Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: استودیوی آموزشی در راستای تامین و تولید محتوا برای مدرسه مجازی و آموزش از طریق بسترهای فضای مجازی فعال شده است تا بتوان از این فرصت برای ارائه آموزش مجازی و همچنین رفع مشکل کمبود نیروی انسانی و منابع مالی استفاده کرد.

فرحناز قائدامینی در آیین افتتاح استودیوی آموزش‌های مجازی مطقع ابتدایی استان افزود: همکاران مقطع ابتدایی در این استودیوها به تهیه و تولید فیلم‌های آموزشی ویژه مقطع ابتدایی و تولیدات آموزشی برای ارائه به صورت آنلاین و آفلاین از طریق صدا و سیما و سامانه‌های آموزش و پرورش خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۱۳ هزارو ۲۴۶ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۲۶۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در یک‌هزار و ۲۷ مدرسه ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت:۴۰ درصد دانش‌آموزان در روستاها و ۶۲ هزار و ۸۷۲ نفر در شهرها مشغول فراگیری درس هستند و ۶۰ درصد مدارس در روستاها و ۴۰ درصد درمناطق شهری فعال است.

قائدامینی گفت: برای راه‌اندازی این استودیو از توان و ظرفیت معلمان استفاده شده و برای تامین تجهیزات نیز بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی، با اشاره به توان و پتانسیل معلمان استان در سطح کشور گفت: امسال در حوزه سنجش سلامت نوآموزان، پوشش تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی این استان رتبه نخست در سطح کشور را کسب کرد.

به گفته وی، این استان با دارا بودن جمعیت دانش‌آموزان روستایی و به خصوص در مناطق سخت گذر، با تلاش فرهنگیان افت تحصیلی در سال تحصیلی جاری در مقطع ابتدایی نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:برای کاهش افت تحصیلی در مقطع ابتدایی در زمان شیوع ویروس کرونا۹۰ درصد دانش‌آموزان روستاهای استان با رعایت پروتکل بهداشتی در مدارس حاضر شدند.

وی به واگذاری تولید محتوای آموزشی برای پایه سوم ابتدایی کل کشور به فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت: مدیریت بر کل محتواهای آموزشی کشور نیز به استان واگذار شده و اجرای طرح شایستگی و اقدام برای توانمندسازی معلمان ابتدای به استان نیز واگذار شده است.

قائدامینی اظهار داشت: استودیوی آموزشی خاص دانش‌آموزان  با نیازهای خاص نیز به زودی راه اندازی خواهد شد و برای تجهیز این استودیو از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

وی به راه اندازی استودیوی خاص دانش‌آموازن مقطع متوسطه نیز اشاره کرد و گفت: با فعال شدن این استودیوها، در دوران پسا کرونا نیز از آموزش مجازی به عنوان یک بخش کمک آموزشی استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه به افتتاح نمایشگاه دستاوردهای آموزگاران و دانش‌آموزان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه نرم‌افزار و درسنامه‌های آموزشی تولید شده توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان به نمایش گذاشته شده است.

قائدامینی اظهار داشت: پوشش پیش‌دبستانی در استان ۹۵ درصد است و ۲۰ هزار دانش‌آموز در این مقطع ثبت نام شده و پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان  ۹۹ درصد است. 

وی اظهار داشت: تمام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی شناسایی شده‌اند و ۳۰۷ نفر به آموزش بازگشت داده شد.

وی به اجرای طرح‌های جهادی فرصت‌آموزی آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم در تابستان سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: در این طرح ۳۹۶ دانشجو معلم به محروم‌ترین نقاط استان اعزام شدند و چهار هزار ۲۵۶ دانش‌آموز را در مناطق محروم آموزش دادند و امسال نیز ۲۵۶ دانشجو معلم برای اجرای این طرح به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

قائدامینی افزود: ۲۷۸ دانش‌آموز مقطع متوسطه در استان به دلیل نبود زیرساخت‌ها بر اساس اطلس آموزشی نیازمند آموزش بیشتر در قالب آموزش حضوری هستند.  

به گزارش ایرنا،هم‌اکنون ۱۵۴ مدرسه ابتدایی معادل ۱۵ درصد مدارس با جمعیت زیر ۱۰ دانش‌آموز، ۲۱۸ مدرسه با جمعیت زیر ۱۵ دانش‌آموز و  ۷۵۹ کلاس درس چندپایه در مقطع ابتدایی در استان فعال است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری مدارس ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی اخبار کنکور مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مقطع ابتدایی مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت استودیوی آموزش دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری