Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با اشاره به تشدید طرح بیماریابی کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی و با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، درباره سفرهای نوروزی گفت: گرچه ممنوعیت سفر به برخی مناطق غیر قرمز و غیرنارنجی اعلام نشده، اما خواهشم آن است که پیرو تقاضاهای مکرر ما مردم از سفر پرهیز کنند. این طرح زمانی موفق خواهد بود که جمعیت سیال و مواج نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه همایش تبیین برنامه نوروزی و تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی که با حضور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد،  ضمن تشکر از سردار سلیمانی در همکاری با تشدید طرح بیماریابی در ادامه طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: در دوره قبل با همکاری مجدانه در سازمان بسیج و همیاری مردم شریف و دستگاه‌هایی نظیر هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد، صدا و سیما و نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه عزیزان دست اندرکار در وزارت کشور، همکاری وزیر محترم کشور و بقیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در اجرای طرح شهید سلیمانی دستاورد بسیار مطلوبی حاصل شد و هدفگذاری که در این زمینه صورت گرفته بود به مراتب بیش از انتظار محقق شد.

وی با اشاره به ویروس موتاسیون یافته انگلیسی گفت: با توجه به وجود ویروس موتاسیون یافته و گرفتاری سنگین همکاران ما به دلیل ابتلای بالا به این ویروس در استان خوزستان، در فاز جدید طرح شهید سلیمانی و به کمک عزیزان در سازمان بسیج، قرار است در مدت یک ماه بتوانیم به شکل گسترده بیماریابی را تشدید کنیم و تست‌ها را بالا بریم. البته در حال حاضر نیز روزانه 20هزار تست تنها در استان خوزستان انجام می‌شود. این روش را در کلیه استان‌ها نیز پیگیری خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت بحث ایزوله و قرنطینه مبتلایان به کرونا در محیط‌های قرنطینه، ادامه داد: در این زمینه نیز عزیزان ما در سازمان بسیج بیشتر به ما کمک خواهند کرد. با توجه به سرکشی ویروس موتاسیون نیافته نباید بگذاریم موارد ویروس موتاسیون یافته در جامعه بچرخد. در همین راستا همکاران ما در هلال احمر و در جهت انجام غربالگری‌ها در ورودی مرزها و همچنین سایر دستگاه‌ها نیز کمک خواهند کرد.

وزیر بهداشت همچنین درباره سفرهای نوروزی نیز گفت: در این زمینه از مردم تقاضا داریم گرچه ممنوعیت سفر به برخی مناطق غیر قرمز و غیرنارنجی را اعلام نکرده باشند، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب و همچنین رییس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا فرمودند، خواهشم آن است که پیرو تقاضاهای مکرر ما مردم از سفر پرهیز کنند. این طرح زمانی موفق خواهد بود که جمعیت سیال و مواج نداشته باشیم. اگر قرار باشد ما خانه به خانه به دنبال ویروس موتاسیون یافته باشیم اما مردم جابجا شوند، تمام برنامه‌ریزی‌های ما را بر  هم خواهد ریخت. بنابراین مردم از سفر بپرهیزند تا بتوانیم این طرح را در یک ماه آینده به خوبی اجرا کنیم و در پایان شاهد مملکتی عاری از ویروس داشته باشیم و یا موارد ابتلا را به حداقل ممکن رسانده باشیم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا ویروس کرونا وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي ویروس موتاسیون یافته طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج وزیر بهداشت مردم از سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت : امام صادق (ع) به عنوان پیشوای راستگویان در جهان بین اهل معرفت شناخته شده است و جوانان باید بکوشند که با صداقت، راستی  ودرستی، امانتداری  و عدالت خواهی پیرو این امام باشند و پیرو واقعی بمانند

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی خطاب به کسانی که در خصوص انقلاب اشتباه محاسبه می‌کنند گفت :  انقلابی بمانید و انقلابی بیندیشید و از قطار انقلاب پیاده نشوید و از آن فاصله نگیرید که پشیمان خواهید شد و این پشیمانی دیگر برایتان سودی نخواهد داشت

این یادواره به همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش،حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو و با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) خرو برگزار شد.

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند