Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:56:23 GMT

ترسیم چشم اندازی 5 ساله برای رشد کاتا کاراته کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۲۰۶۷

ترسیم چشم اندازی 5 ساله برای رشد کاتا کاراته کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه گفت: در نظر داریم ظرف پنج سال آینده قدرت "کاتای" کاراته کرمانشاه را به پای بخش "کومیته" برسانیم.

سعید نصراللهی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به برگزاری رقابت‌های سوپرلیگ و لیگ برتر کاراته مردان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه حضور در بخش سوپرلیگ کاراته نیازمند یک حامی مالی قوی بود تا بتوانیم یک تیم کامل و قدرتمند را راهی مسابقات کنیم، برای همین این امر امکانپذیر نشد و نتوانستیم در این مسابقات حضور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: با این وجود کرمانشاه دارای کاراته کاهای برجسته ای همچون علی مسکینی و مهدی خدابخشی است که برای تیم های دیگر در رقابت های سوپرلیگ مسابقه دادند.

رئیس هیات کاراته کرمانشاه در خصوص شرکت تیم های کرمانشاهی در رقابت های لیگ برتر هم گفت: طبق برنامه ریزی فدراسیون ابتدا قرار بود که رقابت های سوپرلیگ و لیگ برتر آقایان در روزهای ابتدایی اسفند طی دو روز بصورت متمرکز برگزار شود که برهمین اساس هم از کرمانشاه چهار تیم شهر ورزش، هیات کاراته، دال و کای دای اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: متاسفانه باتوجه به تغییراتی که در تصمیم فدراسیون بوجود آمد و مدت زمان مسابقات طولانی شد، بنابراین دو تیم شهر ورزش و هیات کاراته به واسطه بالا رفتن هزینه ها و برای حفظ سلامت کاراته کاهای خود از حضور در لیگ انصراف دادند.

نصراللهی تاکید کرد: بر این مبنا تنها دو تیم دال و کای دای از کرمانشاه در رقابت های لیگ برتر به مصاف حدود 20 تیم از استان های مختلف کشور رفتند که در نهایت هم تیم دال کرمانشاه با شایستگی به جمع هشت تیم برتر راه یافت.

وی با تاکید بر بالا بودن سطح کیفی مسابقات، ادامه داد: کاراته کاهای تیم دال در این رقابت ها با غیرت و تعصب خاص کرمانشاهی با حریفان قدرتمند خود مسابقه می دادند و در نهایت هم با وجود اینکه در بخش کومیته بسیار خوب درخشیدند، اما به دلیل ضعف در بخش کاتا به جایگاه سوم این مسابقات رضایت دادند.

رئیس هیات کاراته کرمانشاه افزود: تیم کای دای هم علیرغم اینکه در این رقابت ها خوب ظاهر شد، اما تنها به دلیل یک امتیاز اختلاف از راهیابی به جمع هشت تیم برتر بازماند.

وی در ادامه بااشاره به ضعف بخش "کاتا" در کاراته کرمانشاه که در این مسابقات هم دیده شد، اعلام کرد: متاسفانه کاراته کرمانشاه طی سالهای گذشته همواره در بخش کاتا ضعیف بوده که البته باوجود اینکه کرونا به بخش کومیته آسیب هایی وارد کرد، اما برای بخش کاتا تاحدودی خوب بود، چراکه طی این مدت امکان برگزاری رقابت های کاتا به صورت مجازی فراهم بود و ورزشکاران زیادی به سمت آن سوق پیدا کردند.

نصراللهی از ترسیم چشم اندازی پنج ساله برای تقویت کاتای کرمانشاه خبرداد و گفت: در تلاشیم تا با یک برنامه ریزی منسجم، طی پنج سال آینده قدرت کاتای کرمانشاه را به پای بخش کومیته برسانیم.

وی تاکید کرد: البته فدراسیون هم اخیر شورای راهبردی کاتا را در کشور راه اندازی کرده و از استان ها  نیز خواسته تا چنین شورایی را داشته باشند که ما هم آن را در دستور کار قرار داده ایم تا با انجام استعدادیابی های دقیق و برگزاری دوره های آموزشی مختلف کاتای کرمانشاه را از شرایط کنونی خارج کنیم.

رئیس هیات کاراته کرمانشاه یادآورشد: سالها پیش کاتای کرمانشاه شرایط خوبی در کشور داشت و جزو استان برتر بودیم، اما در سالهای اخیر دیگر آن شادابی و طراوت خود را از دست داده که در تلاشیم آن را دوباره احیاء کنیم.

وی در پایان درخصوص برگزاری رقابت های سوپرلیگ و لیگ برتر کاراته بانوان هم گفت: هرچند این مسابقات قرار بود اوایل اسفند برگزار شود، اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد و احتمالا پس از تعطیلات نوروز این مسابقات برگزار شود.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیگ برتر کاراته كرمانشاه استانی ورزشی رقابت های سوپرلیگ رئیس هیات کاراته کاراته کرمانشاه کاتای کرمانشاه رقابت ها لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد

کنفدراسیون مچ اندازی آسیا میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را از ایران گرفت و به ازبکستان داد.

به گزارش فارس، در حالی که قرار بود مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا ۳۱ فروردین تا ۸ اردیبهشت در جزیره کیش برگزار شود به دلیل سیل بی سابقه در امارات و نبود پرواز، لغو شد و به زمان دیگری موکول شد.

قرار بود کنفدراسیون مچ اندازی آسیا تاریخ جدید میزبانی ایران رااعلام کند، اما در اقدامی عجیب، این میزبانی به ازبکستان واگذار شد.

برهمین اساس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اطلاعیه ای صادر کرد که به شرح زير است:

فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ اندازی آسیا در سال 2023، می بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تمامی رده های سنی میزبانی می کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی پروازی از سوی فدراسیون ایران جهت سهولت رفت و آمد تیم های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی چارتر شده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.

در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.

بعد از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط جهت میزبانی متحمل هزینه های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.

متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.

گفتنی است؛ فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در اولین جلسه کمیته فنی مچ اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم گیری خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • دعوت ۴ کاراته کای کهنوجی به اردوی تیم ملی
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)