Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن سلامی با اشاره به تکمیل ۹۰ درصدی پروژه پارک موزه دفاع مقدس و تخصیص بودجه ۱۰ میلیاردی برای تکمیل نهایی پروژه از بهره برداری کامل این مجموعه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن سلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای عملیات بدر گفت: نوزدهم اسفند ماه سالروز عملیات بدر و یادآور روز هایی فراموش نشدنی در جنگی نابرابر و فشار سنگین دشمن بوده که رزمندگان در آن عاشورایی مبارزه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامی با اشاره به نقش مهم رزمندگان استان سمنان در عملیات بدر اظهار کرد: رزمندگان استان سمنان نقش موثری در این عملیات داشته و ۱۹۸ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و بیش از ۳۰۰ مجروح و جانباز بر جای گذاشت و قطعا فراموش نخواهد شد که از ۲ گردان استان سمنان به تعداد ۲ مینی بوس به عقب بازگشتند.   وی با بیان اینکه این روز ها ایام الله بزرگ انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس است خاطر نشان کرد: یادآوری این ایام و خاطرات به نسل های جدید و جوانان میتواند در گسترش فرهنگ مجاهدت در جامعه بسیار موثر باشد.   مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان با اشاره به فرارسیدن روز ملی راهیان نور تصریح کرد: ۲۰ اسفند ماه روز  ملی راهین نور است و بر اساس برنامه های سنوات گذشته در این ایام کاروان راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی برای اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور آماده می شدند که حقیقتا در گسترش فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در بین نسل جوان بسیار موثر است اما در شرایط کرونا این برنامه ها تغییری اساسی را تجریه کرده است.   وی در توضیح طرح راهیان نور کوچک گفت: در سال ۹۸ و ۹۹ طرح راهیان نور کوچک با حضور و بازدید ۷ هزار دانش آموز، ۳هزار سرباز و ۳هزار دانشجو از فضای معنوی پارک موزه دفاع مقدس اجرا شده و در بازدید های گروهی برنامه های مختلف حضور راویان شهدا، خانواده شهدا و برنامه صوتی و تصویری اجرا می شد که در ایام کرونا لغو و به تعویق افتاد.   سلامی با اشاره به تغییر سیاست های راهیان نور در سال گذشته و سال جاری بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت سفر ها یک تغییر اساسی در برنامه های راهیان نور ایجاد شده و با همکاری آموزش و پرورش و نرم افزار شاد و سایر ارگان ها با بستر فضای مجازی و رسانه ملی برنامه ها چهره مجازی به خود گرفت.   وی افزود: در سال جاری برای اجرای اردوی راهیان نور در محدوده موزه دفاع مقدس استان سمنان و با همکاری آموزش و پرورش و مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  با حضور رزمندگان،  راویان دفاع مقدس و افراد مختلف مرتبط با این موضوع، راهیان نور مجازی به صورت زنده از فضای مجازی، شبکه شاد و رسانه ملی پخش شد که بر اساس آمار اداره آموزش و پرورش تعداد ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر به صورت زنده از این برنامه استفاده کردند که به برکت خون شهدا بسیار اثرگذار بوده و کمتر از اردو های حضوری راهیان نور نخواهد بود.   مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت درباره پایان پروژه پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: یکی از انتظارات ما از مدیران استان داشتن نگاه اولویت دار به پروژه مصوب مقام معظم رهبری ست و از مجموعه ای مانند شهرداری بابت زحمات گذشته تشکر میکنیم اما به طور کلی از ظرفیت های استانی انتظار بسیار بیشتری داریم.   سلامی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی پارک موزه دفاع مقدس خاطر نشان کرد: پروژه این مجموعه بسیار طولانی شده و از زمان بندی عقب افتاده است و علاوه بر کمک ۱۸ میلیاردی دفتر مقام معظم رهبری به مجموعه و تلاش مسئولین استانی برای پیشرفت آن، قول مساعدت ۱۰ میلیاردی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل بخش عمرانی و اجرای موزه آرایی و تکمیل گالری های مختلف در مجموعه امید داریم در سال ۱۴۰۰ به نتیجه نهایی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پارک موزه دفاع مقدس سلامی با اشاره دفاع مقدس سمنان استان سمنان راهیان نور برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه