Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:04:14 GMT

با لودسل و انواع آن آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۹۸۳۰

با لودسل و انواع آن آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، لودسل یک مبدل کنترلر وزن است که می‌توان از آن برای تشخیص وزن وسایل مختلف از وزن‌های بسیار پایین تا وزن‌های خیلی بالا استفاده کرد. این مبدل بخش اصلی ترازوهای مختلف بوده و می‌تواند برای اندازه‌گیری وزن، نیرو و فشار واردشده بر یک سطح استفاده شود. درواقع این مبدل می‌تواند نیرو یا فشار واردشده را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل کند و درنهایت آن را به شکل یک عدد بر روی نمایشگر نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه در انواع و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع لودسل از نظر شیوه تبدیل نیرو

همان‌طور که گفتیم لودسل یک قطعه مبدل است. این قطعه نیروی واردشده را از طرق مختلفی به عددی که ما می‌بینیم تبدیل می‌کند. بنابراین می‌توان آن را ازنظر شیوه تبدیل نیرو نیز دسته‌بندی کرد. از این نظر لودسل‌ها شامل سه دسته کلی می‌شوند که در ادامه توضیح می‌دهیم.

* لودسل هیدرولیکی

سلول‌های هیدرولیکی مورداستفاده در این لودسل‌ها، با تغییر فشار مایع پرکننده داخلی خود وزن را اندازه‌گیری می‌کنند. لودسل هیدرولیکی شامل یک آرایش پیستون و یک سیلندر معمولی است که با استفاده از حرکت پیستون فشار را منتقل می‌کند. درواقع تغییرات فشار در این لودسل باعث حرکت پیستون و ایجاد یک آرایش دیافراگمی می‌شود. این موضوع فشار لوله بوردون متصل به لودسل را تغییر داده و درنهایت باعث تبدیل نیرو می‌شود.

در واقع اعمال نیرو به این پیستون‌ها باعث فشرده شدن مایع هیدرولیک شده و یک خروجی خطی ایجاد می‌کند. این خروجی خطی تحت تأثیر نوع مایع پرکننده یا دمای آن نیست. دقت لودسل‌های هیدرولیکی بسیار بالا است و می‌تواند در اکثر کاربردهای توزین مورداستفاده قرار گیرد. این سنسورها معمولاً اجزای الکتریکی ندارند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها در مناطق خطرناک کاملاً ایده آل است.

* لودسل پنوماتیک

سلول‌های بادی پنوماتیک مورداستفاده در این لودسل بر اساس اصل تعادل نیرو عمل می‌کنند. این دستگاه‌ها دارای چند محفظه میراگر هستند که باعث می‌شود دقت آن‌ها نسبت به سلول‌های هیدرولیکی بالاتر برود. این نوع لودسل‌ها از فشار هوای واردشده به انتهای دیافراگم استفاده می‌کنند. تغییرات این فشار باعث تغییر محل نازل موجود در پایین لودسل شده و درنهایت هوای اضافه از طریق همین نازل از لودسل خارج می‌شود.

از لودسل پنوماتیک برای اندازه‌گیری وزن‌های دقیق در صنایعی استفاده می‌شود که ایمنی و دقت در آن‌ها بسیار مهم است. لودسل پنوماتیکی ذاتاً ضد انفجار بوده و نسبت به دما حساس نیست. به‌علاوه در این لودسل‌ها هیچ مایعی وجود ندارد. بنابراین پاره شدن دیافراگم آن‌ها باعث ایجاد آلودگی نخواهد شد. اما لودسل‌های پنوماتیکی سرعت پاسخ‌دهی کمی دارند و هوای درون آن‌ها حتماً باید تمیز، خشک و تنظیم‌شده باشد.

* لودسل Strain Gauge

این لودسل‌ها که به نام لودسل فشارسنج نیز شناخته می‌شوند، عنصری مکانیکی هستند که با تغییر شکل فشار نیروی واردشده را احساس می‌کنند. سلول‌های فشارسنج موجود در این لودسل دارای ظرفیت بالایی هستند. در این لودسل‌های معمولاً سلول‌های تشکیل‌دهنده به شکل Z قرار داده می‌شوند و گشتاور واردشده بر روی میله را اندازه‌گیری می‌کنند. این گشتاور ناشی از اعوجاج خمش، دو کشش و دو فشار در چهار فشارسنج موجود در لودسل است.

انواع لودسل از نظر نوع کاربرد

۱- لودسل کششی

لودسل کششی که به نام لودسل S Type نیز شناخته می‌شود، معمولاً به شکل حرف S ساخته می‌شود و با توجه به تغییرات طول وزن یا فشار واردشده را اندازه‌گیری می‌کند. برای استفاده از این نوع لودسل باید آن را از نقطه‌ای آویزان کرد و سپس قطعه موردنظر را از بخش پایینی به لودسل کششی متصل کرد تا وزن آن را اندازه بگیرد. پس از اندازه‌گیری وزن آن را بر روی نمایشگر لودسل نشان می‌دهد.

۲- لودسل تک‌پایه

نام دیگر لودسل تک‌پایه Single point است. همان‌طور که از نام این قطعه برمی‌آید، این لودسل دارای یک پایه است. بیشترین کاربرد این نوع لودسل‌ها در ترازوهای فروشگاهی است. علاوه بر آن می‌توان در ماشین‌های بسته‌بندی، نوارهای نقاله‌ای و ماشین‌های پرکن در کارخانجات مواد غذایی از این نوع لودسل استفاده کرد. در این دستگاه‌ها می‌توان با استفاده از لودسل تک‌پایه وزن ماده موردنظر یا بسته‌بندی را کنترل کرده و از یکسان بودن وزن همه تولیدات مطمئن شد. این نوع لودسل‌ها معمولاً دارای پلتفرم‌های ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متری هستند و برای ساخت سکوهای وزن گیری کوچک تا متوسط استفاده می‌شوند.

۳- لودسل باسکولی

همان‌طور که از نام این لودسل‌ها برمی‌آید، استفاده اصلی آن‌ها در ساخت باسکول است. درواقع می‌توان گفت که لودسل باسکولی مناسب‌ترین گزینه برای ساخت ترازوهای وزن بالا است. به همین دلیل در سیستم‌های وزن گیری مخازن و سیلوها نیز از آن استفاده می‌شود. برای اینکه بتوان با استفاده از این نوع لودسل وزن قطعات و ماشین‌آلات را اندازه گرفت، باید نیرو را به‌صورت ستونی به آن وارد کرد.

۴- لودسل خمشی

این نوع لودسل که در انگلیسی با نام Shear beam شناخته می‌شود، معمولاً به‌صورت چندتایی استفاده می‌شود. کاربرد اصلی این لودسل‌ها در ساخت باسکول‌های کفه‌ای و باسکولت‌ها است. با استفاده از این لودسل‌ها می‌توان اجسامی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم تا ۵۰ تن را وزن‌کشی کرد.

۵- لودسل فشاری

شاید شما این لودسل را با نام لودسل سیلندری (Canister) نیز بشناسید. اساس کار این نوع لودسل نیز تغییرات طول است. درواقع قطعه قرار داده‌شده بر روی لودسل به آن فشار وارد کرده و باعث ایجاد تغییرات طولی می‌شود. این تغییرات معمولاً بسیار کم و در حد قطر یک تار مو هستند. اما از طریق همین مقدار بسیار کم می‌توان وزن قطعه را به‌طور دقیقی اندازه‌گیری کرد. لودسل‌های فشاری یا compression معمولاً به شکل قوطی ساخته می‌شود و در ساخت باسکول‌های جاده‌ای کاربرد دارند. این لودسل‌ها در ترازوهایی استفاده می‌شوند که به‌منظور وزن‌کشی اجسام سنگین به کار می‌روند.

۶- لودسل خمشی دوطرفه

مثل لودسل خمشی این نوع لودسل نیز برای وزن کردن اجسام سنگین استفاده‌شده و در ساخت باسکول‌ها و سیستم‌های توزین مخازن و سیلوها کاربرد دارد.

۷- لودسل صفحه‌ای

این نوع لودسل درواقع همان لودسل‌های Planar Beam است که برای اندازه‌گیری اجسام با وزن بسیار کم استفاده می‌شود. این لودسل‌ها در ساخت ترازوهای پزشکی و خرده‌فروشی کاربرد دارند. اندازه کوچک آن‌ها باعث می‌شود که به‌راحتی در فضاهای کوچک مورداستفاده قرار گیرند.

۸- لودسل خاص

همان‌طور که از نام این لودسل‌ها مشخص است، لودسل‌هایی که کاربردهای خاصی دارند در این دسته قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال لودسل تخمین بار سیم، صفحات توزین، سنسورهای دومحوری و سنسور گشتاور در این دسته قرار دارند.

یک لودسل چگونه وزن را نمایش می‌دهد؟

هر لودسل دارای یک نمایشگر است که برای نمایش عدد وزن اندازه‌گیری شده از آن استفاده می‌کند. این نمایشگر از طریق پنج سیم مشخص به لودسل متصل می‌شود. این سیم‌ها شامل دو سیم تغذیه ورودی، دو سیم سیگنال خروجی و یک سیم اتصال به زمین می‌شوند. پس از اتصال این رشته سیم‌ها به نمایشگر، می‌توان وزن اندازه‌گیری شده را بر روی آن نشان داد. اگر قصد دارید دقت کار را بالا ببرید، بهتر است از دو سیم اضافه برای تشخیص صحت نیز استفاده کنید.

توجه کنید که قیمت نمایشگر لودسل جدای از قیمت اصلی لودسل محاسبه می‌شود. درواقع شما می‌توانید پس از خرید لودسل برای نمایش دقیق وزن اندازه‌گیری شده یک نمایشگر نیز خریداری کنید. شیوه اتصال نمایشگر به همه انواع لودسل یکسان است. تنها باید نمایشگری را خریداری کنید که قادر به نمایش وزن اندازه‌گیری شده متناسب با دقت لودسل باشد.

خرید لودسل

احتمالاً برای کسانی که قصد خرید لودسل با تعداد محدود دارند، پیدا کردن یک فروشنده منصف و معتبر کار سختی نیست. اما زمانی که شما قصد دارید لودسل را در تعداد بالا و انواع مختلف تهیه کنید، این کار کمی مشکل‌تر است. به همین دلیل باید به دنبال پلتفرمی باشید که در آن بتوانید فروشندگان و خدمات دهندگان عمده‌فروش لودسل را پیدا کنید و خرید شرکت یا کارخانه خود را از آن‌ها انجام دهید.

وبسایت ایستگاه دقیقاً همان‌جایی است که برای این کار باید به آن مراجعه کنید. این پلتفرم صاحبان بیزنس را به هم مرتبط کرده و خرید تجهیزات صنعتی را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند. درواقع با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید محصولات خود را به صاحبان بیزنس‌های مختلف معرفی کرده و از آن‌ها برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات دعوت کنید. به‌این‌ترتیب خریدار و فروشنده بدون واسطه به هم مرتبط می‌شوند. البته توجه داشته باشید که در ایستگاه هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌گیرد. این پلتفرم صرفاً برای معرفی بیزنس‌ها به یکدیگر و برقراری ارتباط مستقیم میان خریداران و فروشندگان طراحی شده است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5165417

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد صنعتی تولید داخلی کسب و کار کسب و کار تبلیغات صنعت خودروسازی گردشگری گروه صنعتی ایران خودرو تولید داخلی هتل داری کسب و کارهای اینترنتی اتوبوس جهاد دانشگاهی آب شرب موسسه خیریه تصفیه آب روغن نباتی استفاده می شود لودسل ها لودسل ها همان طور بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ساعت گلکسی واچ 7 قادر خواهد بود سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌های منتشر شده در مورد ساعت‌های گلکسی واچ ۷ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در زمینه ردیابی سلامتی ارائه خواهد کرد؛ برای نمونه، انتظار می‌رود که سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که درگیر دیابت نیستند کمک می‌کند که سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

اندازه‌گیری سطح قند خون با استفاده از ساعت هوشمند به روش غیرتهاجمی است و نیاز به سوراخ کردن پوست و استخراج خون نیست، بنابراین افراد می‌توانند آسان‌تر سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند، به طور کلی انتظار می‌رود که اغلب گجت‌های پوشیدنی در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت سامسونگ هنوز به قابلیت اندازه‌گیری سطح قند خون توسط گلکسی واچ ۷ اشاره نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که به حسگر اندازه‌گیری قند خون مجهز شود، البته هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون فاش نشده است؛ انتظار می‌رود که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در تاریخ هفتم جولای همراه با گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ عرضه شود.

ممکن است ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ به تراشه جدید Exynos W940 عرضه شود که ۵۰ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است و تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

کد خبر 748222

دیگر خبرها

  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان