Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:42:06 GMT

وزش باد نسبتا شدید زنجان را در می‌نوردد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۹۲۳۱

وزش باد نسبتا شدید زنجان را در می‌نوردد

حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی، سرعت وزش باد در برخی از مناطق استان به ۷۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

وی اظهار داشت: فردا /چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه/ پدیده جوی خاص اتفاق نخواهد افتاد اما روز پنجشنبه مجددا وزش باد نسبتا شدید مناطق مختلف این استان را درخواهد نوردید و بر اثر ورود یک سیستم  بارشی جدید به منطقه، شاهد رگبار باران خواهیم بود که می تواند با رعد و برق نیز همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی، تصریح کرد: وزش باد روز جمعه نیز برخی مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد داد و با توجه به بارش برف در ارتفاعات، مناطق سردسیر، کوهستانی و بادگیر، وقوع کولاک برف پیش بینی می شود.    

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، دمای فعلی شهر زنجان را ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی، افزود: در طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با حاقل دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر و ماهنشان نیز با حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق این استان به ثبت رسیدند.

سلطانی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، خیرآباد ۱- و ۱۲، سلطانیه ۱ و ۱۳،  سجاس ۱ و ۱۳، صائین قلعه ۱ و ۱۳، باش قشلاق گرماب ۱ و ۱۵، زرین رود ۱ و ۱۶، حلب ۲ و ۱۶، فیله خاصه ۲ و ۱۷، نیک پی ۲ و ۱۶، قیدار ۳ و ۱۲، فرودگاه زنجان ۳ و ۱۵، دانشگاه زنجان ۳ و ۱۵، گیلوان ۳ و ۱۴، زنجان ۴ و ۱۴، آببر ۴ و ۱۵، دندی ۴ و ۱۵، پری ۴ و ۱۴، چورزق ۴ و ۱۷، ابهر ۵ و ۱۵، گرماب ۵ و ۱۶، خرمدره ۶ و ۱۴ و ماهنشان ۷ و ۱۸، گزارش شد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.  

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا بارندگی زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا بارندگی زنجان تغییرات آب و هوا بارندگی زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتیگراد وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا افزایش می‌یابد

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز به تدریج افزایش ابر را در منطقه خواهیم داشت.

او افزود: از فردا با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان تا پنجشنبه، بیشتر در ساعات عصر و شب علاوه بر وزش تند باد و گرد و خاک، وقوع رگبار و رعد و برق نیز در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.  

لطفی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه درح ۲ میلی متر و طبسین یک میلی متر بارش را گزارش کردند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه استان در  سربیشه با کمینه دمای ۹ درجه  سلسیوس  و روز گذشته دهسلم با بیشینه ۳۶ درجه سلسیوس گرمترین نقطه گزارش شده  است.

او عنوان کرد: برای مرکز استان نیز تغییرات دما در ۲۴ ساعت گذشته  بین ۱۲ و ۲۷ درجه سلسیوس ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • یخبندان بهاری در کردستان!
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم بارش بهاری در اصفهان / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان