Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:42:33 GMT

تخریب ۳۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۸۳۱۹

تخریب ۳۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، سید محمد قریشی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با اخذ دستور تبصره ۲ ماده ۱۰ و با دستور رئیس حوزه قضایی شهرستان و با حضور نماینده دادستان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، نماینده بخشداری و عوامل انتظامی تعداد ۳۴ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای تماشا، گلخندان و زردستان، تخریب و اراضی مربوطه به وضع سابق اعاده و در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظفند از آن به‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند و تغییر بی‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: کارشناسان جهادکشاورزی به همراهی دیگر نهادهای همراه، حافظ بیت‌المال هستند و در این راه با هیچ فرصت‌طلبی مماشات نمی‌کنند.

قریشی افزود: پیشگیری از راه‌های کنترل ساخت ‌و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی است و تا آنجا که امکان دارد، باید با پیشگیری، مانع از ساخت ‌و سازهای غیرقانونی در این زمین‌ها شد.

معرفی متخلفین به دستگاه قضایی

وی در خصوص روند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ابراز کرد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پردیس با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس بیان کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع بوده و افراد همچنین دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سید محمد قریشی کشاورزی شهرستان پردیس اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهرداد فولاد اظهار کرد: به دنبال صدور دستور‌ قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل‌ واحد حقوقی‌ و گشت 131 مدیریت‌ جهاد ‌کشاورزی آمل با همراهی‌ نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای‌ قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند. وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده 3 و تبصره 2 ماده 10، قلع و قمع و 12 هزار و 300 متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب