Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@00:17:59 GMT

مرگ مارادونا؛ قتل، قصور پزشکی یا مرگ طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۲۸۳۱

مرگ مارادونا؛ قتل، قصور پزشکی یا مرگ طبیعی

هیئت پزشکی تعیین شده برای بررسی مرگ دیگو مارادونا، پس از بررسی پرونده پزشکی او و همچنین مطالعه گزارش پزشکان معالج مارادونا نظر نهایی خود را اعلام می کنند.

به گزارش "ورزش سه"، نظر کارشناسان خبره هیئت پزشکی نقشی کلیدی در تعیین این نکته خواهد داشت که آیا ممکن بود جلوی مرگ دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی جهان فوتبال، گرفته شود؟ و آیا قصوری از سوی پزشکانی که مراقبت از سلامت مارادونا را بر عهده داشتند، رخ داده است؟

 

بررسی گزارشات تخصصی کلیدی که مشخص می کند آیا می شد از مرگ مارادونا جلوگیری کرد امروز در مقر پلیس بوینس آیرس در لاپلاتا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست پزشک متخصص با تخصص های گوناگون برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کردند تا هیئت پزشکی را تشکیل دهند که بررسی این پرونده را بر عهده دارد. از جمله وظایف دیگر این هیئت پزشکی این است که مشخص کند آیا از سوی پزشکان مارادونا قصوری رخ داده است؟

پزشکان شخصی رونالدو از جمله دکتر لئوپولدو لوکه، آنتونیو مارتین مایا و آنتونیو خوزه مایا پیشتر گزارش و نتیجه گیری های خود را به این هیئت پزشکی ارائه داده اند.

گزارش شده که نظر پزشکی دکتر لوکه، یکی از هفت متهم اصلی در مرگ ماردونا، و نظریاتی که راجع به مرگ مارادونا داشت در پاکتی مهر و موم شده توسط نمایندگان دادستانی به اعضای هیئت پزشکی تحویل شد و پس از بررسی های لازم این هیئت نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

 

 

آنتونیو خوزه مایا در رابطه با مرگ مارادونا به روزنامه ها گفت: "این مرگی ناگهانی در اثر ایست قلبی به دلیل آسیب دیدگی شریان های قلب و بدون سابقه گرفتگی شریان ها بود که بنابر این نمی شد آن را پیشبینی کرد.

دو تن از دادستان های آرژانتینی نیز در این جلسه هیئت پزشکی حضور دارند.

نظر تخصصی دکتر لوکه این بود که مارادونا در خواب و در اثر حمله قلبی شدیدی که موجب ایست قلبی و تنفسی شده، درگذشته است.

ناسیون گزارش کرده که هیئت پزشکی در دو گروه به بررسی علل مرگ مارادونا خواهند پرداخت؛ گروهی پزشک بالینی و متخصص قلب و عروق از نظر فیزیکی و گروه دیگر از منظر روانپزشکی و روانشناختی.

 

 

یکی از بازرسان قضایی به خبرنگاران گفته است که به منظور جلوگیری از انتشار هرگونه اطلاعات حساس و یا صوت و عکس، این پزشکان متخصص در صورت نیاز به بررسی هرگونه مدارک، فیلم یا عکس و یا صوت باید با اطلاع قبلی شخصا در دفتر دادستان حاضر شوند.

پس از پایان جلسه یکی از متخصصان مسائلی راجع به وضعیت بالینی و وضعیت کلی سلامت مارادونا را برای خبرنگار ناسیون توضیح داد. این دقیقا یکی از 24 نکته ای است که متخصصان باید در هیئت پزشکی در مود آن پاسخگو باشند.

دکتر مایا توضیح داد: در مورد وضعیت بالینی مارادونا می شود گفت که او در حال سپری کردن دوران نقاهت از جراحی هماتوم ساب دورال بود که در نوامبر گذشته توسط دکتر لوکه جراحی شده بود، همچنین داشتن اعتیاد به الکل مزمن و عوارضی که این اعتیاد در پی دارد.

او هیچ نشانه ای دال بر نارسایی قلبی و با بیماری عروقی و شریانی نداشت. این گفته از طریق بررسی سابقه پزشکی او قابل اثبات است ودر طول معایناتی که در سابقه پزشکی او به طور مداوم صورت گرفته است هیچ نشانی از بروز علائم و نشانه های پیشبینی کننده نارسایی قلبی، اختلالات آریتمی، علائم بیماری های عروق و شریان های قلب، تغییرات الکتروکاردیوگرافی یا اختلالات حرکتی نشان دهنده گرفتگی گسترده شریان های قلب وجود ندارد و هیچ مشکل قلبی که بتواند به پیشبینی چنین حادثه ای منجر شود در سوابق او نبوده است."

 

 

مایا همچنین افزود با توجه به نتایج کالبدشکافی مشخص شده است که مارادونا به دریافت هیچ درمانی برای بیماری های قلبی نیاز نداشته است. مایا افزود: "این با تکیه بر این حقیقت است که مارادونا روزها در بیمارستان تحت نظر بوده و هیچ مشکل قلبی یا آریتمی بروز نداده است، هیچ نشانه ای مبنی بر مشکلات قلبی نداشته و هیچ نشانه ای دال بر مشکلات گرفتگی شریان های قلب در او دیده نشده که در پرونده اش به ثبت رسیده باشد."

 

یکی از دیگر سوالاتی که هیئت پزشکی باید به آن پاسخ دهد این است که آیا داروهایی که روانپزشک مارادونا برای او تجویز کرده بود، نقشی در مرگ او داشته اند یا خیر.

دکتر مایا درادامه افزود: "همه داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. کافی است راجع به ساده ترین داروها بخوانید تا این نکته را بدانید. اما هیچ مطالعه ای در زمینه قلب و عروق مصرف این داروها را منع نکرده است. درمان باید با توجه به نیاز بیمار به آن و تجویز مناسب قضاوت شود و هر دوی این شرایط در مورد مارادونا وجود داشته است و این شرایط پذیرفتن ریسک عوارض جوانبی داروها را توجیه می کنند."

آرژانتین مارادونا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آرژانتین مارادونا شریان های قلب مرگ مارادونا هیئت پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آریتمی قلبی با هوش مصنوعی

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: حدود ۵۹ میلیون نفر در سراسر جهان به فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) در سال ۲۰۱۹ مبتلا بودند، که آن را به رایج‌ترین نوع آریتمی قلبی تبدیل می‌کند که به عنوان ضربان قلب نامنظم نیز شناخته می‌شود. در حالی که فیبریلاسیون دهلیزی معمولا تهدید کننده زندگی نیست، یک وضعیت جدی است که ممکن است خطر مرگ و میر افراد را در اثر بیماری های قلبی و عروقی مانند سکته مغزی، حمله قلبی، و نارسایی قلبی افزایش دهد.

افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی همچنین ممکن است شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری‌هایی مانند زوال عقل و بیماری‌های گوارشی و کبدی داشته باشند.هرچه زودتر این بیماری در یک فرد تشخیص داده شود، ممکن است نتیجه بهتری داشته باشد.

برای کمک به ارائه مداخلات اولیه برای فیبریلاسیون دهلیزی، دانشمندان دانشگاه لوکزامبورگ روشی را برای پیش‌بینی آریتمی قلبی حدود ۳۰ دقیقه قبل از وقوع با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کردند.

برای این مطالعه، محققان یک مدل هوش مصنوعی به نام WARN (Warning of Atrial fibRillation) برای کمک به پیش‌بینی فیبریلاسیون دهلیزی توسعه دادند.

خورخه گونسالوس، استاد مرکز دانشگاه لوکزامبورگ برای سیستم‌های زیست‌پزشکی و سرپرست نویسنده این تحقیق، گفت: WARN شامل یک مدل یادگیری عمیق است که بخش‌های کوتاه ۳۰ ثانیه‌ای از ضربان قلب را وارد می‌کند و احتمال تغییر قریب‌الوقوع در ضربان قلب را به صورت خروجی ارائه می‌دهد. هر چه این احتمال تغییربیشتر باشد، شانس تبدیل به فیبریلاسیون دهلیزی (یکی از شایع ترین انواع آریتمی) بیشتر است. این کار هر ۱۵ ثانیه تکرار می شود. گونسالوس گفت: وقتی این احتمال از یک آستانه خاص عبور می‌کند، یک هشدار می‌دهد.

سیستم WARN روی داده‌های الکتروکاردیوگرام که طی ۲۴ ساعت ضبط شده و از طریق دستگاه‌های هولتر (مچ بندی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند) که توسط ۳۵۰ نفر در بیمارستان «تونگجی» در ووهان، چین استفاده می‌شد، آزمایش شده است.گونسالوس گفت: هوش مصنوعی هنگام جستجوی الگوها در مجموعه داده‌های بزرگ، عملکردی باورنکردنی را از خود نشان داده است.

هنگام آزمایش مدل WARN، گونسالوس و تیمش دریافتند که این مدل می‌تواند انتقال از ریتم طبیعی قلب به فیبریلاسیون دهلیزی را با هشدار متوسط ۳۰ دقیقه قبل از شروع با دقت ۸۰ درصد پیش بینی کند.

گونسالوس توضیح داد: این یافته‌ها تعجب آور نیست زیرا برخی از بیماران در واقع می‌توانند چند ثانیه تا چند دقیقه قبل از آن احساس کنند که قلب آن‌ها کمی می‌پرد یا دچار آریتمی می‌شود.

البته آن‌ها واقعا نمی‌توانند دقیقا این احساس را توصیف کنند، اما اگر بتوانند آن را احساس کنند، یک دستگاه باید بتواند این «احساس» را تشخیص دهد. و در واقع، ما شاهد تغییرات جزئی در پویایی ضربان قلب قبل از شروع فیبریلاسیون دهلیزی هستیم.

این متخصص ادامه داد: از سوی دیگر، جای تعجب است که ما می‌توانیم با استناد به مدلی که قبلا از ۲۸۰ بیمار به دست آمده فیبریلاسیون دهلیزی (شایع ترین نوع آریتمی) را از ۳۰ دقیقه قبل تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید:

تشخیص بیماری شایع قلبی با قابلیت جدید اپل واچ | این ویژگی می‌تواند جان کاربران را نجات دهد وقتی قلبتان به تپش می‌افتد کد خبر 848773 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سلامت خبر مهم بیماری - قلبی قلب هوش‌ مصنوعی پزشکی

دیگر خبرها

  • هیئت حماس به قاهره می‌رود
  • پیش بینی آریتمی قلبی با هوش مصنوعی
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • موسیالا من را یاد مارادونا می‌اندازد!
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • پیروزی 3-2 میلان در خانه ناپولی با گلزنی فن باستن و مارادونا (1 می، 1988) / فیلم
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است