Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوالفضل احمدزاده دادیار حقوق عامه دادستانی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: برخورداری مردم نجیب استان از مواد غذایی سالم و بهداشتی و نیز از شیرینی‌های منطبق با موازین بهداشتی و قانونی حق مسلم آنهاست و در این خصوص هر مجموعه یا عرضه کننده مواد خوراکی و لوازم مرتبط با شیرینی تخطی کرده و اصول بهداشتی و مقررات قانونی را رعایت نکند طبق موازین قانونی برخورد متناسب صورت خواهدگرفت همان گونه که در چندروز اخیر با حضور و ارایه نظرات فنی و مشورتی دقیق کارشناسان اداره بهداشت در محل مربوطه پرونده بهداشتی و قضایی برای برخی از این واحد‌ها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طی این بازدید‌ها مشاهده شد که خوشبختانه برخی از واحد‌ها تا حدودی موارد قانونی و بهداشتی را رعایت کرده بودند و به تعدادی دیگر نیز تذکرات و اخطار‌های لازم برای بهبود شرایط داده شد، اما برخی دیگر از این قنادی‌ها که با سوءاستفاده از اعتماد شهروندان اقدام به تهیه شیرینی و کیک در محیطی کاملا غیربهداشتی می‌کردند و جزو شیرینی فروشی‌های مطرح شهر نیز بودند به شدت با آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفت و به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شدند.

دادیار حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: متاسفانه برخی از این قنادی‌ها دارای ظاهری تمیز و زیبا هستند، اما عملا در کارگاه‌های پخت و آشپزخانه آن‌ها که از دید عموم پنهان مانده از لحاظ رعایت نکات بهداشتی در شرایط بسیار بدی قرار داشتند که برخورد‌های قانونی لازم با متصدیان آن‌ها انجام شد.

او تاکید کرد: این قنادی‌ها ضمن تشکیل پرونده تعزیراتی و قضایی، مکلف به رفع نواقص و ایرادات شدند که در آینده نیز تحت نظارت‌های جدی قرار خواهند گرفت و در صورت تکرار این موارد میزان جرائم و مدت زمان تعطیلی نیز تشدید می‌یابد.

احمدزاده با اشاره به اینکه بازدید‌های دوره‌ای و مستمر از تمامی صنوفی که با سلامت شهروندان مرتبط است ادامه دارد تاکید کرد: نکته قابل تامل این است که شهروندان به هنگام خرید مواد غذایی و شیرینی و کیک دقت لازم رابه عمل آورند و از محل‌هایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خرید نکنند تا صاحبان آن مراکز به خود آمده و تنبیه عرفی و مالی شوند و آنچه ما را بر این طریق احیا و احقاق حقوق عامه استوار می‌گرداند تکالیف قانونی و شرعی از یک طرف و حمایت وآگاهی مردم ازطرف دیگر است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قنادی نظارت و بازرسی قوه قضائیه پلمب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد