ای از افراد ترجیح می دهند از تخم مرغ دو زرده استفاده کنند این محصول بر این اساس هر بسته ۳۰ عددی تخم مرغ دو زرده در بازار ۵۹۹ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل پیش بینی می‌شود که تولید به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ فله در خرده فروشی‌ها را حدود ۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: عرضه با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

نام محصول وزن قیمت / تومان
تخم مرغ زرده طلایی ۳۰ عددی ۱۱۴٫۱۲۰
تخم مرغ درشت کارتن ۱۸۰ عددی ۶۴۰٫۰۰۰
تخم‌مرغ زرده طلایی ۲۰ عددی ۹۵٫۶۰۰
تخم مرغ دو زرده ترخون بانو ۶عددی ۱۰۵٫۰۰۰
تخم مرغ دو زرده ۵۰ عددی ۱٫۰۰۰٫۰۰۰
تخم مرغ دو زرده ۳۰عددی ۵۹۹٫۰۰۰

منبع:اقتصادآنلاین

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند