Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@03:35:30 GMT

پروانه ساخت تجاری براساس طرح تفصیلی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۱۳۴۵

پروانه ساخت تجاری براساس طرح تفصیلی

خبرگزاری آریا - معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 17 با بیان اینکه صدور پروانه واحد تجاری براساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی به شکل سیستمی امکان پذیر است، گفت: احداث واحد تجاری در پهنه های غیرکاربری تجاری در منطقه 17 امکان پذیر نخواهد بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 17، مهدی یوسفی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 17 در این باره گفت: احداث واحد تجاری نیازمند یک فرایند و ضوابط قانونی است و این طور نیست که در هر معبری احداث تجاری صورت گیرد، در حال حاضر در پهنه های(محله های مشخص) «s» و«m»که محیط تجاری تعریف شده قابلیت احداث واحد تجاری وجود دارد و در پهنه های مسکونی حداکثر یک ملک می تواند 20 درصد بنای خود را به تجاری اختصاص دهد، البته این موضوع نیز براساس موقعیت ملک در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: شهروندانی که در خواست احداث واحد تجاری دارند اگر ملک مورد نظر در پهنه های s و m که در طرح تفصیلی شهر تهران تعریف شده باشد و ضوابط و مقررات را داشته باشد مشکلی در احداث و روند صدور پروانه تجاری نخواهند داشت.
یوسفی اضافه کرد: برخی از مالکان در پهنه های مسکونی تمایل به احداث تجاری دارند که هیچگونه سابقه تجاری در آن ملک وجود ندارد، برای نمونه ملکی در معبر با عرض 6 متر که محیط مسکونی به حساب می آید، احداث واحد تجاری قابل قبول نخواهد بود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 17 در ادامه گفت: در معابر اصلی منطقه که شکل گیری واحد های تجاری رخ داده شهرداری این کمک را به همشهریانی که تمایل به احداث تجاری داشته باشند می کند، اما در زمینه هزینه عوارض احداث واحد تجاری شهرداری کاملا براساس مقررات و قوانین عمل خواهد کرد و اختیاری در تخفیف بابت هزینه احداث تجاری ندارد و طبق مصوبه شورای شهر تهران هزینه دریافت خواهد شد.
او اضافه کرد: نگاه شهرداری تهران در محلات جنوبی محور خیابان انقلاب در حوزه شهرسازی به دلیل بافت ریزدانه بودن در زمان تخریب و نوسازی هم کیفی و هم کمی است، به طوری که مدیریت شهری مشکلات شهروندان را درک می کند و اینکه استانداردهای لازم را در اجرای طرح داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احداث واحد تجاری شهرداری منطقه 17 احداث تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن زمینه اختصاص یافت و احداث ۵۳ شهرک جدید استانی نیز مصوب شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان مالکی روز دوشنبه اظهار کرد:وزارت نفت در ۹ استان از جمله بوشهر اقدام به معرفی اراضی مستعد ساخت مسکن در قالب تفاهم نامه فیمابین به وزارت راه و شهرسازی کرده است.

وی افزود: اراضی واگذار شده به نهضت ملی مسکن توسط وزارت نفت در قالب اراضی مازاد این وزارتخانه بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: انتظار می‌رود که در قالب تفاهم وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمینه تولید ۸۰ هزار واحد مسکونی در کشور فراهم شود.

مالکی ادامه داد: بخش عمده‌ای از پتروشیمی‌ها و شهرک‌های نفتی از این طرح استقبال کرده و مطابق با مفاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت به دنبال تامین شرایطی مناسب برای اجرایی کردن درخواست آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: اکنون در سطح کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: تامین زمین برای احداث مسکن در برخی استان‌ها مانند بوشهر طی ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده به گونه‌ای که در دولت سیزدهم، ۲ هزار هکتار برای احداث مسکن در استان بوشهر پس از سیر مراحل قانونی تامین و در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

مالکی گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که آماده سازی خیلی از سایت‌های مسکن استان بوشهر به اتمام رسیده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث واحد‌های مسکونی در این استان در قالب نهضت ملی مسکن هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از نقاط عطف و خوب این استان در موضوع نهضت ملی مسکن، مشارکت مردم در احداث واحد‌های مسکونی به شکل ویلایی و گروهی است که با نظارت دولت، ولی با سلیقه خودشان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: بعد از ظهر امروز و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در اراضی ۴۵۰ هکتاری شهر بوشهر، ۷۱۵ پلاک ۲۰۰ متری به یک هزار و ۴۳۰ نفر واگذار می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم