Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامعلی دهشیری روز سه‌شنبه در شورای حفظ حقوق بیت المال استان افزود: تحرک و پویایی یگان حفاظت سازمان‌های متولی امور اراضی باید در ایام تعطیل بیش از زمان‌های دیگر باشد تا کسی احساس نکند در سایه تعطیلات و تغافل مسئولان مرتبط می تواند به اراضی ملی و دولتی تعدی نماید.

وی با قدردانی از اقدام های صورت گرفته ادامه داد: صیانت از بیت المال وظیفه‌ای است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و اگر ثابت شود جایی کم‌کاری فرد یا مسوولی موجب تجاوز به اراضی ملی و دولتی شده این امر با عنایت به دستورالعمل ترک فعل مدیران قابلیت پیگیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول بر ثبت دقیق سوابق، آرشیو کامل آراء قضایی و پرونده های مطروحه سازمان های متولی اراضی توسط واحد حقوقی اشاره کرد و یادآور شد: اگر مدیران واحدهای حقوقی سوابق کاری و دفاعیات قبلی خود همراه با آراء مأخوذه از محاکم در خصوص اراضی تحت مالکیت خود داشته باشند و در زمان های مورد نیاز به محاکم ضمن ارائه می‌توانند خوب دفاع کنند و این امر موجب می‌شود تا برخی از افراد معلوم الحال نتوانند با تکرار ادعاهای قبلی خود رأی به ناحق بر مالکیت بگیرند.

دهشیری تصریح کرد: دادگاه بر اساس مستندات به صدور حکم مبادرت می‌کند و اگر در خصوص زمینی در سنوات قبل رسیدگی انجام شده باشد دادگاه از ورود به رسیدگی مجدد امتناع می‌کند اما این به شرطی است که واحدهای حقوقی با ارتقاء دانش خود و تدوین یک سوابق کامل و مدون، مستندات را به دقت حفظ و در موارد لزوم به دادگاه ارائه دهند.

همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد در پنجم بهمن‌ماه امسال گفته بود:در چارچوب طرح جلوگیری از ساخت و سازها ،تفکیک غیرمجاز اراضی و نیز ممانعت از زمین خواری وکوه خواری در مناطق ییلاقی روستای دهبالا شهرستان تفت ۵۵ هزار مترمربع زمین از تصرف غیرقانونی افراد خارج شد.

 محمدرضا عارفی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با گذشت چند سال و پیگیری کمیسیون  ماده ۹۹ و دفتر فنی استانداری این امر محقق شد و  این اقدام حرکتی موثر بود که با کمک رییس کل دادگستری استان یزد ،دادستان، فرماندار ، دهیاری و بخشداری تفت انجام شد.

همچنین فرمانده انتظامی استان یزد ادر هفتم خردادماه امسال از کشف یک فقره زمین‌خواری ۴۲۰ میلیارد ریالی و دستگیری ۹ نفر از عاملان آن در استان خبر داد.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: ماموران با انجام کار اطلاعاتی از تصرف اراضی دولتی در بلوار جمهوری  شهر یزد مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های فنی کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد زمین‌خواران با اقدامات غیرقانونی خود ۱۴ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به تصرف خود درآورده‌اند.

زمین‌خواری در اصل تصرف غیرقانونی اراضی ملی و زراعی از سوی افراد سودجوست که این پدیده به عنوان یک معضل اجتماعی با وجود برخی پیشگیری‌ها در سال‌های اخیر رو به افرایش است،برای جلوگیری از زیان‌ آن به عرصه‌های طبیعی، کشاورزی و امنیت غذایی باید قبل از وقوع با آن برخورد شود.

مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی، قاچاق گیاهان دارویی و چوب با تلفن ۱۵۰۴ تماس گرفته و مسوولان امر را از محل و نوع وقوع جرم آگاه نمایند تا ماموران در کمترین زمان در محل حاضر شده و با متخلفین برخورد نمایند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها دادگستری زمین خواری یزد مشارکت های مردمی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری زمین خواری یزد دادگستری زمین خواری یزد مشارکت های مردمی منابع طبیعی اخبار کنکور زمین خواری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، فرزاد بهشتی اظهار کرد: در ادامه اقدامات گذشته برای ساماندهی کشف رود، بهره‌برداری از تصفیه خانه سپتاژ تا پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد افزود: انتخاب پیمانکار حفاظتی جهت کنترل و حفاظت از اراضی تحویلی در بستر رودخانه و جلوگیری از تصرف اراضی از طریق گشت‌های شبانه روزی، ساخت و نصب ۱۰۵ تابلوی هشدار دهنده در طول رودخانه کشف رود، ساخت و نصب ۱۰ دکل جهت نظارت هوشمند و تصویری کمربند شمالی، رفع تصرف و آزادسازی اراضی مازاد بر بستر کشف رود و برنامه اجرایی فضای سبز عمومی که حدود ۲۵۰ هکتار فضای سبز در کشف رود نگهداری می‌شود و کاشت ۱۹۰ هکتار باقیمانده تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات مهم در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان