Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر- استان‌ها-محمدحسین نیکو پور: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته هنگام تحویل سال نو شمسی بسیاری از شهروندان شیرازی و گردشگران لحظه تحویل سال نو را در این مکان حضور می‌یافتند، اکنون این ابهام وجود دارد که با در پیش بودن محدودیت‌های سفر و اعلام قرنطینه مجدد از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا برای نوروز ۱۴۰۰ سرنوشت اماکن تاریخی و دیدنی از جمله آرامگاه سعدی، حافظ، تخت جمشید، آرامگاه کورش بزرگ و دیگر اماکن گردشگری چه سرنوشتی می‌یابند؟

مصیب امیری در گفت و گو با خبرنگار مهر که دلیل این ازدحام را در شرایط کرونایی جویا شد، صف کشیدن مقابل حافظیه برای تهیه بلیت را ناشی از فروش اینترنتی ورودیه اماکن و فضاهای میراث فرهنگی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش‌های مختلفی برای فروش بلیت اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری در نظر گرفتیم که یکی از این راه‌ها، فروش بلیت توسط نرم افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) است.

وی با بیان اینکه در ورودی آرامگاه حافظ و دیگر اماکن توریستی قبلاً استندها» و دستگاه خودپرداز نصب شده بود، اظهار کرد: با شیوع کرونا برای مدیریت بازدیدها، امکان تهیه ورودیه اماکن گردشگری فقط اینترنتی انجام می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه از روز شنبه ۱۶ اسفندماه جاری فقط بلیت ورود به اماکن تاریخی و توریستی به شکل اینترنتی انجام می‌گیرد، ادامه داد: یکی از روش‌های تهیه بلیت توسط نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه است.

وی دلیل محدود شدن ورودیه به فروش اینترنتی را در پیش بودن سفرهای نوروزی در صورت اجازه ستاد ملی کرونا و هوشمندسازی سفرها عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از ازدحام مقابل اماکن گردشگری و ایجاد نشدن صف ورود، این روش الزامی شد.

امیری فروش اینترنتی ورودیه اماکن گردشگری را روشی برای سانس بندی و مدیریت بازدیدها عنوان کرد و افزود: بنابر آنچه در نظر داریم، حضور در آرامگاه حافظ فقط به شکل تک بلیت امکان پذیر است و در هر نوبت شماری مشخص بلیت فروخته می‌شود و سپس درهای آرامگاه بسته شده تا پس از پایان بازدید گروه اول، گردشگران نوبت دوم اجازه ورود پیدا می‌کنند.

گردشگران خارجی هم امکان بازدید گروهی ندارند

وی گرچه همه این شرایط را منوط به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای سفرهای نوروزی اعلام کرد اما در ادامه، گفت: برای ورود گردشگران خارجی با وجودی که اکنون امکان آن نیست و گردشگری هم مراجعه نمی‌کند، اما ساز و کار تهیه بلیت آنها به شیوه دیگری است و گردشگران خارجی هم امکان بازدید گروهی و تهیه بلیت به شیوه گذشته ندارند و فقط تک فروشی ورودیه انجام می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس بازدید از بلیت فروشی موزه‌ها به این شیوه خبر داد و اعلام کرد: فقط تعداد محدودی در هر سانس بازدید از موزه‌ها می‌توانند اقدام به تهیه بلیت کنند.

امیری شمار بازدیدکننده در هر نوبت برای موزه‌ها را ۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: پس از تکمیل نفرات بازدیدکننده، درهای ورودی بسته می‌شود و شمار بیشتری اجازه ورود به موزه را ندارند.

تهیه بلیت موزه‌ها نیز تک نفره و اینترنتی است

وی یادآوری کرد که تهیه بلیت موزه‌ها نیز به شکل تک نفره و اینترنتی است و دیگر به شیوه گذشته امکان تهیه بلیت در ورودی موزه‌ها وجود ندارد.

این در حالیست که روز دوشنبه در ورودی آرامگاه حافظ شماری از بازدیدکنندگان برای تهیه بلیت ناچار به نصب یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی پرداخت اینترنتی شدند و همین موضوع باعث شد که صف مقابل ورودی حافظیه ایجاد شود.

همچنین شماری از بازدیدکنندگان که گوشی‌هایی غیر از سیستم عامل اندروید داشتند، به دلیل عدم امکان نصب این اپلیکیشن روی گوشی نمی‌توانستند بلیت تهیه کنند.

این در حالیست که در نهایت پس از تهیه بلیت اینترنتی هر بازدیدکننده برای ورود به حافظیه ناچار است مقابل دستگاه بارکد (رمزینه) خوان قرار بگیرد و همین موضوع در ایجاد صف ورود مؤثر است.

یکی از بازدیدکنندگان با انتقاد از عدم اطلاع رسانی درباره محدود شدن بلیت فروشی به فضای مجازی، در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: بهتر این است که در آستانه نوروز ۱۴۰۰ اطلاع رسانی درباره شیوه نامه‌های بازدید و روش‌های تهیه بلیت زودتر انجام بگیرد، نه اینکه بگذارند روزی که گردشگران می آیند اعلام کنند تهیه بلیت اینترنتی است.

وی با این حال اقدام به سانس بندی بازدید را راهی مطمئن برای دوران شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: گرچه بهتر است از سفرهای نوروزی غیرضروری پرهیز کرد اما همین که ورود به اماکن گردشگری مدیریت شود تجربه جدیدی است که می‌تواند در هوشمندسازی سفرهای نوروزی گام مؤثری باشد.

اما شماری نیز محدود شدن بلیت فروشی را برای برخی بازدیدکنندگان موجب سردرگمی دانسته و می‌گویند بسیاری از گردشگران شاید همه امکانات اینترنتی را در طول سفر نداشته باشند و ناچار باید در تهیه بلیت راه‌های دیگری را جست و جو کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هنوز مشخص نیست که طرح هوشمندسازی سفر در نوروز ۱۴۰۰ برای بازدیدکنندگان میراث جهانی تخت جمشید و آرامگاه کورش به چه شیوه ایست و آیا زیرساخت‌های اینترنتی در مرودشت و پاسارگاد پاسخگوی حجم بازدیدکنندگان این اماکن گردشگری است؟

کد خبر 5165097

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز میراث فرهنگی فارس گردشگری ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بوشهر اردبیل گرگان شهرستان کرج عکس استانها انتخابات 1400 شیراز اراک کاشت نهال و درخت اماکن گردشگری سفرهای نوروزی تهیه بلیت موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!