Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو هیئت رئیسه مجلس در نامه‌ای به علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خواستار انتشار گزارشی از روند رسیدگی و اقدامات این شورا به آسیب‌دیدگان و خانواده‌های کشته‌شدگان آبان ۹۸ شد.

به گزارش ایمنا، محسن پیرهادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، هجدهم آذرماه سال ۹۸ در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که چندی قبل درباره نحوه مدیریت وضعیت جان‌باختگان و مصدومان حوادث خدمت ایشان تقدیم شد، ضمن موافقت با پیشنهادهای مطرح شده توسط دریابان شمخانی مقرر فرمودند که «نسبت به افراد مشکوک در هر گروه با جهتی که به رأفت اسلامی نزدیک‌تر است عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» دلجویی از خانواده جان‌باختگان، پرداخت دیه به خانواده همه جان‌باختگان اعتراض‌ها، اتخاذ تدابیر لازم درباره کشته‌شدگان مسلح در حوادث اخیر ازجمله پیشنهادهای رئیس شورای‌عالی امنیت ملی به رهبر معظم انقلاب بود که مورد تأیید و موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: حالا اما قریب به یک سال و نیم از حوادث ناخوشایند آبان‌ماه ۹۸ و تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت دلجویی و رسیدگی به خانواده‌های جان‌باختگان و دیگر آسیب‌دیدگان این حوادث سپری می‌شود و از آنجا که دریابان شمخانی مبدع این پیشنهاد بوده‌اند، احتمالاً اقدامات مناسبی در این زمینه از سوی شورای‌عالی امنیت ملی انجام گرفته است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر ضرورت احیا و تقویت سرمایه اجتماعی و رفع موانع و کاستی‌ها در حصول این مهم گفت: ضروری است که دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی دراین‌باره آن بخش از گزارشی را که قابلیت انتشار برای عموم را دارد منتشر کنند.

پیرهادی ادامه داد: این گزارش حتماً در مسیر وحدت و انسجام ملی و خنثی کردن توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف در لایه اجتماعی کشور مؤثر خواهد بود.

وی افزود: این مهم از سوی شورای‌عالی امنیت ملی در حالی اهمیت دوچندان خواهد یافت که سری نشست‌های ملی این شورا بعد از حوادث آبان‌ماه ۹۸ را به یادآوریم که این شورا میزبان صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی از طیف‌های مختلف ۲ جریان مطرح داخل کشور شد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در همین راستا بنده در قالب نامه‌ای به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی انتشار گزارش دلجویی از خانواده جان باختگان حوادث آبان‌ماه ۹۸ را پیگیری خواهم کرد تا با انتشار بخش غیر محرمانه آن برای عموم همگان در جریان این اقدامات مؤثر و سازنده اجتماعی و سیاسی قرار گیرند.

منبع: همشهری آنلاین کد خبر 480146

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ناآرامی های آبان 98 آبان 98 اعتراضات بنزینی اعتراضات مردمی افزایش قیمت بنزین مجلس شورای اسلامی شورای عالی امنیت ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای عالی امنیت ملی جان باختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود