Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رفع مشکلات مناطق محروم استان کردستان گفت: مسئله کولبری یکی از زخم‌های کهنه در حوزه مرزی کشور چه در شمال غرب و چه در جنوب شرق به شمار می‌آید که باید به آن رسیدگی شود و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ برای حل این معضل بتوانیم ایجاد تحرک کنیم.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، «محمدباقر قالیباف» که صبح امروز (سه شنبه ۱۹ اسفندماه) برای نظارت میدانی به استان کردستان سفر کرده است، در تشریح عزیمت خود به این استان، عنوان کرد: سفر به کردستان که یکی از مناطق پرظرفیت و متاسفانه مناطق محروم کشور نسبت به شاخص‌های توسعه‌ای به شمار می‌آید، براساس برنامه‌های نظارت میدانی در پروژه‌ها به ویژه نظارت بر پروژه‌های نیمه تمام پس از پایان بررسی لایحه بودجه که کار فشرده‌ای بود، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سفر ۳ نفر از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس ما را همراهی می‌کنند، افزود: در بازدید میدانی که در استان مستقر خواهیم بود، تقریباً به همه حوزه‌های استان سرکشی خواهیم داشت و موضوعات مدنظر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: نشست با شورای برنامه ریزی و استاندار برای حل مشکلات کردستان از دیگر برنامه‌های این بازدید میدانی خواهد بود. همچنین برخی موارد که در استان به کندی پیش می‌رود نیز برای تسریع امور پیگیری خواهد شد.

قالیباف بیان کرد: توجه به موضوع محرومیت زدایی که در بودجه ۱۴۰۰ نیز به خوبی دیده شده یکی از محور‌های ما در استان خواهد بود. استان کردستان ظرفیت خوبی در حوزه صنایع به ویژه صنایع تبدیلی دارد و همین ظرفیت در حوزه کشاورزی نیز وجود دارد که به همین جهت روسای کمیسیون‌های کشاورزی و صنایع در این بازدید میدانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه آب شرب دچار مشکلاتی است، گفت: این مشکل در تامین آب مورد نیاز برای کشاورزی و آب شرب وجود دارد.

رئیس قوه مقننه کشورمان یکی دیگر از موضوعات مهم استان را مسائل مرزی و موضوع کولبر‌ها دانست و گفت: مسئله کولبری در استان یکی از زخم‌های کهنه در حوزه مرزی کشور چه در شمال غرب و چه در جنوب شرق به شمار می‌آید که همه این موضوعات ذکر شده با بهره گیری از نظرات کارشناسان استان و مشورت با وزرا و سازمان برنامه و بودجه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا تحرک را در استان کردستان در سال ۱۴۰۰ شاهد باشیم. 

بیشتر بخوانید: قالیباف: امروز همه ما مدیون صبر و استقامت خانواده‌های شهدا هستیم

انتهای پیام/

برچسب ها: محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی دولت در پیامی سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی را تبریک گفت.

در پیام علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت، آمده است:

«بسیج سازندگی تبلور جوهره حرکت جوانان ایران اسلامی است. این سازمان مبارک توانسته با تفکر جهادی در عرصه‌های مورد نیاز و حساس انقلاب اسلامی همچون خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور و اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها، خدمات پزشکی و ساخت مدارس و مساجد در مناطق محروم، نهضت کمک‌های مومنانه و یاری مردم در حوادث و بلایای طبیعی، گام‌های قابل‌ توجهی بردارد.

امروز بسیج سازندگی با روحیه و عزمی استوار و انگیزه و ایمانی راسخ، الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت در عرصه‌های مختلف را به نمایش گذاشته است و جوانان متعهد و نخبگان دلسوز را در یاری محرومان و رفع مشکلات پابرهنگان و مستعضفان به روستاها و مناطق محروم کشور گسیل کرده است. اعزام ۳۶۰ گروه جهادی برای خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان در ایام اخیر، تنها برگ کوچکی از مجاهدت‌های این مجموعه انقلابی است.

بنده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر خصوصاً شهید حاج عبدالله والی، سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم و از تلاش‌های تمامی جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه که در عرصه‌های گوناگون سازندگی و خدمات‌رسانی زحمات فراوانی کشیده و در مسیر رفع محرومیت قدم بر می‌دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز