Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسئله خنثی‌سازی تحریم‌ها در شرایط فعلی یکی از دغدغه‌های اصلی مراکز علمی و پژوهشی کشور محسوب می‌شود و مقام معظم رهبری نیز به دفعات بر آن تاکید داشته‌اند. به گفته بسیاری از کارشناسان، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه می‌تواند یکی از گلوگاه‌های مهم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد چرا که با صادرات این محصولات به کشورهای منطقه می‌توانیم علاوه بر دور زدن تحریم‌ها، شاهد ارزآوری برای کشور نیز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره استفاده از ظرفیت‌های فناورانه ایران در کشورهای منطقه اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قطعا توجه زیادی را نسبت به این حوزه داشته است به طوری که اخیرا «خانه نوآوری و صادرات ایران» در سوریه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

وی افزود: خانه نوآوری و صادرات ایران در سوریه، درحال حاضر تبدیل به یک پایگاه صادراتی برای محصولات فناورانه شده است. امروز در ۱۵ کشور همسایه به علاوه روسیه، چین، کنیا و سوریه، پایگاه‌های صادراتی تاسیس کرده‌ایم. به طور کلی این پایگاه‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس شده است.

کرمی ادامه داد: معاونت علمی ریاست جمهوری دارای کریدور صادرات محصولات فناورانه است که شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق می‌توانند عضو این کریدور شوند؛ همچنین ۵۰ درصد هزینه‌های مرتبط با اعزام پژوهشگران به خارج از کشور، شرکت در نمایشگاه، رفت و آمد، طراحی سایت، ترجمه و تمامی نیازمندهای مرتبط با ساخت محصول فناورانه ایرانی برای معرفی به کشورهای خارجی، از طریق این کریدور انجام می‌شود.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: آخرین پایگاه صادراتی محصولات فناورانه ایران نیز در شهر دمشق افتتاح شده است که می‌تواند در زمینه توسعه صادرات محصولات فناورانه و دانش بنیان، اهمیت زیادی داشته باشد. همچنین توسعه صادرات این دست از محصولات می‌تواند زمینه را برای ارزآوری به داخل کشور فراهم کند.

وی گفت: ما باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق بازارسازی کنیم تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند؛ بازار ۸۰ میلیونی ایران در مقایسه با بازار جهانی بسیار کوچک است. به همین دلیل برای این که شرکت‌های دانش بنیان بتوانند روی پای خودشان بایستند، نیازمند حضور در بازارهای بین‌المللی هستند.

کرمی در پایان خاطرنشان کرد: براساس آخرین آماری که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احصا کرده است، گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان خلاق تاکنون نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار بوده است که البته باید بیش از این باشد. پایگاه‌های صادراتی محصولات فناورانه به تازگی افتتاح شده‌ و امیدواریم با توسعه این پایگاه‌ها، شاهد ارز آوری بیشتری برای کشور باشیم.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1090734 برچسب‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری شرکت دانش بنیان دانش بنیان سرای نوآوری ارتباط دانشگاه و صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری شرکت دانش بنیان دانش بنیان سرای نوآوری ارتباط دانشگاه و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان محصولات فناورانه پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی