Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد، اغتشاش ششم ژانویه در کنگره این کشور جزو یکی از دشوارترین زمانهای حرفه کاری‌اش بوده و آن را با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مقایسه کرد.

به نقل از پایگاه هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک مراسم جذب کمکهای مالی اهدایی که به صورت مجازی در روز جهانی زن برگزار شد، با پرسشی از سوی یک شاعر به نام آماندا گورمن درباره "سخت‌ترین لحظه دوران حرفه کاری‌اش تاکنون" مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلوسی گفت: "زمانی که آن افراد به ساختمان کنگره ریختند و تحریک به شورش برای لغو فرآیند در جریان کردند، این یک لحظه بسیار دشوار برای ما در کنگره و آنهایی که به دموکراسی ما اهمیت می‌دهند، بود."

او اظهار کرد: اینکه آن افراد علیه کنگره به خشونت متوسل شده و حتی واقعا درصدد کشتن نمایندگان کنگره و معاون رئیس جمهور آمریکا بودند بسیار سخت بود.

این نماینده دموکرات کالیفرنیا عنوان کرد، "چیزی که آن را حتی سخت‌تر و حتی دردناک‌تر کرد" این بود، وقتی کنگره اواخر آن شب مجددا نشست تشکیل داد "بسیاری از همکاران ما به عدم پشتیبانی از نتایج انتخابات رای دادند".

هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری اسبق حزب دموکرات آمریکا هم که در مراسم مذکور برای جذب کمکهای اهدایی حضور داشت، اول به سوال گورمن پاسخ داده و گفت، حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که در زمان سناتوری او از نیویورک رخ دادند، سخت‌ترین لحظه برای او بودند.

پلوسی در واکنش به این جواب کلینتون گفت: آن لحظه یک لحظه متمایز است. برای همه ما حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ یکی از این لحظات است. او تاکید کرد که حمله سال جاری میلادی به کنگره منجر به تحت‌الشعاع قرار گرفتن حملات سال ۲۰۰۱ نمی‌شود.

روز ششم ژانویه جمعی از حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در ضمن برگزاری جلسه بحث بر سر آرای کالج انتخاباتی و پیروزی جو بایدن در انتخابات در آنجا، ورود پیدا کردند. اغتشاش متعاقب آن مستقیما منجر به مرگ پنج تن از جمله یک افسر پلیس کنگره شد.

از آن زمان تا کنون وزارت دادگستری آمریکا بیش از ۳۰۰ نفر را از بابت نقش داشتن در این اغتشاش متهم کرده است.

محور نشست روز دوشنبه با حضور پلوسی و کلینتون، مساله نقش آفرینی زنان در سیاست بود و پول‌های اهدایی نصیب کمیته‌های متعلق به کلینتون و پلوسی می‌شدند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ۱۱ سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6089189

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی