Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@20:15:17 GMT

رشد بورس احتمالاً تا خرداد ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۰۰۲۱

رشد بورس احتمالاً تا خرداد ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد

بازار سرمایه روزهای پایانی سال را سبزپوش به پیش می‌رود و در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مستقر شده است؛ شرایطی که از نگاه یک تحلیلگر می‌تواند تا خرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد.

قدس آنلاین: فردین آقابزرگی در پاسخ به سؤال قدس آنلاین در خصوص اینکه این سبز پوشی در چه بستری رخ داده و تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، گفت: در خصوص وضعیت فعلی بازار، باید محافظه کارانه حرف زد اما چند عامل در تغییر روند مؤثر واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این عوامل عدم تحقق وعده ها برای کاهش نرخ ارز به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل شکل گیری وضعیت ۶ ماه اخیر بورس بود و دیگری اصلاح ذات قیمت سهام عمدتا پر وزن از قبیل فولادی‌ها، پالایشی‌ها و کانی‌ها که بیش از ۵۰ درصد ارزش‌شان در لابلای سهامی که بدون توجیه رشد کرده و overvalue  شده بودند، کاهش پیدا کرده بود.

این کارشناس بازار سرمایه عامل سوم در سبز شدن شاخص بازار سهام  را کسری بودجه و انتظارات تورمی درون زا در بودجه ۱۴۰۰ دانست که به گفته وی بورس را به یکی از زمینه های مهم برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

آقابزرگی تاکید کرد: ممکن است تجربه افزایش بی رویه سطح عمومی قیمت‌ها در سال آینده هم تکرار شود و بازار سرمایه را جذاب کند اما آن چه قطعی است اینکه کاندایداهای ریاست جمهوری چه اصول گرا باشند وچه اصلاح طلب، با اعلام حمایت از بازار سرمایه مردم را به بورس فرا خواهند خواند تا بدین وسیله بازار دوره‌ای صعودی و نه "شارپ" را حداقل تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تجربه کند و به تعبیری قسمت اعظم قیمت سهام پیش خور شود. به باور وی پس از خرداد هم رئیس جمهور جدید قطعا در راستای تعادل بخشی به بازار سرمایه حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رشد بورس شاخص بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس