Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@20:14:33 GMT

«محمد» از منظر اصولگریان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۸۴۱۸

«محمد» از منظر اصولگریان

گروه سیاست سایت فردا – سردار سعید محمد آخرین نفری است که رسما از حضور خود در فضای انتخاباتی و کاندیداتوری خبر داده است. برای همین هم در روزهای اخیر مورد توجه بسیای از سیاسیون و رسانه‌ها قرار گرفته است. مثلا چند روز قبل «شرق» از احتمال ائتلاف او با محسن رضایی نوشت و «اعتماد» نیز در گزارشی تحت عنوان « از «خاتم»‌ به «پاستور»؟» نوشت: « هرچند بخشی از اصولگرایان معتقدند سعیدمحمد چندان شناخته‌شده نیست و شاید به همین خاطر گزینه مناسبی باشد اما امکان رأی‌آوری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با این حال برخی بر این باورند که این یک شیوه تبلیغاتی است و این احتمال وجود دارد که در روزهای پایانی، حمایت‌ها از سعید محمد به عنوان گزینه‌ای جوان و عملیاتی تقویت شود و او بتواند دست بالاتر را در فضای سیاسی روزهای منتهی به انتخابات داشته باشد.»

روزنامه «جهان صنعت» نیز در شماره امروز خود از برخی سیاسیون در جریان اصولگرا درباره شانس سعید محمد در این رقابت‌ها پرسیده است.

مهرداد لاهوتی، از چهره‌های نزدیک به لاریجانی، او را یک کاندیدای پوششی خوانده و می‌گوید: «تصور من این است سعید محمد با انگیزه ریاست جمهوری وارد نشده است. احتمالا همان نقشی را ایفا خواهد کرد که آقای جهانگیری یا قالیباف در انتخابات 96 ایفا کردند.  استنباط من این است که اجماع اصولگرایان روی سعید محمد کار سخت و دشواری باشد. او نهایتا می‌تواند در صحنه حضور داشته و در توافق با کاندیدای نهایی به کار خود ادامه دهد».

واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا اما به اندازه لاهوتی به آینده سعید محمد بدبین نیست. او می‌گوید: «هیچ چیزی در این انتخابات قابل پیش‌‌بینی نیست. به خصوص که آقای محمد مثل دیگر کاندیداهای احتمالی مثلا آقای رئیسی، شناخته شده نیست. موفقیت او تا حد زیادی به این بستگی دارد که از نظر تبلیغی و رسانه‌ای چطور عمل می‌کند. ضمن اینکه بر اساس تجربه ما بعد از آقای هاشمی هیچ وقت تا 24 ساعت قبل از انتخابات نتوانسته‌ایم حدس بزنیم چه کسی رئیس جمهور می‌شود. البته حسن آقای محمد این است که نیروی جوانی به حساب می‌آید و شاید به این خاطر مورد اقبال قرار بگیرد.»

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اما معتقد است که «سعید محمد هنوز در جامعه فرد شناخته شده ‌ای نیست و به همین خاطر شانس چندانی برای موفقیت ندارد.» وی تاکید می‌کند که «کسی از دیدگاه‌ها و مواضع او  خبر ندارد و کارنامه‌اش در قرارگاه خاتم‌الانبیا که اخیر برای نخبگان مطرح شده، مورد توجه مردم نیست. ضمن اینکه در نظر سنجی‌ها نیز خیلی عقب است.»

 

 


 

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدای پوششی سعید محمد سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟

آیت‌الله ناصری(ره) معتقد است انسان برای رسیدن به قرب الهی و دیدن امام زمان(ع) باید یکسری موارد را رعایت کند تا حجاب‌ها برای او کنار زده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصری دولت آبادی رحمة الله برای کسانی که خواهان تقرب به خدا و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام هستند موارد زیر را که متخذ از روایات هستند، توصیه کرده است.

از منظر این عالم ربانی این موارد در حقیقت، قدم‌های اولیه خودسازی و سلوک معنوی محسوب می‌شوند.

۱-هرکسی اول توبه‌ای از اعمال گذشته بکند و تصمیم بگیرد که در آینده گناه نکند، مبارزه با حق ننماید و شیطان را پیروی نکند.

۲-ملتزم بشود که نمازهایش را اول وقت بخواند.

۳-تسبیح حضرت زهرا علیها السلام را بعد نمازها حتماً بخواند.

۴-هر صبح، دعای عهد را بخواند.

۵-اغلب اوقات با وضو باشد.

۶-همین طوری که در روایت آمده است، روزی صد بار استغفار کند.

۷-روزی پنجاه آیه قرآن بخواند.

۸-موقع خواب، با وضو باشد و مقداری قرآن بخواند.

از منظر آیت‌الله‌ ناصری(ره) انجام این اعمال، بسیار مفید است و سبب زوال یا کم‌رنگ شدن این حجاب‌ها می‌شود و در نتیجه، انسان از انوار قدسی حضرت بیشتر بهره می‌برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند