Web Analytics Made Easy - Statcounter

انفجار در یک کشتی اسرائیلی در خلیج عمان که تل‌آویو پیش‌تر ایران را به دست داشتن در آن متهم کرده بود بنا به گزارش‌‌ یک رسانه عربی داخلی بوده و بر اثر حمله خارجی صورت نگرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، این فرضیه نخستین بار توسط شبکه المیادین مطرح شد و دیگر رسانه‌ها از جمله برخی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در اسرائیل آن را منعکس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «جویش نیوز سندیکیت» که مدعی پوشش خبرهای مرتبط با اسرائیل و جهان یهودیت است المیادین را یک رسانه نزدیک به حزب‌الله معرفی و به گزارش تازه منتشر شده از سوی این رسانه اشاره کرده که در آن عامل انفجار روز ۲۶ فوریه در کشتی اسرائیلی داخلی عنوان شده است.

جروزالم پست نیز در مطلبی با اشاره به گزارش المیادین آورده است که این «رسانه وابسته به حزب‌الله با انتشار ویدیویی مدعی شده که عامل انفجار در داخل شناور اسرائیلی بوده است.»

در این مطلب آمده است که ویدیوی منتشر شده از سوی المیادین را یک پهپاد ایرانی ضبط کرده است. جروزالم پست می‌افزاید که المیادین با انتشار این ویدیو مدعی شده که حفره‌های ایجاد شده در بدنه شناور اسرائیلی ناشی از انفجار از داخل کشتی بوده و هیچ حمله خارجی به این شناور صورت نگرفته است.

در گزارش المیادین به نقل از یک مقام ایرانی که نامی از وی برده نشده آمده است که حمله انفجار کار ایران نبوده و توجیهی هم برای این کار وجود ندارد.

این مقام مسئول به المیادین گفته است هر عملیاتی باید در زمان مناسب انجام شود و دلیلی برای حمله به یک کشتی باری چند هفته پیش از برگزاری انتخابات در اسرائیل وجود ندارد.

به گفته این مقام ایرانی که نام و سمتش در گزارش المیادین فاش نشده: «ادعای نتانیاهو مبنی بر هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی توسط ایران در آستانه انتخابات شبهه برانگیز است» زیرا به اعتقاد وی «روی کار آمدن جو بایدن و کاهش قدرت محمد بن سلمان، دیگر متحد اسرائیل در منطقه صهیونیست‌ها را بسیار نگران کرده است.»

منبع یاد شده به المیادین گفته است که این برای نخستین بار نیست که کشتی اسرائیلی حادثه دیده وارد آب های خلیج فارس می‌شود. این کشتی به گفته مقام ایرانی پیش‌تر در مارس سال گذشته میلادی نیز در عمان، کویت، بحرین، عربستان و قطر پهلو گرفته بود.

ایران روز دوشنبه گذشته ادعاهای مطرح شده توسط نتانیاهو در مورد دخالت تهران در انفجار یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان و تلاش های تهران برای دستیابی به سلاح هسته ای را به شدت رد کرد و این سخنان را نشانه اختلال روانی نخست وزیر اسرائيل دانست.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص گفت: «رژیم اشغالگر دلیل اصلی همه ناامنی ها و بی ثباتی ها است و این پیش بینی ها کاملاً هدف محور است».

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادمه تاکید کرد «خلیج فارس و دریای عمان حوزه امنیت فوری ما هستند و به آنها اجازه نمی دهیم با این اظهارات دیگران را بترسانند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یک بیماری روانی رنج می برد. این رژیم می داند که پاسخ ما در حوزه امنیتی ما، دقیق و قوی خواهد بود.»

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائيل ابتدای ماه جاری میلادی مدعی شده که کشتی باری اسرائیلی حامل خودرو هدف حمله خارجی قرار گرفته و به ادعای وی این اقدام به وضوع کار ایران بوده است.

برچسب هاالمیادین ایران سرزمین های اشغالی کشتی باری

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: المیادین ایران سرزمین های اشغالی کشتی باری آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو کشتی اسرائیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا

شبکه المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از توافق اولیه میان حماس و رژیم اسرائیل در خصوص تبادل اسرا دست یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از توافق اولیه طی مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسرای دو طرف دست یافته است که شامل سه مرحله می‌شود.

به گزارش این شبکه، هدف از این توافقنامه آزادی تمامی اسرای اسرائیلی نزد گروههای فلسطینی، اعم از غیرنظامی یا نظامی، زنده یا مرده است که شامل اسرای سابق نیز می‌شود.

همچنین این توافق شامل عدم تبادل آتش میان طرفین و هر اقدامی در راستای رسیدن به آتش‌بس است و همچنین شامل 3 مرحله اولیه 40 روزه است که قابل تمدید می‌باشد.

مرحله اول

المیادین در ادامه گزارش داد که در مرحله اول، نیروهای اسرائیلی از تمامی مناطق مسکونی به سمت شرق غزه تا نزدیک مرز عقب‌نشینی خواهند کرد. همچنین در چارچوب مرحله اول پرواز تمامی هواپیماهای تهاجمی و شناسایی به مدت 8 ساعت در روز و 10 ساعت در روزهایی که تبادل اسرا انجام می‌شود، متوقف خواهد شد.

در روز هفتم توافق و پس از آزادی زنان اسیر، نظامیان اسرائیلی از خیابان «الرشید» به سمت شرق در امتداد خیابان صلاح الدین عقب نشینی می کنند. همچنین عقب‌نشینی ارتش اسرائیل ورود کمک‌های بشردوستانه و بازگشت آوارگان غیرنظامی غیر مسلح به مناطق مسکونی را تسهیل خواهد کرد.

در ادامه طی مرحله اول و پس از گذشت 22 روز و آزادی یک سوم اسرای اسرائیلی، نظامیان این رژیم از مرکز غزه به سمت مناطق نزدیک به مرز عقب‌نشینی می‌کنند.

در این مرحله حماس 33 اسیر اسرائیلی نزد خود را آزاد می‌کند و در مقابل نیز اسرائیل در ازای هر زن اسیری که حماس آزاد می‌کند، 20 زن و کودک فلسطینی را طبق لیستی که حماس ارائه می‌دهد، باید آزاد کند.

حماس همچنین تمامی اسرای بالای 50 سال، اسرای زخمی‌ و بیمار اسرائیلی را آزاد می‌کند و در مقابل نیز اسرائیل 20 اسیر فلسطینی بالای 50 سال، اسرای بیمار و زخمی را باید آزاد کند.

همچنین در مرحله اول حماس تمامی نظامیان زن را آزاد می‌کند و در مقابل نیز به ازای هر نظامی زن، اسرائیل باید 40 اسیر (20 اسیر حبس ابد و 20 اسیر با احکام مختلف) را طبق لیستی که حماس می‌دهد، آزاد کند.

حماس در روز هفتم توافق اقدام به ارائه لیست تمامی اسرای باقی مانده می‌کند تا در روز سی و چهارم آزاد شوند.

در این میان اسرائیل حق ندارد اسرای فلسطینی آزاد شده را بار دیگر بر اساس اتهامات سابق بازداشت کند؛ همچنین قرار بر این شده است که نتایج مرحله اول پایه و اساس مذاکرات مرحله دوم قرار نگیرد.

مرحله دوم

به نوشته المیادین، مرحله دوم به مدت 42 روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد تمهیدات لازم برای بازگشت آرامش پایدار خواهد بود.

این مرحله همچنین شامل آغاز تمهیدات لازم برای بازسازی همه جانبه خانه‌های ویران شده، تأسیسات غیرنظامی و زیرساخت های غیرنظامی است.

مرحله سوم

مرحله سوم به مدت 42 روز خواهد بود و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای کشته شدگان از طرفین پس از شناسایی آن‌ها می‌شود.

در این مرحله همچنین اجرای طرح بازسازی 5 ساله نوار غزه شامل خانه‌ها، تأسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌ها آغاز می‌شود اما طرف فلسطینی از بازسازی زیرساخت‌ها و تأسیسات نظامی خودداری می‌کند.

همچنین طرف فلسطینی نباید هیچ گونه تجهیزات، مواد اولیه یا سایر اجزای مورد استفاده برای مقاصد نظامی وارد غزه کند.

***

تاکنون منابع رسمی حماس و رژیم صهیونیستی واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی
  • گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه