Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:42:53 GMT

دوازدهمین جلد از فهرست مقالات فارسی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۲۱۸۰

دوازدهمین جلد از فهرست مقالات فارسی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین جلد از فهرست مقالات فارسی در زمینۀ تحقیقات ایرانی به کوشش ایران‌ناز کاشیان، توسط انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد.

مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی) تاکنون مجلدات هفتم تا یازدهم دهم فهرست مقالات فارسی در زمینۀ تحقیقات ایرانی را تدوین و منتشر و اکنون، جلد دوازدهم این مجموعه همزمان با دهمین سالگرد درگذشت استاد ایرج افشار به محضر جامعۀ فرهنگی و اهل تحقیق تقدیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهرست مقالات فارسی یکی از نخستین و ضروری ترین ابزارهای هر پژوهشگری است که بخواهد در زمینۀ مطالعات ایرانی پژوهش یا جستجو کند. این مجلد حاوی مشخصات کتاب‌شناختی ۱۰۰۳۳ مقاله از مقاله‌های منتشر شده بین سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ش است.

جلد دوازدهم فهرست مقالات فارسی در زمینۀ تحقیقات ایرانی، در ۹۸۶ صفحه و با شمارگان ۲۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

کد خبر 5165595

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی تحقیقات علمی مقاله تازه های نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب و کتابخوانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران قاسم سلیمانی معرفی کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نقد کتاب رونمایی کتاب رایزنی فرهنگی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات انقلاب اسلامی ایران بنیاد سعدی فهرست مقالات فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای، با حضور جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر چه فشار نظام سلطه در جهت این است که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای با وجود مانع تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

وی ادامه داد: این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهد. ما برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته شده و یک نظام علمی متفاوتی ظهور کند.

وی افزود: این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده به محقق شود.

کد خبر 6098080

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • یک میلیون و 625 هزار دامنه فارسی ثبت شد!