Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سال‌های زیادی از عمر بابرکت حضرت امام موسی کاظم(ع) در زندان سپری شد، گفت: سیره، روش و منش این امام بزرگوار در زندان، الگویی برای دوست و دشمن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 25 رجب، سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار و باعظمت، سال‌های زیادی از عمر بابرکتشان را در مسیر مبارزه با طاغوت سپری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مبارزه با طاغوت از اصلی‌ترین تعالیم دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: حضرت امام موسی ابن جعفر(ع) نشان دادند که زهد، تقوا و خصایص اخلاقی و انسانی بدون مبارزه با طاغوت، ناقص است.

آیت‌الله دولابی افزود: حضرت امام موسی کاظم(ع) سال‌هایی از عمرشان را در زندان سپری کردند اما در عین حال، سیره، روش و منش ایشان حتی در زندان نیز الگویی برای دوست و دشمن است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خصوصیات اخلاقی که امام کاظم(ع) داشتند باعث شده بود که حتی زندانبان‌ها نیز از مواجهه با حضرت و آزار دادن ایشان منصرف شوند.

وی با اشاره به زندگی فردی و اجتماعی این امام بزرگوار خاطرنشان کرد: ایشان در زندگی فردی و اجتماعی نیز مانند سایر امامان از جهات متعددی از جمله زهد و خصوصیات اخلاقی، الگو بودند.

آیت‌الله دولابی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات اخلاقی ایشان، فرو بردن خشم بود که به همین دلیل، کاظم نامیده شدند.

وی تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) به ما یاد دادند که انسان باید بر نفس خودش مسلط بوده و تسلط خود را در برابر توهین‌ها، تحقیرها و ناملایمات، حفظ کرده و با آرامش و متانت با اینگونه اشخاص برخورد کند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: در قرآن کریم آمده است که با بهترین شیوه در برابر ظلم، ستم و بداخلافی ایستادگی کنید که باعث می‌شود کسانی که دشمن شما هستند به دوست صمیمی شما تبدیل شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام موسی کاظم ع مبارزه با طاغوت حضرت امام موسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه از سوی دشمن قرار داریم و بهترین اسلحه برای مبارزه در این جنگ ترویج امید، اعتماد و آگاهی‌سازی صحیح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان اظهار کرد: ما در یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه از سوی دشمن قرار داریم و اگر به دنبال پیروزی در این نبرد هستیم، باید به نقش رسانه‌ها در این پیروزی که بسیار حائز اهمیت است، توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین اسلحه برای مبارزه در این جنگ ترکیبی ترویج امید و امیدآفرینی است، افزود: از این تهاجم ضربه‌هایی به جسم و روح کشور ما وارد و در بعضی موارد منجر به بروز بی‌اعتمادی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اصحاب رسانه تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این جلسات به‌طور مستمر انجام گیرد و در آن امیدآفرینی در کنار اعتمادسازی شکل گیرد.

مهروی‌پور تاکید کرد: در حوزه اعتمادسازی، آگاهی‌سازی صحیح نیز بسیار حائز اهمیت بوده و جامعه رسانه‌ای اصفهان نیز به طور قطع نسبت به این موضوع حساس است.

وی ادامه داد: امیدآفرینی، اعتمادسازی و آگاهی‌سازی باید با یک مشارکت‌آفرینی پی‌ریزی و پیگیری شود، از این‌رو بر آن شدیم که در سال جاری به‌طور ویژه به موضوع رسانه و بررسی نقش آن در فرهنگ‌سازی جامعه بپردازیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های شهری گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری کمک به مرجعیت رسانه‌های داخلی به‌ویژه رسانه‌های استانی و شهر اصفهان است و باید با مشارکت یکدیگر این مهم را رقم زنیم.

کد خبر 747854

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است