Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای مشخصات و نحوه انجام معاملات در تابلو قرمز بازار پایه را پیرو اصلاحیه دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیریت عملیات بازار شرکت فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای، پیرو اصلاحیه ۹ آذر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس و طبق بند یک ماده ۱۰ مکرر این دستورالعمل، مشخصات و نحوه انجام معاملات در تابلو قرمز بازار پایه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، طبق بند ۱۱ صورتجلسه ۱۱ بهمن هیات مدیره شرکت فرابورس در خصوص روز معاملاتی و نحوه انجام معاملات اعم از ساعت آغاز و خاتمه جلسه معاملاتی با استناد به بند یک و ۱۱ ماده ۱۰ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس، روز معاملاتی تابلوی قرمز بازار پایه "دوشنبه" هر هفته تعیین شد. همچنین ساعت آغاز پیش گشایش ۸:۴۵، ساعت آغاز معاملات ۹ و ساعت پایان معاملات ۱۲:۳۰ خواهد بود.

طبق بند ۱۱ مکرر ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس، معاملات در این تابلو در محدوده دامنه نوسان یک درصد نسبت به قیمت پایانی در آخرین جلسه معاملاتی قبل، قابل انجام است.

بنا بر تبصره ۲ ماده ۱۱ مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس، انجام معاملات برخط به استثنای انجام معاملات برخط گروهی توسط کارگزاران در نماد‌های معاملاتی مربوط به ناشرانی که از تاریخ ابلاغ اصلاحات ۹ آذر مشمول دستورالعمل در تابلو پایه قرمز درج می‌شوند، مجاز نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی شرکت فرابورس ایران بورس قرمز بازار پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز ۲۰ روزه شد

امتداد - با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  اخیرا طی دستورالعملی در سامانه جامع تجارت به بازرگانان اعلام شده است که ظرف ۲۰ روز پس از تخصیص ارز واردات خود، فرصت دارند که برای تامین ارز اقدام کنند. در صورتی که در زمان تعیین شده این اقدام صورت نگیرد، ثبت سفارش انجام شده، باطل می‌شود.

متن این دستورالعمل جدید به شرح زیر است:

امکان مدیریت بهتر و سیگنال مثبت به بازار ارز با دستور العمل جدید

تا پیش از این واردکننده تا ۳۰ روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

به نظر می‌رسد که این اقدام برای کاهش فاصله زمانی تخصیص با تامین ارز کالاها انجام شده است و احتمالا می‌تواند جلوی سو استفاده‌های احتمالی را بگیرد. نکته دیگری که وجود دارد این است که معمولا فاصله بین تخصیص و تامین ارز به دلیل محدودیت‌های ارزی با کندی مواجه می‌شد.

اما با در نظر گرفتن دستورالعمل جدید می‌توان این احتمال را مطرح کرد که بانک مرکزی در این بازه زمانی مشکلی در تامین ارز وارداتی ندارد و به همین دلیل محدودیت حداکثر ۲۰ روزه برای تامین ارز در نظر گرفته شده است.

همچنین وقتی بازه ۲۰ روزه یک واردکننده می‌گذرد و نمی‌توان تامین ارز را انجام دهد، مجدد به صف تخصیص بازمی‌گردد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که صف تامین کوتاه‌تر و قابل مدیریت تر شود.

به گزارش تسنیم، پس از ثبت سفارش کالا توسط صاحبان کالا و فعالان اقتصادی باید تخصیص ارز صادر شده از سوی دفاتر تخصصی وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، از سوی بانک مرکزی تایید شود. در مرحله بعد باید تامین ارز انجام شود که از طریق شبکه صرافی‌های بانکی انجام می‌شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها