Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:18:02 GMT

ضرورت اختصاص قاضی ویژه مراجعه‌های اوقافی استان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۳۱۴۹

ضرورت اختصاص قاضی ویژه مراجعه‌های اوقافی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: این امام رئوف و بزرگوار بخش اعظمی از عمر گران‌قدر خود را در زندان به سر برد اما بااین‌وجود دست از وظیفه امامت و هدایت مردم نکشیده و عالمان
بسیاری را تربیت‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشکیل سازمان اوقاف را یکی از درایت‌های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: شکل‌گیری سازمان اوقاف در دوره امام راحل (ره) در حال انجام بوده و در زمان مقام معظم رهبری تشکیل و ساماندهی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اذعان به اینکه برخی از فعالیت‌های قانون‌مدارانه در اجرا دچار مشکل هستند، افزود: اگرچه در اجرای برخی از امور قانون‌مدارانه مشکلاتی وجود دارد ولی اکنون در امور موقوفه‌ها ساماندهی خوبی در حال انجام شدن است.

فلاحتی با تأکید بر لزوم توجه به نیات واقف در کشور بیان کرد: بسیاری از مردم هنوز بافرهنگ وقف آشنا نیستند، لذا موقوفه‌ها در راستای نیات واقفان ساماندهی شده و مردم بدانند کسی که وقف می‌کند نیات وقف کننده عملی می‌شود.

وی حضور یک قاضی در استان‌های کشور به‌منظور مراجعه‌های اوقافی را یک الزام دانست و تصریح کرد: وقف یک سازمان عظیم اقتصادی است، لذا وجود قاضی کار خداپسندانه و مردم پسندانه برای برطرف کردن مسائل اوقافی می‌تواند بسیاری از مسائل را در این حوزه و شبهات مختلفی را برطرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه وقف می‌تواند بخشی‌هایی از مسائل جامعه را برطرف کند، گفت: در پرداخت سهم موقوفه‌ها به مردم مناطق به‌ویژه روستائیان تسهیل ایجاد شود.

فلاحتی احیای موقوفه‌ها را از برنامه‌های اصلی سازمان اوقاف دانست و بیان کرد: نظارت جدی بر زیرمجموعه بسیاری از مسائل را برطرف می‌کند، زیرا در صورت وجود نظارت، مردم راحت زندگی می‌کنند و زیرمجموعه‌ها برای امور دقت بیشتری انجام می‌دهند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار با تأکید بر نگاه ویژه اوقاف به اقتصاد دینی مردم اظهار کرد: اقتصاد دینی مردم در این سازمان اقتصادی اسلام که ریشه در معنویت دارد، تجلی پیداکرده است.

حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده با اشاره به وجود ۲۰۵ هزار موقوفه در کشور گفت: حفظ موقوفه‌ها از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی این سازمان است، بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی سازمان اوقاف در راستای کاهش طلاق، فساد، فحشا، اعتیاد و آسیب‌های حاشیه‌نشینی است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعتماد ملی را بزرگ‌ترین سرمایه این سازمان عنوان کرد و افزود: شفاف‌سازی در راستای حفظ اعتماد مردم در دستور کار مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه کمک‌های مؤمنانه از فعالیت‌های این سازمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا است، اظهار کرد: در راستای کمک مؤمنانه تعداد ۴۶ هزار بسته معیشتی، ۷۰ هزار بسته بهداشتی، ۲۰۰ هزار عدد ماسک و ۷۰ هزار پرس غذا بین نیازمند توزیع‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان سازمان اوقاف نماینده ولی فقیه مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در گیلان فلاحتی وقف مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان سازمان اوقاف و امور خیریه موقوفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: شعب ویژه برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان در دادگستری استان گلستان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدرآسیابی در نشست مشترک مسئولان قضایی با جامعه کارگری و کارفرمایی استان اظهار داشت: برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می‌یابد تا افراد به جای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش دستگاه قضایی استان برای پیگیری و حل مشکلات حوزه کارگری در استان خبر داد و افزود :رکن اصلی اقتصاد کشور و رزمندگان جنگ اقتصادی، کارگران هستند و تلاش ما در دادگستری استان بر پیگیری مشکلات این قشر و حل آن است.

آسیابی با تاکید بر این که تنظیم قراردادهای خاص و تحمیلی به کارگران ، از نظر قانونی اعتبار ندارند و خلاف قانون است تاکید کرد:  اگر کارگران نسبت به این نوع قراردادها معترض باشند می توانند شکایت کنند.

وی از اختصاص وکلای معاضدتی برای کارگران هم خبر داد و گفت: برای کارگرانی که نیاز به مشاوره حقوقی  یا وکیل در پرونده های خود دارند نیز  در رایزنی با کانوی وکلای  قوه قضاییه، سهمیه ویژه  برای وکلای معاضدتی، در نظر گرفته خواهد شد و برای حل مشکلات و اختلافات کارگران و کارفرمایان نیز شعب ویژه در شورای حل اختلاف استان اختصاص می یابد  تا افراد به جای مراجعه به محاکم، اول به شورای حل اختلاف مراجعه کنند.

آسیابی با اشاره به این که رویکرد ما در دستگاه قضایی استان بر پایه حمایت از واحدهای تولیدی است  افزود: این رویکرد  هم حمایت از کارفرما و هم حمایت از کارگر است که در نتیجه آن فقط سال گذشته  110 واحد تولیدی یا احیا شدند یا از تعطیلی و ورشکستگی آنها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: حفظ حدود 3 هزار فرصت شغلی نتیجه احیای این واحد ها بود و اگر امروز به اذعان مسئولان اداره کل  کاهش 15 درصدی بیمه بیکاری در سال گذشته داشتیم  به علت رونق این واحدها و افزایش ظرفیت تولید در استان بود.

وی با بیان این که حقوق کارگر فقط دستمزد نیست افزود: امنیت شغلی، بیمه بیکاری، بیمه سلامت، حفاظت و ایمنی محیط های کارگری و بازنشستگی هم شامل حقوق کارگر است و قانون برای تضمین این حقوق ضمانت اجرایی دارد.

وی  گفت: کارگران باید برای به روز کردن مهارت‌های خود آموزش های فنی و حرفه ای را جدی‌تر بگیرند .قوانین کار برای رعایت تعادل بین کارفرما و کارگر و تامین حقوق کارگران وضع شده است که مهم ترین ویژگی آن حمایتی بودن این قانون و بیشتر بر پایه تامین حقوق کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در این نشست با قدردانی از نگاه دادگستری استان برای ورود به موضوع مشکلات کارگران، گفت: 188 هزار نفر کارگر بیمه شده در استان در 43 هزار کارگاه کار می کنند.

حسینعلی خواجه مظفری افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده  به 16 روز رسیده است که رتبه سوم کشور  رادر این بخش داریم و تنها استان کشور هستیم که با سیر نزولی پرداخت بیمه بیکاری مواجهیم و به معنای کاهش اخراج کارگران است که نتیجه اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و دستگاه‌های اجرایی برای کمک به رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم